501 BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI

GENEL BİLGİLER
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının temel amacı iş dünyasının gereksinimlerini karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar kullanımında uzman mezunlar yetiştirmektir. Bu program, büro yönetimi ilkelerini profesyonelce kullanabilen, iyi insan ilişkileri kurabilen, yazıları on parmakla ve bakmadan, süratle yazabilen, büro teknolojisini kullanabilen, protokol bilgilerine sahip, yüksek düzeyde büro elemanları, ve yönetici asistanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Amaçlar
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının amacı, hızla gelişen iş dünyasının gereksinimlerini karşılayan bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar kullanımında uzman, büro yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilen, iyi insan ilişkileri kurabilen, yazıları on parmakla ve bakmadan yazabilen, büro teknolojisi ve modern protokol bilgilerine sahip, iş dünyasının isteklerine cevap verebilecek kendini yetiştirmiş yönetici asistanı yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Her yıl, YOK tarafından belirlenen taban puan koşullarına bağlı olarak öğrenci alınır.

Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler müfredatlarındaki zorunlu ve seçmeli derslerden başarısız not almamak, stajlarını tamamlamak ve Pamukkale Üniversitesi önlisans yönetmeliğinde belirtilen akademik ortalamayı sağlamak zorundadırlar.

İstihdam Olanakları
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı mezunları özel sektör ve kamu kuruluşlarında; başta, TBMM ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu olmak üzere, Bakanlıklar ve Bağlı Kuruluşlarında ve diğer önemli kamu kuruluşlarında yönetici sekreterleri; çeşitli işletmeler ile kamu ve özel sektöre ait idarelerin; belediyeler, dernekler, odalar, barolar gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca; hukuk, hekimlik, mühendislik, mimarlık bürolarının temel ihtiyacı olan yönetici sekreterliği görevini en iyi bir şekilde yapabilecek elemanlardır.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrenciler müfredatlarındaki zorunlu ve seçmeli derslerden başarısız not almamak, stajlarını tamamlamak ve Pamukkale Üniversitesi önlisans yönetmeliğinde belirtilen akademik ortalamayı sağlamak zorundadırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi 3.sınıfına geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIÖğr. Gör. NURAY KESKİN  nurayk@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
2Hukuki kavramları öğrenir ve hukuki sorumlulukları yerine getirir,iş ve sosyal güvenlik hukuku alanında kendini geliştirir.
3Bireysel ve örgütsel alanda etkin iletişim kurar, bilgi teknolojilerindeki gelişmeleri takip eder, teknolojiyi etkin kullanır.
4Meslekle ilgili etik ve ahlak kurallarını inceler, etik sistemleri araştırır, ahlakın oluşumunda rol alan faktörleri inceler. Mesleğine yönelik örnek olayları inceler.
5Sekreterlikle ilgili temel kavramları kavrar ve uygular,Yönetici asistanlığı yapar.
6Büro yönetimi işlerini yapar.
7Büro araç ve gereçlerini kullanır, toplantı yönetimini bilir, organizasyon yapar, yaratıcı ve girişimcidir.
8Bilgisayar büro programlarını bilir ve kullanır, internet, e-posta kullanımı, hazır tasarım şablonları kullanımı konusunda bilgilidir.
9Etkin ve hızlı klavye kullanır, dil bilgisi kurallarına uygun kendi dilinde ve diğer dillerde yazılar yazar.
10 Mesleki yazışmaları yapar.
11Dosyalama ve arşivleme yapar.
12Temel işletmecilik kavramlarını öğrenerek işletmecilik faaliyetlerini yapar.
13Ticari hesaplamaları yapar.
14Alanında yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
15Türk ulusal mücadelesini ve Atatürk ilke ve devrimlerinin önemini kavrar.
16Hızlı okuma ve yazma tekniklerini bilir ve uygular.
17Bilişim teknolojilerini takip eder, teknolojik cihazları kullanır.
18 Herhangi bir konuda araştırma yapıp rapor yazarak yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurallarını doğru bir şekilde kullanır.
19Müşteri ilişkileri yönetimi konusunda kendini geliştirir ve deneyimlerini uygulamada kullanır.
20Protokol ve sosyal davranış kurallarını uygular.
21 Etkili ve güzel konuşur, hızlı yazma ve okuma tekniklerini bilir.
22Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazanır.
23Muhasebe ve finans işlemlerini yapar.
24 Ekonomi ile ilgili temel kavramları tanır, ekonomik hedef, talep, arz ve piyasa dengesini izler.
25Kurum dışı, kurum içi ve müşterilerle olan iletişime yardımcı olur, Halkla ilişkiler faaliyetleri yapar, Protokol ve sosyal davranış kurallarına uygun davranarak hukuki sorumlulukları takip eder, mesleki yazışmalar yapar, ticari hesaplamalar yapar, dosyalama ve arşivleme konusundaki bilgilerini etkin kullanır.
26 Mesleki yabancı dili öğrenir ve uygulamalar yapar.
27Örgüte özgü davranışları inceler ve değerlendirir.
28Kalite yönetim sisteminin altyapısını oluşturarak, kalite standartlarını uygun olarak istatistiksel kalite kontrol yöntemlerini uygular.
29Etkin toplantı yöntemlerini bilir ve uygular, kriz ve stres yönetimi konusunda deneyim kazanır.
30Halkla ilişkiler faaliyetlerini bilir ve uygular. Sportif faaliyetlere ve güzel sanatlarla ilgili faaliyetlere yer verir.
31Bu programda öğrenmiş olduğu teorik bilgileri uygulamalı olarak yapar.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Dal Seçiniz :
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
BURO 109 TEMEL HUKUK 2+0 2 Zorunlu
BURO 101 İŞLETME - I 2+0 3 Zorunlu
BURO 115 EKONOMİ - I 2+0 2 Zorunlu
BURO 103 TİCARİ MATEMATİK 3+0 3 Zorunlu
BURO 111 PROTOKOL VE SOSYAL DAVRANIŞ KURALLARI 2+0 2 Zorunlu
BURO 107 KLAVYE TEKNİKLERİ 3+1 5 Zorunlu
BURO 113 BİLGİSAYAR BÜRO PROGRAMLARI 3+1 5 Zorunlu
BYO 105 SEKRETERLİK BİLGİSİ 2+0 2 Zorunlu
ING 125 İNGİLİZCE - I 2+0 2 Zorunlu
  Toplam 30  

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
BURO 150 YAZ STAJI - 1 (15 İŞGÜNÜ) 0+2 4 Zorunlu
BURO 104 İŞLETME-II 2+0 3 Zorunlu
BURO 102 MUHASEBE 3+1 5 Zorunlu
BURO 112 MESLEKİ YAZIŞMALAR 3+1 4 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
ING 126 İNGİLİZCE - II 2+0 2 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-2 2+0 2 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-3 2+1 4 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-3

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BURO 201 BÜRO YÖNETİMİ 3+0 4 Zorunlu
BURO 205 KAMU VE ÖZEL KESİM YAPISI 3+0 4 Zorunlu
BURO 207 BİLGİ YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
BURO 209 TOPLANTI YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
BURO 227 MESLEKİ YABANCI DİL 4+0 4 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-4 3+0 2 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-4 3+0 2 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-4 3+0 2 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-4 3+0 2 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-4 3+0 2 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-4 3+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-4

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BURO 250 YAZ STAJI - 2 (15 İŞGÜNÜ) 0+2 4 Zorunlu
BURO 202 YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI 4+0 5 Zorunlu
BURO 206 ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ 2+0 3 Zorunlu
BURO 208 DOSYALAMA VE ARŞİVLEME 2+1 4 Zorunlu
BURO 220 PAKET PROGRAMLARI 4+0 4 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-5 3+1 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-5 3+1 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-6 3+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-5
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-6


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Dal Seçiniz :
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİZ* *   *          *             
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                               
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                               
BİLGİ YÖNETİMİZ  *    *        *              
BİLGİSAYAR BÜRO PROGRAMLARIZ       ***                     
BÜRO YÖNETİMİZ    ***                        
DOSYALAMA VE ARŞİVLEMEZ          *                    
EKONOMİ - IZ                       *       
İNGİLİZCE - IZ                               
İNGİLİZCE - IIZ                               
İŞLETME - IZ        *         *            
İŞLETME-IIZ           *      *            
KAMU VE ÖZEL KESİM YAPISIZ***                 *          
KARİYER PLANLAMAZ                               
KLAVYE TEKNİKLERİZ       ***                     
MESLEKİ YABANCI DİLZ        **   *           *     
MESLEKİ YAZIŞMALARZ       ***                     
MUHASEBEZ                      *        
PAKET PROGRAMLARI Z*** *  *    ***                
PROTOKOL VE SOSYAL DAVRANIŞ KURALLARIZ   *               *           
SEKRETERLİK BİLGİSİZ   ** *                        
TEMEL HUKUKZ*                              
TİCARİ MATEMATİKZ            *                  
TOPLANTI YÖNETİMİZ      *                     *  
TÜRK DİLİ - IZ                               
TÜRK DİLİ - IIZ                               
YAZ STAJI - 1 (15 İŞGÜNÜ)Z                              *
YAZ STAJI - 2 (15 İŞGÜNÜ)Z                              *
YÖNETİCİ ASİSTANLIĞIZ    *******  *          *      
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİS  *    *        **             
ÇEVRE KORUMAS                     *         
ELEKTRONİK TİCARETS                               
ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMAS                    *          
GİRİŞİMCİLİK-1S                               
GİRİŞİMCİLİK-2S                               
HALKLA İLİŞKİLERS                             * 
İLETİŞİMS* *     **      **  *          
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKUS *                             
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARIS                           *   
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİS                           *   
KONUŞMA BECERİLERİ IS                               
KONUŞMA BECERİLERİ IIS                               
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS  *               *          * 
OFİS PROGRAMLARI-2S       **       **             
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞS  *                       *    
SEKTÖR UYGULAMALARI - IS *       ** *     ***   *    * 
TEKNOLOJİ KULLANIMIS       **       *              
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi