611 REKREASYON YÖNETİMİ

GENEL BİLGİLER
Rekreasyon Yönetimi Bölümü, bireylerin genel hayat kalitesini arttırmak ve günlük rutinleri dışında kalan serbest zamanlarını verimli geçirmelerine yardımcı olmak amacıyla iç ve dış mekân etkinliklerinin organize edilmesi, seyahat içeriklerinin düzenlenmesi ve farklı koşul-nitelikteki turist gruplarına özel programların tasarımına dair çok yönlü bir eğitimi kapsamaktadır. Bu bağlamda; eğlence sektörü, oteller, müzeler, kütüphaneler, kayak merkezleri, termal alanlar ve temalı parklar ile dağcılık, kamping, fotoğrafçılık gibi çalışma alanları mezunlarımızın istihdam edilebileceği başlıca seçenekler arasında yer almaktadır. Rekreasyon Yönetimi Bölümünün misyonu; toplumda ve turizm faaliyetine katılan bireylerin hayatlarında pozitif anlamda fark yaratırken öğrencilerinin vizyon ve yetkinliğini genişletmek; çok sayıda yabancı dil seçeneği, teorik & uygulama odaklı eğitimi, sektör paydaşları ile ortaklaşa gerçekleştirilen faaliyetleri ve yurtdışındaki eşdeğer eğitim kurumlarıyla yapılacak ikili anlaşmaları ile ülkemizdeki dinamik eğitim programlarından birisi olmaktır.

Amaçlar
Rekreasyon ve turizm alanlarında sağlam bir teorik ve pratik altyapısı olan, teknoloji ve dijital dünya hakkında bilgili, en az iki yabancı dili aktif şekilde kullanabilen, liderlik-iletişim-yaratıcılık ve girişimcilik yetenekleri gelişmiş, kriz yönetimi tekniklerine hâkim, meslek etiğini ve canlı haklarını gözeten mezunlar vermek amaçlanmaktadır.


Kabul Koşulları
Rekreasyon Yönetimi Bölümü'ne sözel puan türü ile öğrenci alınmaktadır.

Mezuniyet Koşulları
Rekreasyon Yönetimi Bölümünden mezun olmak için bölümde mevcut olan derslerin tümünü [240 AKTS] geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.30 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 60 iş gününden oluşan zorunlu staj programını tamamlamış olmak gerekmektedir. Öğrenciler staj süresini iki yaz dönemine ayırarak yarı yarıya (30+30 iş günü) ya da tek seferde (60 iş günü) tamamlayabilirler.

İstihdam Olanakları
Rekreasyon Yönetimi Bölümü’nden mezun olacak öğrencilere yönelik istihdam olanakları çeşitlilik göstermektedir. Bu bağlamda, iş fırsatı sunan alanlar şu şekildedir: Otel işletmeleri ve tatil köyleri, A grubu seyahat acentaları, ulusal ve uluslararası havayolu işletmeleri, mavi bayraklı marina ve yat işletmeleri, kruvaziyer gemileri ve yüzer tesisler, etkinlik ve organizasyon şirketleri, kongre-fuar ve festival merkezleri, eğlence işletmeleri ve temalı parklar, spor-golf ve yüzme tesisleri, kayak merkezleri, sağlık turizmi hizmeti veren tesisler (medikal, termal, wellness ve spa merkezleri), kamp alanları ve tesisleri (doğal yaşam, zayıflama, motivasyon, yoga merkezleri gibi), valiliklerin bünyesinde hizmet veren İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlükleri, belediyelerin bünyesinde hizmet veren Kent Estetiği Dairesi Başkanlıkları-Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlıkları ile Park ve Bahçeler Müdürlükleri, Tarım ve Orman Bakanlığına bağlı Doğa Koruma ve Millî Parklar Genel Müdürlüğü, devlet ve vakıf üniversitelerinde bulunan Sağlık-Kültür ve Spor Daire Başkanlıkları, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile İl Kültür Turizm Müdürlükleri, turizm sektörünün gelişiminde rol oynayan sivil toplum kuruluşları-vakıflar-dernekler-mesleki birlikler-federasyon ve konfederasyonlar, müzeler ve ören yerleri, kütüphaneler, devlet tiyatroları ve özel tiyatrolar (organizasyon ve hazırlıktan sorumlu ekip üyeliği), kamu kuruluşlarının sosyal tesisleri, turizm temalı yayın yapan medya-iletişim ve tanıtım kuruluşları, dezavantajlı gruplara hizmet veren turizm temelli sivil toplum kuruluşları, spor kulüpleri.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Rekreasyon Yönetimi alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Rekreasyon Yönetimi Bölümünden mezun olmak için bölümde mevcut olan derslerin tümünü [240 AKTS] geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.30 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 60 iş gününden oluşan zorunlu staj programını tamamlamış olmak gerekmektedir. Öğrenciler staj süresini iki yaz dönemine ayırarak yarı yarıya (30+30 iş günü) ya da tek seferde (60 iş günü) tamamlayabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler ALES sınavından geçerli not almaları ve hedef kurumun kriterlerine uygun düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlara başvuru yapabilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIDoç. Dr. BURCU KOÇ  burcuk@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. BURÇİN KIRLAR CAN  burcink@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. MEHMET ERTAŞ  mehmetertas@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Rekreasyon yönetimine ilişkin temel kavramları öğrenmek
2Rekreasyon yönetimiyle ilişkili meslekler hakkında beceri ve deneyim kazanmak
3En az iki yabancı dilde okuma, yazma ve konuşma becerisine sahip bireyler olmak
4Rekreasyon yönetimi alanında liderlik özellikleri gelişmiş, yetkin ve girişimci bireyler olmak
5Rekreasyon alanında hizmet veren işletmelerin yönetimi hakkında beceri, deneyim ve yetkinlik kazanmak
6İnsan ilişkileri gelişmiş ve dışa dönük bireyler olmak
7Serbest zaman davranışına ilişkin psikolojik ve sosyolojik nedenleri tanımak, anlamak ve çözümlemek
8Canlı haklarını gözeten ve koruyan bireyler olmak
9Dijital dünyayı takip eden ve teknolojik gelişmeleri profesyonel hayata uyarlayıp kullanabilen yetkin bireyler olmak
10Eleştirel düşünme ve analitik çözümleme becerisine sahip bireyler olmak
11İş hayatında aldığı kararlarda mesleki etik ve ahlaki ilkeler doğrultusunda hareket eden bireyler olmak
12Bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde rekreasyon yönetimi alanı ile ilgili projeler tasarlayabilen ve gerçekleştiren bireyler olmak
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
DramaÖğrencilerin bir beceri ya da durumu sınıfın önünde canlandırarak öğrendikleri bir yöntemdir. Yaşayarak bilgi edinmenin yanı sıra, sözel ifade gücünün gelişmesi ve toplumsallaşmanın sağlanmasında da önemli yararı bulunmaktadır. Yaratıcı, üretken, yaratıcı kararlar alabilen, değişik olmaktan ve değişiklik yapmaktan korkmayan, dilini iyi kullanan, eleştirel düşünen bireyler yetiştirmeye olanak sağlar.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.
Zıt Panelİki gruptan birinin sadece soru soran, diğerinin ise yanıt veren rollerini üstlenmesi ile olur. Bu teknik ile işlenmiş olan konuların tekrar edilmesi mümkün olmaktadır. Sınıf ikiye ayrılır. Yarısı soru soran yarısı da cevap veren grup içinde yer alır. Uygulamaya geçilmeden önce konuşmaları yönetecek lider seçilir. Her bir bölüm tekrar dört ya da altı kişilik gruplara ayrılır. Soru soracaklar sorularını tespit ederken diğerleri de kendilerine sorulması muhtemel olan sorulara cevap hazırlar. Hazırlık için 15 - 20 dk zaman ayrılır. Sorular cevaplandırılır.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BİLGİKuramsal Olgusal 05
BİLGİKuramsal Olgusal 06
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 07
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
GMS 107 TURİZMDE İLETİŞİM 3+0 4 Zorunlu
TURI 101 TURİZME GİRİŞ 3+0 4 Zorunlu
RKY 101 SERBEST ZAMAN DAVRANIŞI 3+0 5 Zorunlu
ING 101 İNGİLİZCE - I 4+0 4 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
RKY 103 DİJİTAL PAZARLAMA VE YENİ MEDYA YÖNETİMİ 3+0 5 Zorunlu
RKY 105 ANALİTİK DÜŞÜNME VE KARAR VERME 3+0 4 Zorunlu
  Toplam 30  

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TURI 104 TURİZM COĞRAFYASI 4+0 5 Zorunlu
ING 102 İNGİLİZCE - II 4+0 4 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
RKY 102 REKREASYON VE SOSYAL PSİKOLOJİ 3+0 5 Zorunlu
RKY 104 REKREASYON İŞLETMECİLİĞİ 3+0 4 Zorunlu
RKY 106 GÜNCEL EKONOMİK YAKLAŞIMLAR 3+0 4 Zorunlu
RKY 108 REKREASYON VE KÜLTÜR 3+0 4 Zorunlu
  Toplam 30  

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
GMS 211 MESLEKİ İNGİLİZCE - I 3+0 4 Zorunlu
RKY 201 AÇIK ALAN REKREASYONU 3+0 5 Zorunlu
RKY 207 ETKİNLİK PLANLAMA VE YÖNETME 3+0 5 Zorunlu
- 3. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders 3+0 4 Seçmeli
- 3. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders 3+0 4 Seçmeli
- 3. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders 3+0 4 Seçmeli
- 3. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders 3+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : 3. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : 3. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
GMS 212 MESLEKİ İNGİLİZCE II 3+0 4 Zorunlu
RKY 202 KAPALI ALAN REKREASYONU 3+0 5 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
RKY 204 STAJ 0+0 5 Zorunlu
- 4. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders 3+0 3 Seçmeli
- 4. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders 3+0 3 Seçmeli
- 4. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders 3+0 4 Seçmeli
- 4. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders 3+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : 4. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : 4. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
RKY 301 MESLEKİ İNGİLİZCE III 3+0 4 Zorunlu
RKY 303 TERAPÖTİK REKREASYON 3+0 5 Zorunlu
RKY 203 REKREASYONEL LİDERLİK VE GRUP DİNAMİĞİ 3+0 5 Zorunlu
- 5. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders I 3+0 4 Seçmeli
- 5. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders II 3+0 4 Seçmeli
- 5. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders 3+0 4 Seçmeli
- 5. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders 3+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : 5. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders I
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : 5. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders II
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : 5. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
RKY 302 MESLEKİ İNGİLİZCE IV 3+0 4 Zorunlu
RKY 304 OYUN GELİŞTİRME VE UYGULAMA 2+3 6 Zorunlu
RKY 314 REKREASYON ALANLARININ PLANLANMASI VE TASARIMI 3+0 4 Zorunlu
- 6. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders I 3+0 4 Seçmeli
- 6. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders II 3+0 4 Seçmeli
- 6. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders 3+0 4 Seçmeli
- 6. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders 3+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : 6. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders I
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : 6. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders II
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : 6. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
RKY 401 MESLEKİ İNGİLİZCE V 3+0 5 Zorunlu
RKY 403 YARATICI DRAMA I 2+3 7 Zorunlu
- 7. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders I 3+0 5 Seçmeli
- 7. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders II 2+0 3 Seçmeli
- 7. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders 1+2 5 Seçmeli
- 7. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders 1+2 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : 7. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders I
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : 7. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders II
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : 7. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
RKY 402 MESLEKİ İNGİLİZCE VI 3+0 5 Zorunlu
RKY 404 YARATICI DRAMA II 2+3 7 Zorunlu
- 8. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders I 3+0 5 Seçmeli
- 8. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders II 1+3 5 Seçmeli
- 8. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders 1+2 4 Seçmeli
- 8. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders 1+2 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : 8. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders I
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : 8. Yarıyıl Bölüm Dışı Seçmeli Ders II
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : 8. Yarıyıl Bölüm İçi Seçmeli Ders
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
AÇIK ALAN REKREASYONUZ            
ANALİTİK DÜŞÜNME VE KARAR VERMEZ            
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ************
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ************
DİJİTAL PAZARLAMA VE YENİ MEDYA YÖNETİMİZ************
ETKİNLİK PLANLAMA VE YÖNETMEZ            
GÜNCEL EKONOMİK YAKLAŞIMLARZ            
İNGİLİZCE - IZ************
İNGİLİZCE - IIZ************
KAPALI ALAN REKREASYONUZ            
KARİYER PLANLAMAZ            
MESLEKİ İNGİLİZCE - IZ************
MESLEKİ İNGİLİZCE IIZ            
MESLEKİ İNGİLİZCE IIIZ            
MESLEKİ İNGİLİZCE IVZ            
MESLEKİ İNGİLİZCE VZ            
MESLEKİ İNGİLİZCE VIZ            
OYUN GELİŞTİRME VE UYGULAMAZ            
REKREASYON ALANLARININ PLANLANMASI VE TASARIMIZ            
REKREASYON İŞLETMECİLİĞİZ************
REKREASYON VE KÜLTÜRZ            
REKREASYON VE SOSYAL PSİKOLOJİZ            
REKREASYONEL LİDERLİK VE GRUP DİNAMİĞİZ            
SERBEST ZAMAN DAVRANIŞIZ************
STAJ Z            
TERAPÖTİK REKREASYONZ            
TURİZM COĞRAFYASIZ            
TURİZMDE İLETİŞİMZ************
TURİZME GİRİŞZ            
TÜRK DİLİ - IZ************
TÜRK DİLİ - IIZ************
YARATICI DRAMA IZ            
YARATICI DRAMA IIZ            
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ALMANCA - IS            
ALMANCA - IIS            
ALMANCA - IIIS            
ALMANCA - IVS            
ANADOLU UYGARLIKLARI VE ANTİK KENTLERS            
BADMİNTONS            
BANKET VE PROTOKOL ORGANİZASYONUS            
BASKETBOLS            
BESLENME VE DİYETS            
BİLGİSAYAR BECERİLERİS            
BİSİKLETS            
BOCCES            
CANKURTARANLIK VE YÜZMES            
CANLI HAKLARI VE CİNSİYET EŞİTLİĞİS            
ÇİNCE - IS            
ÇİNCE - IIS            
ÇİNCE - IIIS            
ÇİNCE - IVS            
ÇOCUK REKREASYONUS            
DANS KOREOGRAFİLERİ IS            
DANS KOREOGRAFİLERİ IIS            
DEZAVANTAJLI GRUPLAR İÇİN REKREASYONS            
DİJİTAL OKURYAZARLIKS            
DİJİTAL REKREASYON VE TEKNOLOJİS            
DOĞA TEMELLİ REKREASYON AKTİVİTELERİS            
DOĞA YÜRÜYÜŞÜS            
DÜNYA DANSLARI VE MÜZİKLERİS            
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS            
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES            
EĞİTİME GİRİŞS            
EL SANATLARIS            
ERİŞİLEBİLİR TURİZMS            
FITNESSS            
FRANSIZCA - IS            
FRANSIZCA - IIS            
FRANSIZCA - IIIS            
FRANSIZCA - IVS            
FUTBOLS            
GİRİŞİMCİLİKS            
GOLFS            
GÖRSEL ESTETİKS            
HOBİ BAHÇECİLİĞİS            
İLERİ YAŞTAKİ BİREYLER İÇİN REKREASYONS            
İLK YARDIM VE ACİL BAKIMS            
İNGİLİZCE OKUMA-YAZMA IS            
İNGİLİZCE OKUMA-YAZMA IIS            
İNGİLİZCE OKUMA-YAZMA IIIS            
İNGİLİZCE OKUMA-YAZMA IVS            
İSPANYOLCA - IS            
İSPANYOLCA - IIS            
İSPANYOLCA - IIIS            
İSPANYOLCA - IVS            
İŞ GÜVENLİĞİ VE SAĞLIĞIS            
İTALYANCA - IS            
İTALYANCA - IIS            
İTALYANCA - IIIS            
İTALYANCA - IVS            
JAPONCA - IS            
JAPONCA - IIS            
JAPONCA - IIIS            
JAPONCA - IVS            
KAMPÇILIKS            
KENTSEL REKREASYONS            
KONGRE, FUAR VE FESTİVAL ORGANİZASYONUS            
KOSTÜM TASARIMI VE MAKYAJ TEKNİKLERİ IS            
KOSTÜM TASARIMI VE MAKYAJ TEKNİKLERİ IIS            
KÜLTÜREL MİRAS YÖNETİMİS            
MASA TENİSİS            
MASAJ UYGULAMALARIS            
ORYANTİRİNGS            
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS            
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS            
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS            
ÖZEL İLGİ TURİZMİS            
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS            
PİLATES UYGULAMALARIS            
POPÜLER MÜZİKS            
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS            
REKREASYON AKTİVİTELERİNDE RİSK YÖNETİMİS            
REKREASYON AKTİVİTELERİNDE SOSYAL SORUMLULUKS            
REKREASYON ALANINDA İŞ ETİĞİS            
RUSCA - IIIS            
RUSCA - IVS            
RUSÇA - IS            
RUSÇA - IIS            
SAĞLIK TURİZMİS            
SATRANÇ VE AKIL OYUNLARI IS            
SATRANÇ VE AKIL OYUNLARI IIS            
SERBEST REKREASYON UYGULAMALARI IS            
SERBEST REKREASYON UYGULAMALARI IIS            
SEYAHAT İŞLETMECİLİĞİ S            
SINIF YÖNETİMİS            
SPOR MERKEZLERİ VE TESİS YÖNETİMİS            
SPOR TURİZMİ DESTİNASYONLARIS            
SU TEMELLİ REKREASYON AKTİVİTELERİ IS            
SU TEMELLİ REKREASYON AKTİVİTELERİ IIS            
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK EĞİTİMİS            
TENİSS            
TIRMANIŞS            
TUR PLANLAMASI VE UYGULAMASIS            
TURİZM İŞLETMELERİNDE FİNANSAL YÖNETİMS            
TURİZM MEVZUATIS            
TURİZM SOSYOLOJİSİ S            
TURİZM VE ANİMASYONS            
TURİZM VE ÇEVRES            
TURİZMDE HALKLA İLİŞKİLERS            
TURİZMDE TEMALI PARK YÖNETİMİS            
TURİZMDE YÖNETİM VE ORGANİZASYONS            
TÜRK İŞARET DİLİS            
TÜRKİYE FAUNASIS            
TÜRKİYE FLORASIS            
ULUSLARARASI OTELCİLİKS            
ULUSLARARASI TURİZM HAREKETLERİS            
VOLEYBOLS            
WELLNESS TURİZMİS            
YABAN HAYATI GÖZLEMİS            
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİS            
YOGA UYGULAMALARIS            
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi