Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 665EĞİTİMDE MOTİVASYON3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste, öğrencinin Eğitim ve motivasyon konusunda hem kavramsal/kuramsal hem de Eğitim ve motivasyon alanındaki ontolojik epistemolojik ve metodolojik tartışmalara vakıf olması, Kendisini alan eğitimcisi topluluğu üyeliğine aday olarak görebilmesi amaçlanmaktadır
Ders İçeriği Eğitim, öğrenme ve motivasyon terimleri; motivasyon ve öğrenme arasındaki ilişki, motivasyon teorileri, öğrenme teorileri ve motivasyon, öğrenme stilleri ve moıtivasyon, öğrenme stratejileri ve motivasyon, öğrenmede motivasyon stratejileri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ön okumalarla, "eğitim", “öğrenme” ve “motivasyon” kavramlarını tartışır ve bu kavramlara ilişkin kavrayış geliştirir
2Eğitim ve öğrenmede motivasyonun yerini tartışır
3Eğitim, öğrenme ve motivasyon üzerinde ontolojik, epistemolojik ve metodolojik tartışmalar yapar
4Eğitim, öğrenme ve motivasyon tartışmalarını eğitim açısından değerlendirir
5Eğitim, öğrenme ve motivasyonun eğitsel dinamiklerini açıklar
6Ele alınan eğitim, öğrenme ve motivasyonla ilgili Türkçe ve yabancı dildeki kaynaklardan elde edilen kavramsal/ kuramsal bilgilerin analiz ve sentezini yapar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
ÖK 004               
ÖK 005               
ÖK 006               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Güz1ALİ RIZA ERDEM
Detay 2014-2015 Güz1ALİ RIZA ERDEM
Detay 2013-2014 Bahar1ALİ RIZA ERDEM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IKO 665 EĞİTİMDE MOTİVASYON 3 + 0 1 Türkçe 2015-2016 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ALİ RIZA ERDEM arerdem@pau.edu.tr EGT A0203 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu derste, öğrencinin Eğitim ve motivasyon konusunda hem kavramsal/kuramsal hem de Eğitim ve motivasyon alanındaki ontolojik epistemolojik ve metodolojik tartışmalara vakıf olması, Kendisini alan eğitimcisi topluluğu üyeliğine aday olarak görebilmesi amaçlanmaktadır
İçerik Eğitim, öğrenme ve motivasyon terimleri; motivasyon ve öğrenme arasındaki ilişki, motivasyon teorileri, öğrenme teorileri ve motivasyon, öğrenme stilleri ve moıtivasyon, öğrenme stratejileri ve motivasyon, öğrenmede motivasyon stratejileri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin planlanması ve amaçların, konuların, işlenişin, değerlendirilmenin, kaynakların açıklanması
2 Öğrenme ve motivasyon kavramları
3 Motivasyon kuramları: İçerik kuramları 1
4 Motivasyon kuramları: İçerik kuramları 2
5 Motivasyon kuramları: Süreç kuramları 1
6 Motivasyon kuramları: Süreç kuramları 2
7 Davranışçı öğrenme kuramları ve motivasyon
8 Bilişsel öğrenme kuramları ve motivasyon
9 Ara sınav
10 Oluşturmacı öğrenme kuramları ve motivasyon
11 Öğrenme stilleri ve motivasyon
12 Öğrenme stratejileri ve motivasyon
13 Öğrenmede motivasyon stratejileri
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Erdem, A. R. (2005). Öğrenmede Etkili Yollar: Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi İlköğretim-Online, 4 (1), 1–6Türkçe
Aseltine, J.M. & Faryniarz, J. O. & Rigazio-Digilio, A. J. (2006) Supervision for learning, Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development (ASCD) English
Cross, J. (2007) Informal learning, San Francisco: John Wiley & Sons, Inc.English
Daniels, H.(Edt) (2003) An introduction to Vygotsky, New York: Taylor & FrancisEnglish
Lesch, L. (2009) Learning not schooling, Lanham: Rowman & Littlefield EducationEnglish
OECD (2008) Innovation to learn, Learning to innovate, OECD publicationEnglish
Suarez-Orozco, M. M. (Edt) (2007) Learning in the global era, Los Angeles: University of California PressEnglish
Glickman, C. D. (2002) Leadership for learning: How to help teachers succeed, Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development (ASCD)English
Güven, M. & Kürüm, D. (2006) Öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme arasındaki ilişkiye genel bir bakış, Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 75-89Türkçe
Gültekin, M. & Karadağ, R. & Yılmaz, F. (2007) Yapılandırmacılık ve öğretim uygulamalarına yansımaları, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (2), 503-528Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları