409 E-TİCARET VE PAZARLAMA

GENEL BİLGİLER
Dijitalleşen dünyamızda işletmeler her geçen gün işlerini daha fazla online ortama taşımakta, e-ticaretin pazardaki payı daha çok artış göstererek önem kazanmaktadır. Sektörün bu konuda Dünya’da ve Türkiye’de kalifiye insan kaynağına ihtiyacı bulunmaktadır. Bilgi teknolojilerinin her geçen gün giderek gelişmesiyle sektörün bu anlamda ihtiyaç duyduğu iş gücünü e-ticaret ve pazarlama programı mezunlarının karşılaması gerekmektedir.Müfredat, hem teoriye hem de uygulamaya ağırlık veren bir biçimde hazırlanmıştır. Öğrenciler, elektronik ticaret, dijital pazarlama, e-müşteri ilişkileri yönetimi, yapay zeka ve pazarlama, bilişim hukuku gibi teorik alanların yanında; ürün fotoğrafçılığı, bilgi ve iletişim teknolojileri ve web tasarımı gibi uygulamalı alanları da içeren etkin bir öğretim programını takip etmektedir.

Amaçlar
e-Ticaret ve Pazarlama Programının amacı; Pamukkale Üniversitesi E-Ticaret ve Pazarlama Önlisans Programı, elektronikleşen dünyada, iş süreçlerine hâkim ve ilgili süreçleri yönetebilecek; dijital iletişim ve pazarlama konularında tasarım bilgisine ve teknik bilgiye sahip; alanında donanımlı ve yetkin mezunlar yetiştirmek ve Türkiye’de bu alandaki ihtiyacı karşılamaya katkıda bulunmak amacıyla kurulmuştur. Programımız geleceğe yön verecek olan e-ticaret ve dijital pazarlama konularında yüksek bilgi birikimine ve pratik bilgiye sahip mezunlar vermeyi amaçlamaktadır.


Kabul Koşulları
En az lise mezunu olan öğrencilerin YKS sınavından normal öğrenim için yeterli puan almış olmak.

Mezuniyet Koşulları
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nin düzenlemiş olduğu sınavlardan yeterli TYT taban puan alındığı takdirde bu bölüme girilebilir. e-Ticaret ve Pazarlama programımız 3+1 sistemini uygulayan 2 yıllık bir örgün öğretim önlisans programıdır. 3+1 sistemi, 3 dönem örgün öğretim dersleri, 1 dönem mesleki eğitimi içermektedir. Öğrencilerimizin programımızı tamamlamaları için 120 AKTS lik dersleri başarıyla geçmeleri ve 2,25 not ortalaması almaları ile işletmede mesleki eğitim stajlarını bitirmeleri şartı bulunmaktadır. Ön lisans programından mezun olmuş bireyler dilerlerse Dikey Geçiş Sınavı ile birlikte lisans programına geçiş yapabilirler. Ayrıca pazarlama bölümü dışında da birçok lisans programını tercih edebilirler. Bölüm öğrencileri eğitim ve öğretim gördükleri süre boyunca hem mesleki gelişimlerine katkı sağlamak hem de tecrübe kazanmak için birçok kamu kurumu veya özel kurum ve kuruluşlarda staj yapma imkanına sahiptirler.

İstihdam Olanakları
E-Ticaret ve Pazarlama programı iş imkanları ise oldukça geniştir. Bölümden mezun olmuş bireyler ürünlerin sınıflandırılması, ürünlere standart sağlanması, ürünlerin tedarik edilmesi, depolanması, nakliyesi ve pazarlaması gibi konularda uzmanlaşırlar. Bu alan, teknolojinin de gelişimiyle birlikte satış ve ticaret alanında yüz yüze ve dijital olarak hizmet veren bir sektör haline geldi. Bu yüzden mezunların dijital konularda da yetkinliklerinin olması gerekmektedir. Özellikle e-ticaret konusunda çeşitli eğitimler almaktadırlar. Tüm bu kriterleri sağlayan mezunlar kamu sektörü ve özel sektörde, ticaret firmalarında, reklam ajanslarında, satış firmalarında ve dijital mecralarda çalışma imkanı bulabilirler. Tekstil üzerine üretim ve tasarım yapan firmalarda, teknolojik ürün ticareti yapan şirketlerde, gayrimenkul, otomotiv, mermer gibi birçok sektörde iş bulabilirler. Özellikle ürün üretip bunları satan firma, fabrika, kurum ve kuruluşlar bu alanda meslek elemanı istihdam etme konusunda öncüdürler. Aynı zamanda mezunlar yurt dışındaki firmalarla çalışma imkanı da bulabilirler. Bu açıdan da bu alanda çalışacak bireylerden yabancı dil bilgisine sahip olmaları beklenir. Programdan mezun olan öğrencilerimiz, kamu kurumlarında (Belediye, Üniversite, Bakanlıklar gibi) ve özel sektörde kurumsal iletişim bölümlerinde, pazarlama bölümlerinde, dijital medya ve pazarlama ajanslarında, araştırma şirketlerinin dijital iletişim ile ilgili bölümlerinde e-ticaret uzmanı, dijital pazarlama uzmanı, sosyal medya yöneticisi, kurumsal iletişim uzmanı ve içerik yöneticisi olarak görev alabilirler. Programımızın dili Türkçedir.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar E-Ticaret ve Pazarlama alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nin düzenlemiş olduğu sınavlardan yeterli TYT taban puan alındığı takdirde bu bölüme girilebilir. e-Ticaret ve Pazarlama programımız 3+1 sistemini uygulayan 2 yıllık bir örgün öğretim önlisans programıdır. 3+1 sistemi, 3 dönem örgün öğretim dersleri, 1 dönem mesleki eğitimi içermektedir. Öğrencilerimizin programımızı tamamlamaları için 120 AKTS lik dersleri başarıyla geçmeleri ve 2,25 not ortalaması almaları ile işletmede mesleki eğitim stajlarını bitirmeleri şartı bulunmaktadır. Ön lisans programından mezun olmuş bireyler dilerlerse Dikey Geçiş Sınavı ile birlikte lisans programına geçiş yapabilirler. Ayrıca pazarlama bölümü dışında da birçok lisans programını tercih edebilirler. Bölüm öğrencileri eğitim ve öğretim gördükleri süre boyunca hem mesleki gelişimlerine katkı sağlamak hem de tecrübe kazanmak için birçok kamu kurumu veya özel kurum ve kuruluşlarda staj yapma imkanına sahiptirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi 3.sınıfına geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIDoç. Dr. MELTEM ÖZTÜRK  mozturk@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1E-ticaret ve dijital pazarlama bilinci oluşturmak. E-ticarette operasyonel süreçler, E-ticarette süreç yönetiminde kullanılan araçlar ve dağıtım yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak
2Girişimcilik ve inovasyon bilinci oluşturmak
3Pazarlamanın temel kavramları, süreç yönetimi, pazarlama çevresi hakkında bilgi sahibi olmak ve pazarlamada yapay zeka uygulamalarını anlamak
4Bilimsel Araştırma yönetimi ve süreci hakkında bilgi sahibi olmak ve araştırma /proje raporu hazırlamak
5Dijital mecralarda müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerine ve stratejilerine hakim olmak iletişim süreç yönetimini kavramak
6Güncel pazarlama yaklaşımları ve yapay zeka konusunda bilgi sahibi olmak ve dijital pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip etmek ve uygulamak
7Pazar araştırması, satış ve benzeri konularındaki verileri yorumlayabilmek, analiz edebilmek, pazarlama sorunlarını tanımlayıp çözüm önerileri sunabilmek.
8İşletme yönetimi ve uygulamalarını anlamak ve burada pazarlama bilgilerini kullanabilmek
9Tüketici davranışlarını anlama, analiz etme ve bu anlayışla pazarlama stratejilerini geliştirmeyi sağlamak
10Mesleki çalışmalarda kullanılabilecek bilgisayar programları, bilişim ve iletişim teknolojileri konusunda yeterli bilgi düzeyine sahip olmak ve etkin biçimde kullanabilme becerisini kazanmak,
11Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek. Dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak
12Mesleki, hukuksal, sosyal ve etik sorumluluklarını anlamak ve uygulamak.
13İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanmak
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ETP 101 E-TİCARET 3+0 4 Zorunlu
ETP 103 İŞLETME YÖNETİMİ 3+0 4 Zorunlu
ETP 105 PAZARLAMA İLKELERİ 3+0 4 Zorunlu
ETP 107 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ 2+1 3 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
ING 997 OZD İNGİLİZCE - I 2+0 2 Zorunlu
- Secmeli Ders Grubu-1 4+0 3 Seçmeli
- Secmeli Ders Grubu-1 4+0 3 Seçmeli
- Seçmeli Ders Grubu 1 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Secmeli Ders Grubu-1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Ders Grubu 1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ETP 102 DİJİTAL PAZARLAMA 3+0 5 Zorunlu
ETP 104 E-TİCARET UYGULAMALARI 2+1 4 Zorunlu
ETP 108 GİRİŞİMCİLİK 2+1 3 Zorunlu
ETP 201 E-MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 3+0 3 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
ING 998 OZD İNGİLİZCE - II 2+0 2 Zorunlu
- Seçmeli Ders Grubu 2 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli Ders Grubu 2 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli Ders Grubu 2 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Ders Grubu 2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ETP 205 SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ 3+0 3 Zorunlu
ETP 209 MARKA YÖNETİMİ 3+0 3 Zorunlu
ETP 211 PAZARLAMA ARAŞTIRMASI 3+0 4 Zorunlu
ETP 219 PAZARLAMA VE YAPAY ZEKA 2+0 5 Zorunlu
ETP 215 ARAMA MOTORU PAZARLAMASI VE OPTİMİZASYONU 2+0 4 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- Secmeli Ders Grubu-3 4+0 3 Seçmeli
- Secmeli Ders Grubu-3 4+0 3 Seçmeli
- Seçmeli Ders Grubu 3 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Secmeli Ders Grubu-3
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Ders Grubu 3

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ISME 200 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM 5+35 30 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ARAMA MOTORU PAZARLAMASI VE OPTİMİZASYONU Z             
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ             
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ             
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİZ             
DİJİTAL PAZARLAMAZ             
E-MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİZ             
E-TİCARETZ             
E-TİCARET UYGULAMALARIZ             
GİRİŞİMCİLİKZ*************
İŞLETME YÖNETİMİZ             
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMZ             
KARİYER PLANLAMAZ             
MARKA YÖNETİMİZ             
OZD İNGİLİZCE - IZ             
OZD İNGİLİZCE - IIZ             
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI Z             
PAZARLAMA İLKELERİZ             
PAZARLAMA VE YAPAY ZEKAZ             
SOSYAL MEDYA YÖNETİMİZ             
TÜRK DİLİ - IZ             
TÜRK DİLİ - IIZ             
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİS             
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELES             
BİLİŞİM HUKUKUS             
DAVRANIŞ BİLİMLERİS             
DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE ENDÜSTRİ 4.0S*************
DİJİTAL OKURYAZARLIKS             
DİJİTAL REKLAMCILIKS             
E-İHRACAT YÖNETİMİS             
E-TİCARETTE DAĞITIM YÖNETİMİS             
E-TİCARETTE ÜRÜN FOTOĞRAFÇILIĞIS             
GAYRİMENKUL PAZARLAMASI S             
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARIS             
HALKLA İLİŞKİLER - IS             
HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞIS             
İKNA EDİCİ İLETİŞİMS             
İNOVASYON YÖNETİMİS             
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS             
İSTATİSTİKS             
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİS*************
KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİS             
MESLEKİ YABANCI DİLS             
ONLINE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIS             
PAZARLAMA STRATEJİLERİS             
PROJE YÖNETİMİS             
REKLAM VE PAZARLAMA İLETİŞİMİS             
REKLAMCILIĞA GİRİŞS             
SİBER GÜVENLİKS             
SİBER GÜVENLİK İÇİN MAKİNE ÖĞRENMESİ UYGULAMALARIS             
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YÖNETİMİS             
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMIS             
TEMEL HUKUKS             
TEMEL MATEMATİKS             
TİCARET HUKUKUS             
TİCARETTE BİLGİ SİSTEMLERİS             
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIS             
TÜKETİCİ HUKUKUS             
TÜKETİM KÜLTÜRÜS             
ULUSLARARASI PAZARLAMAS             
WEB TASARIMIS             
YAPAY ZEKAYA GİRİŞS             
YENİ PAZARLAMA YAKLAŞIMLARIS             
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİS             
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi