767 ORGANİK TARIM

GENEL BİLGİLER
2009-2010 Eğitim-öğretim yılında Bekilli Meslek Yüksekokulu’na bağlı olarak Çal’da eğitim vermeye başlamıştır.2011-2012 Eğitim Öğretim yılından itibaren Çal Meslek Yüksekokulu olarak eğitim vermeye devam etmektedir.

Amaçlar
Organik tarım alanında çalışabilecek, organik tarımın önemini benimsemiş ve bunu çevresine aktarabilecek eğitimli, kaliteli eleman yetiştirmek. Kimyasallarla giderek kirlenmekte olan dünyamızda bu gidişe çözüm olabilecek bir üretim şekli olan organik tarım sektörüne, eğitimli teknik eleman yetiştirerek, bu sektörün daha da büyümesine katkıda bulunmak.


Kabul Koşulları
ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme sınavında başarılı olmak.

Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler belirlenen kredilerini tamamlayıp, yaz stajlarını yapmak zorundadırlar

İstihdam Olanakları
Giderek büyümekte olan organik üretim sektörünün ihtiyaç duyduğu eğitimli elemanları yetiştirmek için Organik Tarım Programına gereksinim vardır. Üreticiye doğru uygulama biçimlerini gösterecek, bu sektörde çalışacak eğitimli elemana ihtiyaç vardır. Bu ihtiyacı karşılama görevi de bu alanda eğitim veren fakültelere ve meslek yüksekokullarına düşmektedir. Program mezunları kamu ve özel sektörde bu alanda çalışabileceklerdir.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Organik Tarım alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrenciler belirlenen kredilerini tamamlayıp, yaz stajlarını yapmak zorundadırlar

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi 3.sınıfına geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
İletişim bilgisi bulunamadı.


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Bitkinin yapısını, besin ve su alışverişini, yapısındaki fizyolojik olayları kavramak
2Hücre ve organellerin özelliklerini işlevlerini iyi kavrayıp, bitkiler ve hayvanlar alemindeki organizmaların genel özelliklerini bilmek
3Bitkinin, içinde bulunduğu ekoloji ile karşılıklı etkilerini, bitki-toprak-su-hava etkileşimini iyi kavramak, bitkisel üretimde bu etkileşimi en iyi şekilde kullanabilmek
4Toprak ve toprak verimliliği; gübre ve gübreleme ile ilgili bilgileri edinip, uygulamada bunları kullanabilmek
5Bitkisel yetiştiriciliğin her aşamasında kullanılan alet ekipmanların çalışma prensiplerini öğrenmek
6İyi bir bağ tesisi için uyulması gereken kuralları öğrenmek, tesis oluştuktan sonra verimliliği ve devamlılığı sağlamak için yapılması gerekenleri kavramak
7Bağ hastalık ve zararlılarını öğrenip mücadele yöntemlerini kavramak; bağdan sağlıklı ve iyi verim elde edebilmek için yıllık bakım programı yapabilmek
8Organik sebze yetiştirme tekniklerini öğrenme; organik tohum, fide ve fidan kavramlarını öğrenme ve çoğaltım materyallerinin üretilmesi sırasında uyulması gereken kuralları öğrenme
9Sera ve alçak plastik tünellerde bitkisel üretimin nasıl yapıldığını öğrenme
10Çevre dostu üretim tekniklerini öğrenme, organik tarımın temel ilkelerini öğrenmek, organik tarımın geleneksel tarımdan farkını öğrenebilme, organik bitkisel üretim yapılırken uyulması gereken kuralları öğrenme
11Akreditasyon, kontrol ve sertifikasyon kavramlarını ve kontrol ve sertifikasyon sisteminin özellikleri ve esaslarını öğrenme
12Dünya’da ve Türkiye’de organik tarımsal ürünlerin üretimi, sorunları ve çözüm önerileri
13Organik tarımda verimliliğin korunması, arttırılması ve verimliliğe etki eden faktörleri öğrenme; organik tarımda hastalık ve zararlılarla pasif koruma, biyolojik mücadele, biyoteknik mücadele ve yabancı otlarla mücadele yöntemlerini öğrenme
14Organik ürünlerin muhafaza teknikleri ve pazarlanması aşamalarında uyulması gereken kuralları öğrenme; organik ürünlerin işlenmesi, etiketlenmesi, depolanması, taşınması aşamalarını öğrenme
15Organik hayvan yetiştiriciliğinde uyulması gerekli kuralları öğrenme
16Atatürk ilke ve inkılaplarını öğrenme
17Temel matematik bilgilerini kavrayabilme
18Türkçeyi düzgün kullanmak, dilbilgisi kurallarını öğrenme
19Bilgasayar ofis programlarını kullanabilir duruma gelme
20yabancı dili temel seviyede öğrenme ve kullanabilme
21Kimya konusunda temel bilgiler
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Kavram KarikatürleriKavramlara ilişkin bilgilerin düşündürücü ve tartışmaya yol açacak şekilde karikatürize edilmesiyle, tartışma ve öğrenme fırsatı yaratmayı ifade eder. Genellikle kavram karikatürlerinde bilgilerin örtük verilmesi ve çelişkilerin sunulması, dikkat çeker ve düşünme fırsatı yaratır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.
Analoji /Metaforla ÖğretimSoyut konu ve kavramları somut nesnelere benzeterek öğrenmeyi sağlayan bir yoldur.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ORT 101 KİMYA 2+0 3 Zorunlu
ORT 103 MATEMATİK 2+0 3 Zorunlu
ORT 105 BOTANİK 2+0 3,5 Zorunlu
ORT 107 BİTKİ EKOLOJİSİ 2+0 3 Zorunlu
ORT 109 BİLGİSAYAR 2+2 3 Zorunlu
ORT 111 TOPRAK BİLGİSİ VE GÜBRELEME 2+2 4 Zorunlu
ORT 113 BİTKİ FİZYOLOJİSİ 2+0 3,5 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ORT 102 GENEL MEYVECİLİK 2+2 5 Zorunlu
ORT 104 GENEL SEBZECİLİK 2+2 4,5 Zorunlu
ORT 106 GENEL BAĞCILIK 2+2 4,5 Zorunlu
ORT 110 ORGANİK TARIMIN TEMEL İLKELERİ 2+0 3 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ORT 150 STAJ-1 0+0 2 Zorunlu
ORT 0108 SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIM SİSTEMLERİ 2+2 4 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ORT 201 ORGANİK MEYVE YETİŞTİRİCİLİĞİ 2+2 5 Zorunlu
ORT 203 ORGANİK SEBZE YETİŞTİRİCİLİĞİ 2+2 5 Zorunlu
ORT 205 ORGANİK BAĞCILIK 2+2 5 Zorunlu
ORT 209 ORGANİK TARIMDA HASTALIK VE ZARARLILARIN YÖNETİMİ 2+2 4 Zorunlu
ORT 213 ORGANİK TOHUM FİDE VE FİDAN YETİŞTİRİCİLİĞİ 2+2 4 Zorunlu
ORT 215 GİRİŞİMCİLİK VE PROJE YÖNETİMİ 2+1 3 Zorunlu
OTI 169 TARIMSAL MEKANİZASYON 2+2 4 Zorunlu
  Toplam 30  

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ORT 206 ORGANİK ÖRTÜ ALTI YETİŞTİRİCİLİĞİ 2+2 4 Zorunlu
ORT 208 ORGANİK HAYVANCILIK 2+2 4 Zorunlu
ORT 250 STAJ - 2 0+2 2 Zorunlu
ORT 216 ORGANİK ÜRÜNLERDE HASAT SONRASI 2+2 4 Zorunlu
BCT 227 MESLEK ETİĞİ 2+0 4 Zorunlu
ORT 220 BİTİRME ÇALIŞMASI 2+2 4 Zorunlu
ORT 219 BİTKİ ISLAHI VE GENETİK 2+0 2 Zorunlu
ASC 234 İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ 2+0 3 Zorunlu
BCT 232 KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI 2+0 3 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                     
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                     
BİLGİSAYARZ   *** *** ** *   *  
BİTİRME ÇALIŞMASIZ                     
BİTKİ EKOLOJİSİZ  **   **   *        
BİTKİ FİZYOLOJİSİZ**                   
BİTKİ ISLAHI VE GENETİKZ                     
BOTANİKZ***                  
GENEL BAĞCILIKZ  ** **              
GENEL MEYVECİLİKZ******   *  *        
GENEL SEBZECİLİKZ      **  *         
GİRİŞİMCİLİK VE PROJE YÖNETİMİZ                     
İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİZ                     
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARIZ                     
KİMYAZ**                  *
MATEMATİKZ    ****** * ** *   *
MESLEK ETİĞİZ                     
ORGANİK BAĞCILIKZ******** ** *        
ORGANİK HAYVANCILIKZ            *      
ORGANİK MEYVE YETİŞTİRİCİLİĞİZ    *  * *****       
ORGANİK ÖRTÜ ALTI YETİŞTİRİCİLİĞİZ   *    * *          
ORGANİK SEBZE YETİŞTİRİCİLİĞİZ       ***  **       
ORGANİK TARIMDA HASTALIK VE ZARARLILARIN YÖNETİMİZ    * **** **        
ORGANİK TARIMIN TEMEL İLKELERİZ   *   * ******      
ORGANİK TOHUM FİDE VE FİDAN YETİŞTİRİCİLİĞİZ     * ** *        
ORGANİK ÜRÜNLERDE HASAT SONRASIZ                     
STAJ - 2Z    *****  *         
STAJ-1Z    ****** ** *      
SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIM SİSTEMLERİZ                     
TARIMSAL MEKANİZASYONZ                     
TOPRAK BİLGİSİ VE GÜBRELEMEZ ***  * *  * *      
TÜRK DİLİ - IZ                     
TÜRK DİLİ - IIZ                     
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21
İNGİLİZCE - IS                     
İNGİLİZCE - IIS                     
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi