801 İÇ MEKAN TASARIMI

GENEL BİLGİLER
İç Mekan Tasarımı Programı yapıların iç mekanlarının düzenlenmesi konusunda gerekli tasarımları gerçekleştirmek için sanat, mimarlık ve teknoloji kavramlarını sentezleyerek çağdaş çizim ve sunum teknikleri kullanan ve nitelikli projeler oluşturulmasını sağlayan öğrenciler yetiştirir. Ülkenin çeşitli yerlerinde bulunan endüstri kuruluşlarının, iç mekan düzenlemeleri için üretim yapan firmaların ihtiyaç duyduğu tasarım konusunda özgün projeler oluşturabilecek iş gücünün karşılanması için nitelikli teknik eleman yetiştirmeyi amaçlayan önlisans düzeyinde eğitim vermektedir.

Amaçlar
Mesleki donanıma sahip öğrencilerin; - yapıların iç mekanlarının düzenlenmesi konusunda gerekli tasarımları gerçekleştirebilmesi, - sanat, mimarlık ve teknoloji kavramlarını bir arada kullanabilmesi, - elde ettikleri bilgileri çağdaş sunum teknikleri ile bir arada kullanarak nitelikli projeler oluşturabilmesi amaçlanmaktadır.


Kabul Koşulları
ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)’nda TYT puan türünden 150 ve üstü puan alan her öğrenci başvurma hakkına sahiptir.

Mezuniyet Koşulları
Program müfredatında yer alan tüm zorunlu ve seçmeli dersler ile işletmede mesleki eğitimi başarıyla tamamlayan ve Pamukkale Üniversitesi Önlisans Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde belirtilmiş olan mezuniyet koşullarını sağlayan öğrenciler önlisans diploması almaya hak kazanırlar.

İstihdam Olanakları
Mezun olan öğrenciler, ilgili sektörde Tekniker ünvanı ile istihdam edilebileceklerdir. İç Mekan Tasarımı Teknikerleri; mimarlık bürolarında, restorasyon çalışmalarında, mobilya üretimi ile ilgili sektörde ve iç mekanda kullanılan dekoratif unsurların üretimini yapan iş yerlerinde ara/teknik eleman olarak istihdam edilebildikleri gibi kendi iş yerlerini de açabilirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar İç Mekan Tasarımı alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Program müfredatında yer alan tüm zorunlu ve seçmeli dersler ile işletmede mesleki eğitimi başarıyla tamamlayan ve Pamukkale Üniversitesi Önlisans Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde belirtilmiş olan mezuniyet koşullarını sağlayan öğrenciler önlisans diploması almaya hak kazanırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi 3.sınıfına geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. KADİR ÖZKAYA  kadirozkaya@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIÖğr. Gör. SEDAT GÖKÇE  sedatgokce@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIÖğr. Gör. AYŞE SERENAY ÖZMEN+90 258 2123788 1123 aserenayo@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11Ergonomi, yapı ve sanat ile ilgili kavramları bilir, iç mekan ile ilişkilendirerek tasarımda kullanır.
12İç mekan tasarımcısının ihtiyaçları doğrultusunda CAD tabanlı programları kullanmayı bilir, programlarda gerekli tasarım çizimlerini gerçekleştirir ve görselleştirme programlarında gerekli görselleştirme işlemlerini yapar.
13Mesleğinde kullanılan güncel malzeme teknolojileri, mobilya ve mekan donatı elemanlarını bilir, yapılarda nasıl kullanılacağını ve maliyetini açıklar.
14Tasarladığı mobilya ve mekanı 2D teknik resim – 3D modelleme ve perspektif olarak projelendirebilir, bunların üretim yöntemlerini bilir.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
PProgram yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IMT 101 TEMEL TASARIM 2+0 3 Zorunlu
IMT 103 TEKNİK RESİM 3+1 3 Zorunlu
IMT 105 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM-I 3+0 3 Zorunlu
IMT 109 TASARLA-UYGULA-I 2+2 4 Zorunlu
IMT 107 MOBİLYA TASARIMINA GİRİŞ 2+0 2 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
IMT 119 YAPI BİLGİSİ 2+0 3 Zorunlu
- Seçmeli 1 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli 2 2+0 3 Seçmeli
- Yabancı Dil-I 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 2
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IMT 104 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM-II 3+0 2 Zorunlu
IMT 106 TASARLA-UYGULA-II 2+2 3 Zorunlu
IMT 108 İÇ MEKAN TASARIMI-I 1+2 2 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
IMT 124 MOBİLYA ÜRETİM TEKNOLOJİSİ 2+2 3 Zorunlu
IMT 111 ERGONOMİ 3+0 2 Zorunlu
- Seçmeli 3 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli 4 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli 5 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli 6 2+0 3 Seçmeli
- Yabancı Dil-II 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 3
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 4
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 5
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 6
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IMT 201 PERSPEKTİF 2+1 2 Zorunlu
IMT 203 TASARLA-UYGULA-III 2+2 4 Zorunlu
IMT 205 BİLGİSAYAR DESTEKLİ MODELLEME 3+0 3 Zorunlu
IMT 209 İÇ MEKAN TASARIMI-II 1+2 2 Zorunlu
IMT 211 İÇ MEKANDA MALİYET HESAPLAMA 2+0 2 Zorunlu
IMT 213 MEKAN DONATI ELEMANLARI 3+0 3 Zorunlu
IMT 215 MOBİLYA ÇİZİM TEKNİKLERİ 3+0 3 Zorunlu
IMT 202 GÖRSEL TASARIM 2+0 2 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 3 Zorunlu
- Seçmeli 7 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli 8 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 7
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 8

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ISME 200 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM 5+35 30 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ              
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM-IZ************  
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM-IIZ************  
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MODELLEMEZ************  
ERGONOMİZ************  
GÖRSEL TASARIMZ              
İÇ MEKAN TASARIMI-IZ************  
İÇ MEKAN TASARIMI-IIZ************  
İÇ MEKANDA MALİYET HESAPLAMAZ************  
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMZ              
KARİYER PLANLAMAZ*   ****      
MEKAN DONATI ELEMANLARIZ************  
MOBİLYA ÇİZİM TEKNİKLERİZ************  
MOBİLYA TASARIMINA GİRİŞZ************  
MOBİLYA ÜRETİM TEKNOLOJİSİ Z              
PERSPEKTİFZ************  
TASARLA-UYGULA-IZ************  
TASARLA-UYGULA-IIZ************  
TASARLA-UYGULA-IIIZ************  
TEKNİK RESİMZ************  
TEMEL TASARIMZ************  
TÜRK DİLİ - IZ              
TÜRK DİLİ - IIZ              
YAPI BİLGİSİZ************  
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÇEVRE KORUMAS    * *       
DEKORASYONS************  
FOTOĞRAFÇILIKS************  
HERKES İÇİN TASARIMS************  
İÇ MEKANDA TEKSTİLS              
İNGİLİZCE - IS              
İNGİLİZCE - IIS              
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİS     *        
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLARIS     *        
KORUMA VE YENİDEN KULLANIMS************  
MALZEME VE AKSESUAR TEKNOLOJİSİS************  
MEDYA OKURYAZARLIĞIS      **      
MEKAN VE SERGİLEME S              
MİMARLIK VE SANAT TARİHİS************  
MOBİLYA TARİHİ S              
MUKAVEMETS************  
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS              
TASARIMDA EKOLOJİK YAKLAŞIMLARS              
TASARIMDA ESTETİK VE ESNEKLİKS************  
TASARIMDA MESLEK ETİĞİS************  
TİCARİ YAPILARDA İÇ MEKAN TASARIMIS              
ÜST YÜZEY İŞLEMLERİS************  
YÖRESEL MİMARİDE İÇ MEKAN S              
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi