155 MATEMATİK

GENEL BİLGİLER
Matematik Bölümü, 6 Anabilim Dalından oluşmaktadır: Analiz ve Fonksiyonlar Teorisi, Geometri, Uygulamalı Matematik, Cebir ve Sayılar Teorisi, Matematiğin Temelleri ve Matematik Lojik, Topoloji. Bölümde 13 profesör, 3 Doçent, 3 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi ve 4 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır. Matematik Bölümünde birinci ve ikinci örgün eğitim olmak üzere dört yıllık ikili lisans eğitimi yapılmaktadır. Araştırmaya yönelik olarak yüksek lisans ve doktora programları bulunmaktadır. Bölümdeki derslere ek olarak Matematik Bölümü Üniversitenin diğer bölümlerindeki Matematik derslerini yürütmektedir. Bölümümüz Erasmus programı kapsamında yurt dışındaki bazı üniversitelerle ikili anlaşmaları bulunmaktadır.

Amaçlar
Matematik Bölümü’nün temel amacı, her yönüyle Matematik’te iyi eğitilmiş mezunlar yetiştirmektir. Daha belirgin olarak, bölümün amaçları: i. Öğrencileri, seçtikleri Matematik alanında kendine güvenen biri olarak eğitmek. ii. Lisansüstü çalışmalar için yeterince donanımlı öğrenciler yetiştirmek. iii. Kendilerinden daha düşük eğitim seviyesindeki öğrencilere bilgilerini rahatlıkla aktarabilecek Matematikçiler yetiştirmek. iv. Çok az yardımla veya hiç yardım almadan problemlerin üstesinden gelmede kendine güveni geliştirme. v. Kamuda, endüstride ve ticarette kariyer için çok iyi eğitim altyapısına sahip öğrenciler yetiştirmek. vi. Bağımsız çalışabilecek Matematikçiler yetiştirmek. Nitelikli eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaları ile uluslar arası standartları yakalamış, dünyanın gelişmiş üniversiteleri ile koordinasyonu sağlamış, kurumsallaşmış, vizyon sahibi saygın bir bölüm olmaktır.


Kabul Koşulları
Matematik Bölümü ÖSYM tarafından yapılan Yüksek Öğretime Giriş sınavından yeterli puan almış öğrencileri kabul eder.

Mezuniyet Koşulları
Bir öğrencinin bu bölümden mezun olabilmesi için zorunlu ve seçmeli derslerden 240 AKTS ders yükünü tamamlaması ve en az 2.30 akademik ortalamaya sahip olması gerekir.

İstihdam Olanakları
Matematik bölümü mezunları kamu ve özel sektörde meslekleri ile ilgili pek çok alanda istihdam edilmektedir. Bunun yanı sıra pedagojik formasyon derslerini tamamlayan mezunlarımız eğitim kurumlarında öğretmen olarak görev yapmaktadır.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Matematik alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Bir öğrencinin bu bölümden mezun olabilmesi için zorunlu ve seçmeli derslerden 240 AKTS ders yükünü tamamlaması ve en az 2.30 akademik ortalamaya sahip olması gerekir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
İletişim bilgisi bulunamadı.


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Matematik konularının kavratılmasında teknolojik materyalleri kullanabilme becerisine sahip olur.
2Matematik bilimindeki kavramları, teoremleri ve karşılaşılan problemleri analiz ederek kanıta dayalı bilimsel yöntemlerle değerlendirmek öneriler geliştirebilir.
3Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur.
4Matematik bilimindeki konuları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
5Güncel hayatın ve Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur.
6Matematik bilimi ile ilgili elde edilen orijinal bilgilerin yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
7Güncel problemlerin matematiksel modellerini oluşturabilir.
8Soyut düşünme yeteneğini geliştirir.
9Objektif ve analitik düşünme yeteneğine sahip olur.
10Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler, bilim, teknoloji ve tarih konuları hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirme becerisini kazanır.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Kavram KarikatürleriKavramlara ilişkin bilgilerin düşündürücü ve tartışmaya yol açacak şekilde karikatürize edilmesiyle, tartışma ve öğrenme fırsatı yaratmayı ifade eder. Genellikle kavram karikatürlerinde bilgilerin örtük verilmesi ve çelişkilerin sunulması, dikkat çeker ve düşünme fırsatı yaratır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.
Analoji /Metaforla ÖğretimSoyut konu ve kavramları somut nesnelere benzeterek öğrenmeyi sağlayan bir yoldur.
Altı Şapkalı DüşünmeAltı şapkalı düşünme tekniğinde, bir konuya farklı açılardan bakma esas alınmaktadır. Bireyler aynı olay karşısında farklı düşünme yaklaşımlarını geliştirebileceklerini öğrenirler, empati yeteneğini geliştirirler. Değişik açıdan düşünmelere yer verdiği için ortaya atılan konunun her yönden irdelenip, kararların doğru verilmesine olanak sağlar. Bu teknikte, öğrencilere tartışmaları için bir konu verilir. Her grup farklı renkteki şapkanın gerektirdiği düşünce biçimini ortaya koymaya çalışır. Her grup, tartışılması istenen konuya, kendi başında var olduğunu düşündüğü şapkanın gerektirdiği yönde yaklaşır. Bu tekniğin uygulanmasında önemli olan öğrencilerin kendi görüş ve düşüncelerini tespit etmek değil, bir konuya farklı açılardan bakabilme becerisinin kazanılmasıdır. Öğretmen bu amacın dışına çıkmamalıdır. Şapka renkleri ve temsil ettiği düşünce biçimleri: - Beyaz şapka: (Tarafsızdır). Ortaya konan soruna ilişkin taraf tutmadan net bilgi ve raporlar ortaya koyar. - Kırmızı şapka: (Duygusaldır). Öfke, tutku, duygu, duygusal bir bakış açısını ifade eder - Siyah şapka: (Karamsardır). Olumsuzluklar, riskler, dezavantajları ifade eder. Bir şeyin niçin yapılmayacağını görür. - Sarı şapka: (İyimserdir). Olayların olumlu yönlerine odaklanır; avantajları ve faydalı yönleri düşünür. - Yeşil şapka: (Yaratıcıdır). Olaylara yeni ve farklı çözüm yolları bulmaya çalışır. - Mavi şapka: (Değerlendirici ve karar vericidir). Olayı tüm olası yönleriyle gören ve değişkenleri kontrol altında tutan bir bakış açısıdır. Düşünceler sistematize edilir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2,5 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2,5 Zorunlu
MAT 101 ANALİZ - I 4+2 6,5 Zorunlu
MAT 103 SOYUT MATEMATİK - I 2+2 3,5 Zorunlu
MAT 105 ANALİTİK GEOMETRİ - I 3+2 5 Zorunlu
FIZ 113 GENEL FİZİK - I 4+0 5 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 4+0 5 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2,5 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2,5 Zorunlu
MAT 102 ANALİZ - II 4+2 6,5 Zorunlu
MAT 104 SOYUT MATEMATİK - II 2+2 3,5 Zorunlu
MAT 106 ANALİTİK GEOMETRİ - II 3+2 5 Zorunlu
FIZ 114 GENEL FİZİK - II 4+0 5 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 4+0 5 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAT 201 ANALİZ - III 4+2 10 Zorunlu
MAT 203 GENEL TOPOLOJİ - I 2+2 6 Zorunlu
MAT 207 LİNEER CEBİR - I 3+2 8 Zorunlu
MAT 227 DİFERANSİYEL DENKLEMLER - I 3+0 6 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Seçmeli FEF - 1 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Ortak Seçmeli FEF - 1 1+2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Ortak Seçmeli FEF - 1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli FEF - 1

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAT 202 ANALİZ - IV 4+2 8 Zorunlu
MAT 208 LİNEER CEBİR - II 3+2 7 Zorunlu
MAT 204 GENEL TOPOLOJİ - II 2+2 5 Zorunlu
MAT 228 DİFERANSİYEL DENKLEMLER - II 3+0 5 Zorunlu
MAT 232 MATEMATİKÇİLER İÇİN PROGRAMLAMA 2+2 5 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Seçmeli FEF - 2 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Ortak Seçmeli FEF - 2 1+2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Ortak Seçmeli FEF - 2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli FEF - 2

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAT 353 KOMPLEKS ANALİZ - I 3+0 5 Zorunlu
MAT 337 KISMİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER 4+0 7,5 Zorunlu
MAT 335 DİFERANSİYEL GEOMETRİYE GİRİŞ 3+0 5 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 1,5 Zorunlu
- Seçmeli-1 3+0 5,5 Seçmeli
- Seçmeli-1 3+0 5,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAT 354 KOMPLEKS ANALİZ - II 3+0 6 Zorunlu
MAT 336 REEL ANALİZ 3+0 6 Zorunlu
MAT 338 SAYILAR TEORİSİ 3+0 6 Zorunlu
- Seçmeli-2 3+0 6 Seçmeli
- Seçmeli-2 3+0 6 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAT 411 BİTİRME TEZİ - I 0+2 2 Zorunlu
MAT 433 SOYUT CEBİR 4+0 8 Zorunlu
MAT 430 FONKSİYONEL ANALİZE GİRİŞ 4+0 8 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAT 412 BİTİRME TEZİ - II 0+2 1,5 Zorunlu
MAT 414 SEMİNER 0+2 1,5 Zorunlu
- Seçmeli-3 3+0 5,5 Seçmeli
- Seçmeli-4 3+0 5,5 Seçmeli
- Seçmeli-4 3+0 5,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 3,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-3
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-4
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ANALİTİK GEOMETRİ - IZ **   *** 
ANALİTİK GEOMETRİ - IIZ **   *** 
ANALİZ - IZ *     *  
ANALİZ - IIZ *     ** 
ANALİZ - IIIZ **  * ** 
ANALİZ - IVZ **  * ** 
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ          
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ          
BİTİRME TEZİ - IZ ***   ** 
BİTİRME TEZİ - IIZ********* 
DİFERANSİYEL DENKLEMLER - IZ *    * * 
DİFERANSİYEL DENKLEMLER - IIZ *    * * 
DİFERANSİYEL GEOMETRİYE GİRİŞZ* **  *** 
FONKSİYONEL ANALİZE GİRİŞZ **  **** 
GENEL FİZİK - IZ *   ** * 
GENEL FİZİK - IIZ *   ** * 
GENEL TOPOLOJİ - IZ **  * ** 
GENEL TOPOLOJİ - IIZ **  * ** 
KARİYER PLANLAMAZ          
KISMİ DİFERANSİYEL DENKLEMLERZ **** *** 
KOMPLEKS ANALİZ - IZ **   *** 
KOMPLEKS ANALİZ - IIZ **  **** 
LİNEER CEBİR - IZ **  *    
LİNEER CEBİR - IIZ **  *    
MATEMATİKÇİLER İÇİN PROGRAMLAMAZ*** * * * 
REEL ANALİZZ **  * ** 
SAYILAR TEORİSİZ **       
SEMİNERZ**** **** 
SOYUT CEBİRZ **    *  
SOYUT MATEMATİK - IZ *   *  * 
SOYUT MATEMATİK - IIZ *   *    
TÜRK DİLİ - IZ          
TÜRK DİLİ - IIZ          
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
AKADEMİK TÜRKÇE - IS    **    
AKADEMİK TÜRKÇE - IIS          
ALMANCA - IS   ***    
ALMANCA - IIS   ***    
ATLETİZMS***       
AYRIK GRUPLARS ** ***** 
AYRIK MATEMATİKS    * *** 
BEDEN EĞİTİMİ IS  *  *    
BEDEN EĞİTİMİ IIS       ** 
BİREYSEL ÇALGIS    *     
BOYA VE BOYAR MADDELERS    *    *
C++ PROGRAMLAMAS*   * *   
CANLILAR ARASI İLETİŞİMS*********
ÇEVRE KİRLİLİĞİ VE KİMYAS * **
DİFERANSİYEL DENKLEMLERİN NÜMERİK ÇÖZÜMLERİS********* 
DİFERANSİYEL GEOMETRİS*****  ** 
DOĞA VE ÇEVRES**** **  
DOĞA, FİZİK VE GÖKYÜZÜS    *   **
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS          
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES          
EĞİTİME GİRİŞS          
ENERJİ VE ENERJİ KAYNAKLARIS  *      *
EVCİL HAYVANLARS     **  *
FARK DENKLEMLERİ VE UYGULAMALARIS **  **** 
FİBONACCİ, LUCAS SAYILARI VE UYGULAMALARIS **  * ** 
FİZİK VE TEKNOLOJİS***       
FİZİKTE TEMEL KAVRAMLARS         *
FONKSİYONEL ANALİZS **  * ** 
FORTRAN PROGRAMLAMAS* *   * * 
FOTORAFÇILIKS* **      
FOURIER ANALİZİS**********
FRAKTAL GEOMETRİS **   *** 
FRANSIZCA - IS   ***    
FRANSIZCA - IIS   ***    
GRAF TEORİS ** ***** 
GRUP TEORİSİS **  *  * 
HALKALAR VE MODÜLLER TEORİSİS *   *    
HAREKET GEOMETRİSİS***** **  
HAYATIMIZDAKİ KİMYAS* **      
HÜCRE VE YAŞAMS**** **   
IRAKSAK SERİLER TEORİSİS **  * ** 
IŞIĞIN DOĞASIS  *      *
İLERİ ANALİZS **  * ** 
İLERİ SAYILAR TEORİSİS **  *    
İNGİLİZCE - IS          
İNGİLİZCE - IIS          
İNTEGRAL DÖNÜŞÜMLERS **  **** 
JİMNASTİKS ***      
KİMYA TARİHİS *    * **
KİMYASAL ÜRÜNLER VE YAŞAMS         *
KORO (TÜRK HALK MÜZİĞİ)S     *    
KORO (TÜRK SANAT MÜZİĞİ)S     * *  
LİNEER UZAYLARS **  * ** 
MATEMATİK ANALİZİN PRENSİPLERİS **  * ** 
MATLAB PROGRAMLAMAS* * * * * 
MÜZİK IS    *     
MÜZİK IIS  **  *   
NÜMERİK ANALİZE GİRİŞS ** * * * 
OLASILIK VE İSTATİSTİKS **  * ** 
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS          
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS          
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS          
ÖLÇÜM VE İNTEGRASYONS **  * ** 
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS          
PARAMETREYE BAĞLI İNTEGRALLERS ** ***** 
POPÜLER BİYOLOJİS****     
POPÜLER KİMYAS *  *   **
PROJEKTİF GEOMETRİS** *   *  
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS          
RESİM IS         
RESİM IIS****      
SAĞLIK FİZİĞİS     *   *
SINIF YÖNETİMİS          
ŞİFALI BİTKİLERS***     * 
TEKNİK İNGİLİZCES  *       
TEMEL BİLGİSAYAR KULLANIMIS    ***  *
TENİSS****      
UYGULAMALI BİLGİSAYAR KULLANIMIS* * *** *
UYGULAMALI GEOMETRİS*** * *** 
VOLEYBOLS***       
YARATICI DRAMAS****      
YÜZMES* *       
ZAMAN SKALASINDA ANALİZE GİRİŞS **  * ** 
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi