Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBT 101SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ2 + 01. Yarıyıl2,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Spor bilimlerinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek spor bilimlerini oluşturmasının tarihsel gelişimi, sporun felsefik temelleri, sporda bilimsel alanlar (örneğin, spor psikolojisini temelleri, antrenman bilimi, rekreasyon ve sporcu beslenmesi gibi) ilişkilendirilmiş beden eğitimi ve spor uygulamaları, spor bilimlerinin geleceği gibi konuları ele almak
Ders İçeriği Spor Bilimlerinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek Spor Bilimlerini oluşturmasının tarihsel gelişimi, sporun felsefik temelleri, spor felsefesine bağlı olarak gelişen meslek anlayışları ve Spor Bilimlerinin geleceği gibi konuların öğrenimini ve öğretimini kapsamaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Spor bilimleri ile ilgili genel tanımları kavrar.
2Spor bilimlerinin bilimselleşme sürecini kavrar.
3Beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimini açıklar.
4Beden eğitimi ve spor felsefesini inceler.
5Sporun diğer bilimsel alanlar (anatomi, fizyoloji, kinesioloji, pedagoji, sosyoloji gibi) ile olan ilişkilerini kavrar.
6İlişkilendirilmiş beden eğitimi uygulamaları ile ilgili görüşlerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
7Spor bilimlerinin geleceği ile ilgili yorumlar yapar.
8Spor ve spor eğitimi alanında yapılan değişim girişimlerini değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)414
Ödevler414
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)155
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






65

2,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1BÜLENT AĞBUĞA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBT 101 SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BÜLENT AĞBUĞA bakboga@pau.edu.tr SBF A0113 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Spor bilimlerinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek spor bilimlerini oluşturmasının tarihsel gelişimi, sporun felsefik temelleri, sporda bilimsel alanlar (örneğin, spor psikolojisini temelleri, antrenman bilimi, rekreasyon ve sporcu beslenmesi gibi) ilişkilendirilmiş beden eğitimi ve spor uygulamaları, spor bilimlerinin geleceği gibi konuları ele almak
İçerik Spor Bilimlerinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek Spor Bilimlerini oluşturmasının tarihsel gelişimi, sporun felsefik temelleri, spor felsefesine bağlı olarak gelişen meslek anlayışları ve Spor Bilimlerinin geleceği gibi konuların öğrenimini ve öğretimini kapsamaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin genel tanımı, yıllık konu dağılımının açıklanması, dersle ilgili genel açıklamalar. Spor Nedir? Spor Bilimi nedir? Spor sözcüğünün tanımı anlamı ve bilimselleşme süreci
2 Spor Nedir? Spor Bilimi nedir? Sporda temel kavramlar.
3 Beden eğitimi ve spora neden ihtiyaç duyulur? Nitelikli beden eğitimi
4 Beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimi. İlk çağlarda spor tarihi
5 Antik Yunan ve Olimpiyat Oyunları
6 Avrupa temelli spor tarihi
7 Modern Olimpiyatlar
8 Türklerde spor gelişimi
9 Türklerde spor gelişimi
10 Beden eğitimi programlarının gelişimi
11 İlişkilendirilmiş beden eğitimi uygulamaları
12 Motor Öğretim Yaklaşımları (A’dan J’ye)
13 Motor Öğretim Yaklaşımları (A’dan J’ye)
14 Spor Kültürü
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Ara Sınav40Ara Sınav
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları