Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TEG 602AKADEMİK YAZMA BECERİLERİ3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel metin türünün özelliklerini yansıtan tutarlı ve bağdaşık metin oluşturma sürecine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği Bilimsel metin türü, bilimsel metin türünün özellikleri, metin oluşturma süreçleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilimsel metin oluşturur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001 445  
Ara Toplam 445  
Katkı044500

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)3515
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11010
Alan Çalışması14228
Anabilim Dalı Akademik Etkinliği122
Arasınav122
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması14342
Okuma14342
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1GÖKHAN ÇETİNKAYA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TEG 602 AKADEMİK YAZMA BECERİLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
EGT A0321 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel metin türünün özelliklerini yansıtan tutarlı ve bağdaşık metin oluşturma sürecine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır.
İçerik Bilimsel metin türü, bilimsel metin türünün özellikleri, metin oluşturma süreçleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin genel çerçevesinin tartışılması
2 Dilsel, biçimsel, içeriksel, yöntemsel vb. özellikleri çerçevesinde tez inceleme ve değerlendirme
3 Bilimsel metin yazma süreci
4 Alanyazın tarama
5 Türkçe eğitimi alanında bilimsel metin yazma
6 Bilimsel yazma sürecinde etik kurallar
7 Sözcüksel çeşitlilik, metinsel ödünç alma ve yeterlilik
8 Akademik yazma sürecinde üstbilişsel zayıf yönler
9 Akademik ortamda türe dayalı akran geribildirimi
10 Akademik Yazma Becerilerini Geliştirme Stratejileri
11 Akademik yazılarda biçimsel ve biçemsel yönelimler
12 Yapılandırılmış akademik yazıların tartışılması ve sunumu
13 Yapılandırılmış akademik yazıların tartışılması ve sunumu
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları