Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 626DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE EĞİTİM POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI 3 + 02. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sınıf öğretmeni yetiştirme politikalarını ülkemiz ve dünya perspektifinden karşılaştırıp değerlendirmek
Ders İçeriği Eğitim politika ilişkisi. Türk ve dünya eğitiminde tarihsel süre içerisinde geliştirilen temel politikaların incelenmesi. Türk eğitim düzeninin tarihî perspektifi içinde eleştirel bir biçimde incelenmesi. Okul ve yetişkin eğitimiyle ilişkili uygulamaları etkileyen toplumsal-siyasî-iktisadi şartlar ve ihtiyaçlar. Okul örgütlenmesi, yönetimi, öğretim programları ve öğrenci hizmetleri konularında geliştirilen politikaların incelenmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türkiyedeki ve dünyadaki öğretme yetiştirme politikalarını kavrar
2Ülkemizdeki öğretmen yetiştirme politikalarını değerlendirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16
ÖK 00155  5     55 5  
ÖK 0025 5 5     5 5  5
Ara Toplam1055 10     10555 5
Katkı5330500000533303

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Arasınav11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1HÜSEYİN KIRAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 626 DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE EĞİTİM POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. HÜSEYİN KIRAN hkiran@pau.edu.tr EGT A0246 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Sınıf öğretmeni yetiştirme politikalarını ülkemiz ve dünya perspektifinden karşılaştırıp değerlendirmek
İçerik Eğitim politika ilişkisi. Türk ve dünya eğitiminde tarihsel süre içerisinde geliştirilen temel politikaların incelenmesi. Türk eğitim düzeninin tarihî perspektifi içinde eleştirel bir biçimde incelenmesi. Okul ve yetişkin eğitimiyle ilişkili uygulamaları etkileyen toplumsal-siyasî-iktisadi şartlar ve ihtiyaçlar. Okul örgütlenmesi, yönetimi, öğretim programları ve öğrenci hizmetleri konularında geliştirilen politikaların incelenmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları