167 İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI

GENEL BİLGİLER
Pamukkale Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü çalışmalarına 2001 yılında başlamıştır. Eğitim dili İngilizcedir. İlk yıl, İngiliz kültür ve edebiyatına genel bir bakışın yanı sıra, İngiliz edebiyatına temel oluşturan çeşitli edebiyat metinlerine odaklanılarak edebi kavramlar öğretilir. İkinci, üçüncü ve dördüncü yıllarda İngiliz edebiyatının gelişimsel serüveni kronolojik dönemler üzerinden, her dönemde temel kabul edilen şiir, tiyaro, roman ve kısa hikaye gibi edebi türlerin metinleri dönemlerinin kültürel ve tarihi özelliklerinin de vurgulandığı bir sistem içerisinde incelenir. Böylece öğrenciler bu türlerin farklı örneklerini temel ve güncel edebiyat kuram ve eleştirisinin sağladığı çeşitli bakış açılarıyla eleştirip, incelemeyi ve tekrar yorumlamayı öğrenirler.

Amaçlar
İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü, yetkin İngilizce bilgisine sahip öğrencilerin İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü üzerine geniş bir alanda çalışmalarını yürüttüğü, İngiliz dili, edebiyatı ve kültürünü temel ve güncel edebiyat kuramları çerçevesinde inceleyip eleştirerek bu alanda uzmanlaştıkları bir bölümdür. Temel amaç sadece İngiliz edebiyatını ve kültürünü öğretmek değil, öğrencilerin bu alanda yeni perspektifler kazanmasını teşvik etmek ve böylece genel akademik ve etik çerçevede analitik düşünme yeteneği edinmelerini, objektif yorum ve yeni yaklaşımlar geliştirmelerini sağlamaktır. İngilizce yazma, çeviri yapma, konuşma, anlama ve yorumlamayı edebi metin analizi aracılığı ile yetkin bir şekilde öğretmek ve uygulatmak, bölümün bazı diğer bütünleyici amaçları arasındadır.


Kabul Koşulları
Öğrencilerin ÖSYM tarafından her yıl düzenlenen Üniversiteye Giriş Sınavlarından yeterli puanı almaları gerekmektedir.

Mezuniyet Koşulları
Öğrencilerin müfredatta yer alan zorunlu ve seçtikleri seçmeli derslerden başarılı olmaları ve Pamukkale Üniversitesi Eğitim Öğretim Yönergesinde belirtilen minimum krediyi toplamaları gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
Bölümden mezun olan öğrenciler üniversitelerde, Dışişleri Bakanlığında, bankalarda, turizm isletmelerinde ve çeşitli özel okul ve şirketlerde öğretim elemanı ve dil bilen eleman olarak görev yapmaktadır.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrencilerin müfredatta yer alan zorunlu ve seçtikleri seçmeli derslerden başarılı olmaları ve Pamukkale Üniversitesi Eğitim Öğretim Yönergesinde belirtilen minimum krediyi toplamaları gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
İletişim bilgisi bulunamadı.


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olur
2Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır
3Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilir, değerlendirir, dil çözümlemeleri yapabilir ve analiz edebilir, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir
4Edebi metinleri ve eleştiri kuramlarını sözel ve yazılı olarak ifade eder
5Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur
6Alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışma ve tez projelerini bağımsız olarak yürütür
7Alanı ile ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilir
8Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilir
9Alan ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, olumlu bir tutum sergileyebilir
10Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur
11Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları görev aldığı kurumlarda hayata geçirebilir ve yenilikler getirir
12İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir ve yurt dışı projeleri geliştirir
13Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir
14Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Öğrenme İstasyonlarıİstasyonlarda öğrenme, bütün sınıfın her aşamaya (her istasyona) katkı sağlaması yoluyla bir önceki grubun yaptıklarını ileri götürmeyi öğreten öğrenci merkezli bir yöntemdir. İstasyon yöntemi ile dersin işlendiği sınıflarda 3-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her gruba bir istasyon şefi ya da gözlemci atanır. Oluşturulan gruplar istasyonlara dağılarak her gittikleri istasyonlarda belli bir süre kalarak görevlerini icra ederler. Bütün grupların, bütün istasyonlarda çalışmaları gerekmektedir. Bütün öğrencilerin görev almaları esastır. İstasyonlarda neden sonuç değişkenlerini yazma, slogan yazma, şiir yazma, hikâye yazma, afiş hazırlama gibi etkinlikler yapılabilir. Çalışmalar sonunda ürünler sergilenir. İstasyon yönteminde öğrencilerin grupla çalışmaları, onların sosyalleşmesine katkıda bulunmaktadır.
Kavram KarikatürleriKavramlara ilişkin bilgilerin düşündürücü ve tartışmaya yol açacak şekilde karikatürize edilmesiyle, tartışma ve öğrenme fırsatı yaratmayı ifade eder. Genellikle kavram karikatürlerinde bilgilerin örtük verilmesi ve çelişkilerin sunulması, dikkat çeker ve düşünme fırsatı yaratır.
DramaÖğrencilerin bir beceri ya da durumu sınıfın önünde canlandırarak öğrendikleri bir yöntemdir. Yaşayarak bilgi edinmenin yanı sıra, sözel ifade gücünün gelişmesi ve toplumsallaşmanın sağlanmasında da önemli yararı bulunmaktadır. Yaratıcı, üretken, yaratıcı kararlar alabilen, değişik olmaktan ve değişiklik yapmaktan korkmayan, dilini iyi kullanan, eleştirel düşünen bireyler yetiştirmeye olanak sağlar.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Analoji /Metaforla ÖğretimSoyut konu ve kavramları somut nesnelere benzeterek öğrenmeyi sağlayan bir yoldur.
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 3,5 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 3,5 Zorunlu
IDE 117 İNGİLİZ EDEBİYATI ANAHATLARI - I 4+0 4 Zorunlu
IDE 121 EDB. TERİMLERİ VE AKIMLARI - I 4+0 4,5 Zorunlu
IDE 135 İLERİ İNGİLİZCE DİLBİLGİSİ - I 4+0 4 Zorunlu
IDE 123 MİTOLOJİ - I 2+0 3,5 Zorunlu
- Seçmeli-1 2+0 4,5 Seçmeli
- Yabancı Dil-I 4+0 2,5 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 3,5 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 3,5 Zorunlu
IDE 118 İNGİLİZ EDEBİYATI ANAHATLARI - II 4+0 4 Zorunlu
IDE 122 EDB. TERİMLERİ VE AKIMLARI - II 4+0 3,5 Zorunlu
IDE 138 İLERİ İNGİLİZCE DİLBİLGİSİ - II 4+0 3,5 Zorunlu
IDE 124 MİTOLOJİ - II 2+0 3 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2,5 Zorunlu
- Seçmeli-2 2+0 4 Seçmeli
- Yabancı Dil-II 4+0 2,5 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IDE 221 AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI - I 2+0 4 Zorunlu
IDE 225 İNGİLİZ KÜLTÜR TARİHİ - I 2+0 4 Zorunlu
IDE 229 18. YY. İNGİLİZ ROMANI - I 4+0 5,5 Zorunlu
IDE 235 TİYATROYA GİRİŞ 4+0 4 Zorunlu
- Seçmeli-3 2+0 4,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz - Yabancı Dil 4+0 4,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli FEF - 1 1+2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Ortak Seçmeli FEF - 1 1+2 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz - Yabancı Dil
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-3
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Ortak Seçmeli FEF - 1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli FEF - 1

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IDE 222 AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI - II 2+0 4 Zorunlu
IDE 226 İNGİLİZ KÜLTÜR TARİHİ - II 2+0 4,5 Zorunlu
IDE 238 İNGİLİZ TİYATROSUNUN ANAHATLARI 4+0 4,5 Zorunlu
IDE 236 18.YY. İNGİLİZ ROMANI-II 4+0 4,5 Zorunlu
- Seçmeli-4 2+0 4,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar - Yabancı Dil 4+0 4,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli FEF - 2 1+2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Ortak Seçmeli FEF - 2 1+2 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar - Yabancı Dil
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-4
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Ortak Seçmeli FEF - 2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli FEF - 2

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IDE 343 19. YY. İNGİLİZ ROMANI - I 4+0 4,5 Zorunlu
IDE 345 İNGİLİZ ŞİİRİNE GİRİŞ 3+0 4,5 Zorunlu
IDE 347 SHAKESPEARE I 3+0 4,5 Zorunlu
IDE 337 ÇEVİRİYE GİRİŞ - I 2+0 4 Zorunlu
- Seçmeli-5 2+0 4,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz - Yabancı Dil 4+0 4,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz - Yabancı Dil
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-5
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IDE 344 19. YY. İNGİLİZ ROMANI - II 4+0 4,5 Zorunlu
IDE 346 İNGİLİZ ROMANTİK ŞİİRİ 3+0 4,5 Zorunlu
IDE 348 SHAKESPEARE II 3+0 4,5 Zorunlu
IDE 338 ÇEVİRİYE GİRİŞ - II 2+0 4 Zorunlu
- Seçmeli-6 2+0 4,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar - Yabancı Dil 4+0 4,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar - Yabancı Dil
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-6
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IDE 427 ÇEVİRİ - I 2+0 3,5 Zorunlu
IDE 431 EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ 2+0 4,5 Zorunlu
IDE 445 20. YY. İNGİLİZ ROMANI-I 4+0 5 Zorunlu
IDE 447 20. YY. İNGİLİZ TİYATROSU-I 4+0 4,5 Zorunlu
- Seçmeli-7 2+0 4,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz - Yabancı Dil 2+0 4,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-1 0+2 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz - Yabancı Dil
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-7
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-1

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IDE 446 ÇAĞDAŞ EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ 3+0 4,5 Zorunlu
IDE 448 20. YY. İNGİLİZ ROMANI-II 4+0 5 Zorunlu
IDE 450 2O. YY. İNGİLİZ TİYATROSU-II 4+0 4,5 Zorunlu
IDE 428 ÇEVİRİ - II 2+0 3,5 Zorunlu
- Seçmeli-8 2+0 4,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar - Yabancı Dil 2+0 4,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-2 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar - Yabancı Dil
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-8
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-2


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
18. YY. İNGİLİZ ROMANI - IZ**************
18.YY. İNGİLİZ ROMANI-IIZ**************
19. YY. İNGİLİZ ROMANI - IZ**************
19. YY. İNGİLİZ ROMANI - IIZ**************
20. YY. İNGİLİZ ROMANI-IZ**************
20. YY. İNGİLİZ ROMANI-IIZ**************
20. YY. İNGİLİZ TİYATROSU-IZ**************
2O. YY. İNGİLİZ TİYATROSU-IIZ**************
AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI - IZ**************
AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI - IIZ**************
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ              
ÇAĞDAŞ EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİZ**************
ÇEVİRİ - IZ**************
ÇEVİRİ - IIZ**************
ÇEVİRİYE GİRİŞ - IZ**************
ÇEVİRİYE GİRİŞ - IIZ**************
EDB. TERİMLERİ VE AKIMLARI - IZ**************
EDB. TERİMLERİ VE AKIMLARI - IIZ**************
EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİZ**************
İLERİ İNGİLİZCE DİLBİLGİSİ - IZ**************
İLERİ İNGİLİZCE DİLBİLGİSİ - IIZ**************
İNGİLİZ EDEBİYATI ANAHATLARI - IZ**************
İNGİLİZ EDEBİYATI ANAHATLARI - IIZ**************
İNGİLİZ KÜLTÜR TARİHİ - IZ**************
İNGİLİZ KÜLTÜR TARİHİ - IIZ**************
İNGİLİZ ROMANTİK ŞİİRİZ**************
İNGİLİZ ŞİİRİNE GİRİŞZ**************
İNGİLİZ TİYATROSUNUN ANAHATLARIZ**************
KARİYER PLANLAMAZ              
MİTOLOJİ - IZ**************
MİTOLOJİ - IIZ**************
SHAKESPEARE IZ**************
SHAKESPEARE IIZ**************
TİYATROYA GİRİŞZ**************
TÜRK DİLİ - IZ              
TÜRK DİLİ - IIZ              
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
16. YY.İNGİLİZ EDEBİYATIS**************
17 - 18. YY. İNGİLİZ EDEBİYATIS**************
20. YÜZYIL TÜRK ŞİİRİS********** ***
21. YY. İNGİLİZ EDEBİYATIS              
ALMANCA - IS**************
ALMANCA - IIS********** * *
ALMANCA IIIS***********  *
ALMANCA IVS***      
ALMANCA VS**************
ALMANCA VIS**************
ALMANCA VIIS**************
ALMANCA VIIIS**************
ALTAYİSTİĞE GİRİŞS              
AMERİKAN ROMANI - IS**************
AMERİKAN ROMANI - IIS**************
AMERİKAN TİYATROSUS**************
ANADOLU EL SANATLARIS***** ** * **
ANADOLU TÜRK SANATIS* ************
ANADOLU UYGARLIKLARINA GİRİŞ - IIS              
ANADOLU UYGARLIKLARINA GİRİŞ IS              
ANADOLU'DA BİZANS SANATIS*************
ANTİK KENTLERDE KALICI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KORUMAS              
ANTİK MİMARİ IS              
ANTİK MİMARİ IIS              
ANTİK YUNAN VE ROMADA YAŞAM - IS              
ANTİK YUNAN VE ROMADA YAŞAM - IIS              
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YÖNTEMLERİS**************
ARKEOLOJİ TERİMLERİ - IS              
ARKEOLOJİ TERİMLERİ - IIS              
ARKEOLOJİK ALANDA KORUMA OLGUSUNUN GELİŞİMİS              
ATLETİZMS**         
AVRASYA COĞRAFYASIS              
BATI EDEBİYATINDA POPÜLER KÜLTÜR - IS**************
BATI EDEBİYATININ KÖKENLERİ - IS**************
BATI EDEBİYATININ KÖKENLERİ - IIS**************
BATI TÜRK YAZI DİLİ İLK DÖNEM METİNLERİS              
BEDEN EĞİTİMİ IS********     *
BEDEN EĞİTİMİ IIS*             
BİLİM TARİHİS              
BİREYSEL ÇALGIS* * *  *     
BİTİRME TEZİ - IS**************
BİTİRME TEZİ - IIS**************
ÇAĞDAŞ AMERİKAN TİYATROSUS**************
ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ IS              
ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ IIS              
ÇAĞDAŞ İNGİLİZ ŞİİRİS**************
ÇAĞDAŞ TÜRK DÜNYASIS*     **
ÇEVRE TARİHİ ÇALIŞMALARIS              
ÇOCUK EDEBİYATIS              
DEMOKRATİK GELİŞMELER VE TÜRKİYES**************
DİLBİLİM AKIMLARIS**************
DİLBİLİM VE DİL KÜLTÜRÜS************ *
DÜNYA EDEBİYATINDAN SEÇMELER - IS**************
DÜNYA EDEBİYATINDAN SEÇMELER - IIS**************
EDEBİYAT BİLİMİS              
EDEBİYAT ELEŞTİRİSİS              
EDEBİYAT VE MİTOLOJİS***  *    ** *
EDEBİYAT VE MUSİKİS              
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS              
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES              
EĞİTİME GİRİŞS              
ELEŞTİREL DÜŞÜNCES              
ERKEN HIRİSTİYAN SANATI - IS              
ERKEN HIRİSTİYAN SANATI - IIS              
ESKI BATI KÜLTÜR VE MEDENIYETI TARİHİS              
ESKİ TÜRK ED.NESİRS              
ESKİ TÜRKÇE CÜMLE BİLGİSİS              
ESKİ YUNAN TARİHİS              
ESKİÇAĞ AKDENİZ KÜLTÜR TARİHİS********** ***
ESTETİK VE SANATS              
FANTASTİK EDEBİYAT - IS**************
FANTASTİK EDEBİYAT - IIS**************
FELSEFİ DÜŞÜNCENİN EVRİMİS              
FOTORAFÇILIKS*****   *
FRANSIZ EDEBİYATINA GİRİŞS******* ** *
FRANSIZCA - IS************  
FRANSIZCA - IIS*********** *
FRANSIZCA IIIS************ *
FRANSIZCA IVS************ *
FRANSIZCA VS***********  *
FRANSIZCA VIS**********   *
FRANSIZCA VIIS***********  *
FRANSIZCA VIIIS**********   *
GENEL SANAT TARİHİ - IS              
GENEL SANAT TARİHİ - IIS              
GÜNDELİK HAYATIN TARİHİS  **     *    
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMAS********** ***
HALK BİLİMİ MÜZECİLİĞİS              
HAREZM TÜRKÇESİS              
HARİTA OKUR YAZARLIĞIS              
HELLENİSTİK DÖNEM KÜLTÜRÜS              
HEYKEL SANATINA GİRİŞS              
İLETİŞİM KURAMLARIS              
İLETİŞİME GİRİŞS              
İLKÇAĞ TARİHİNE GİRİŞS              
İNGİLİZ DETEKTİF YAZINI - IS**************
İNGİLİZ DETEKTİF YAZINI - IIS**************
İNSAN HAKLARI TARİHİS **          
İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ - IS              
İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ - IIS              
İSLAM SANATINDA RESİMS******** * * *
İSLAM TARİHİNE GİRİŞ - IS              
İSLAM TARİHİNE GİRİŞ - IIS              
JAPONCA - IIS              
JAPONCA - IIIS              
JAPONCA - IVS              
JAPONCA - VS              
JAPONCA - VIS              
JAPONCA- IS              
JEOPOLİTİKS              
JİMNASTİKS****  *
KADIN ÇALIŞMALARI IS              
KADIN ÇALIŞMALARI IIS              
KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYATI - IS************ *
KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYATI - IIS************ *
KENT VE KENTLEŞME SORUNLARIS              
KIRGIZ KÜLTÜRÜ VE MANAS DESTANIS              
KLASİK SOSYOLOJİDE TEMEL KAVRAMLARS              
KLASİK ŞİİRDEN GÜNCEL HAYATAS**************
KOMPOZİSYON - IIS**************
KORO (TÜRK HALK MÜZİĞİ)S* **         
KORO (TÜRK SANAT MÜZİĞİ)S* *  *       *
KORUMA VE ONARIM İLKELERİ - IS              
KORUMA VE ONARIM İLKELERİ - IIS              
KÜRESELLEŞME VE KÜLTÜREL MİRASS * **   *   
MEKAN SOSYOLOJİSİS              
METİN OKUMA VE İNCELEMES**************
METİN YAZARLIĞIS              
MİMAR SİNAN VE ESERLERİS** * * *  * 
MİTOLOJİYE GİRİŞ - IS              
MİTOLOJİYE GİRİŞ - IIS              
MÜZİK IS****** **  *
MÜZİK IIS*             
ORTAÇAĞ İNGİLİZ EDEBİYATI - IIS**************
ORTAÇAĞ İNGİLİZ EDEBİYATI-IS**************
OSMANLI KÜLTÜR VE MEDENİYETİ TARİHİS              
OSMANLI MODERNLEŞMESİS              
OSMANLI SANATI BATI SANATI İLİŞKİSİS*            
OSMANLI SANATINA GİRİŞ - IS              
OSMANLI SANATINA GİRİŞ - IIS              
OSMANLILAR VE AVRUPAS******** **  *
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS              
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS              
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS              
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS              
POPÜLER COĞRAFYAS              
POPÜLER KÜLTÜR - IIS**************
PROJE HAZIRLAMA TEKNİKLERİS              
PSİKOLOJİNİN TEMELLERİ IS              
PSİKOLOJİNİN TEMELLERİ IIS              
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS              
RESİM IS************ *
RESİM IIS**********  *
SANAT TARİHİ KAVRAMLARI - IS              
SANAT TARİHİ KAVRAMLARI - IIS              
SEÇİLMİŞ MİTOLOJİK ESERLER - IS********* ** *
SEÇİLMİŞ MİTOLOJİK ESERLER - IIS********* ** *
SELÇUKLU DEVRİ TÜRK TARİHİS              
SINIF YÖNETİMİS              
SİBİRYA HALK KÜLTÜRÜ VE ŞAMANİZMS              
SİNEMA SOSYOLOJİSİS              
SİYASAL DÜŞÜNCENİN EVRİMİS              
SİYASET FELSEFESİS              
SÖMÜRGECİLİK SONRASI İNGİLİZ EDEBİYATIS              
SÖZCÜK BİLGİSİ - IS************ *
SÖZCÜK BİLGİSİ - IIS************ *
SPOR HAKEMLİĞİ VE MÜSABAKA YÖNETİMİS**************
STAJ IS              
STAJ IIS              
TARİHTEN BUGÜNE TÜRK DİLİNİN YURTLARIS              
TEKNOLOJİ FELSEFESİS              
TEMEL BİLGİSAYAR KULLANIMIS   ***  **  * 
TENİSS*            
TOLKIEN ÇALIŞMALARI - IS              
TOLKIEN ÇALIŞMALARI - IIS              
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIS**************
TOPLUMSAL VE KÜLTÜREL DEĞİŞMES              
TURİZM SOSYOLOJİSİS              
TÜRK DESTANLARIS              
TÜRK DİL VE KÜLTÜRÜNÜN KAYNAKLARIS***********  *
TÜRK DİLİNİN SORUNLARIS              
TÜRK DİLİNİN SÖZ VARLIĞIS              
TÜRK DİLİNİN VE LEHÇELERİNİN SORUNLARIS              
TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASININ JEOPOLİTİĞİS              
TÜRK DÜNYASI EDEBİYATINA YÖN VEREN ŞAHSİYETLERS              
TÜRK DÜNYASINDA MİZAH GELENEĞİ VE MİZAH TİPLERİS              
TÜRK MİTOLOJİSİS******** *****
TÜRK TOPLULUKLARI VE TÜRK LEHÇELERİNİN GÜNCEL PROBLEMLERİS              
TÜRKÇE VE YENİ MEDYAS              
TÜRKÇENİN GİZEMLİ DÜNYASIS**************
TÜRKÇENİN GÜCÜ VE ZENGİNLİĞİS              
TÜRKİYE COĞRAFYASIS              
TÜRKLERLE TÜRKÇENİN GÖÇÜ VE SÜRGÜNÜS              
UYGULAMALI BİLGİSAYAR KULLANIMIS** ****  *  **
UZAKTAKİ YAKINLARIMIZ, SİBİRYA TÜRKLERİS              
ÜSLUP İNCELEMESİS              
VOLEYBOLS*             
YARATICI DRAMAS********    *
YAZI VE TÜRK YAZI SİSTEMİS              
YEREL TARİH ARAŞTIRMALARI IS              
YEREL TARİH ARAŞTIRMALARI IIS              
YERLEŞME KÜLTÜRÜS              
YOK OLMAYA YÜZ TUTMUŞ TÜRK DİLLERİS              
YÜZMES***           
ZAMAN – TAKVİM VE TÜRK DÜNYASIS              
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi