Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 626FEN EĞİTİMİNİN GELİŞİMİ VE FELSEFESİ3 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Ülkemizde ve dünyada fen eğitiminin gelişim basamaklarını incelemek, ne gibi değişimlerden geçerek günümüzdeki şeklini aldığını ortaya koymak ayrıca fen eğitimi gelişme süreçleri konularında öğrencilere teorik bilgiler sunarak tartışma ortamında kendilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği Felsefe ve bilimin tanımı, felsefi akımların bilimin gelişimine etkisi, bilim felsefesi ve fen eğitimi felsefesi arasındaki ilişki ve programa etkisi, bilgi kuramı, fen eğitiminin bilimin doğası ile ilgili anlayışın gelişmesine katkısı.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fen eğitiminin tanımını yapabilir
2Fenin doğasını kavrar ve açıklar
3Felsefenin tanımını yapar
4Felsefi akımların bilimin gelişimini nasıl etkilediğini bilir
5Fen eğitiminin geçirdiği değişim süreçleri konusunda tartışabilir
6Fen eğitiminin geçmişten günümüze değişim süreçlerini bilir.
7Ülkemizde ve diğer bazı ülkelerde fen eğitim programlarının gösterdiği değişimleri bilir ve kavrar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001355354425454123
ÖK 002355354425454223
ÖK 003355354425454123
ÖK 004455354435544223
ÖK 005555555535555555
ÖK 006555555555555555
ÖK 007555555555555555
Ara Toplam283535273531312235323431212327
Katkı455454435554334

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Bahar1FATMA TAŞKIN EKİCİ
Detay 2015-2016 Güz1FATMA TAŞKIN EKİCİ
Detay 2014-2015 Bahar1FATMA TAŞKIN EKİCİ
Detay 2014-2015 Güz1FATMA TAŞKIN EKİCİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IKO 626 FEN EĞİTİMİNİN GELİŞİMİ VE FELSEFESİ 3 + 0 1 Türkçe 2015-2016 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FATMA TAŞKIN EKİCİ fekici@pau.edu.tr EGT A0106 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı; Ülkemizde ve dünyada fen eğitiminin gelişim basamaklarını incelemek, ne gibi değişimlerden geçerek günümüzdeki şeklini aldığını ortaya koymak ayrıca fen eğitimi gelişme süreçleri konularında öğrencilere teorik bilgiler sunarak tartışma ortamında kendilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
İçerik Felsefe ve bilimin tanımı, felsefi akımların bilimin gelişimine etkisi, bilim felsefesi ve fen eğitimi felsefesi arasındaki ilişki ve programa etkisi, bilgi kuramı, fen eğitiminin bilimin doğası ile ilgili anlayışın gelişmesine katkısı.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
2 Dünyada Fen Programı Geliştirme Çalışmaları
3 Ülkemizde fen Programı Geliştirme Çalışmaları
4 1924 ve 1936 Arası Çalışmalar
5 1938-1970 Arası Çalışmalar
6 1992 ve sonrası çalışmalar
7 Fen Öğretim Programının Gelişimi
8 Fen Öğretim Programının Bileşenleri
9 Fen Öğretim Programının Temelleri
10 Programda Öğrenme-Öğretme Süreci
11 Öğretim Programında Değerlendirme ile ilgili temel felsefe
12 fen-teknoloji-toplum-çevre İlişkisi
13 Bilimsel Süreç Becerileri
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları