Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 630OKUDUĞUNU ANLAMADA STRATEJİLER VE ÖĞRETİMİ3 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğretim sürecinin planlanma sürecine ilişkin bilgi ve beceri kazanmak yanında sürecin planlanmasına ilişkin etkili uygulamalar gerçekleştirebilmektir.
Ders İçeriği Öğretim sürecine ilişkin temel kavramlar ve öğretim ilkelerini analiz etme. Öğretimi planlamaya ilişkin olarak; hedef ve davranış belirleme, önkoşul öğrenmeleri belirleme, öğrenci niteliklerini belirleme, hedef ve davranışları yeniden gözden geçirme, içeriği örgütleme, öğretim stratejileri ve materyalleri seçme, öğretim etkinliklerini planlama, ölçme ve değerlendirme etkinliklerini planlama. Öğretim sürecini planlamaya çalışmalarına ilişkin özgün tasarımlar geliştirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11. Öğretim sürecine ilişkin temel kavramları açıklar.
22. Öğretim ilkelerini analiz eder.
33. Öğretimi planlamaya ilişkin hedefleri belirler.
44. Öğretim hedeflerine uygun içerik düzenler.
55. Öğretim hedeflerine uygun öğretim stratejisi-yöntem belirler.
66. Hedeflerin gerçekleşmesi amacıyla etkili öğrenme ortamları tasarlar.
77. Hedeflerin gerçekleşme durumunu ortaya çıkaracak sınama durumları hazırlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16
ÖK 0015    55 5  35   
ÖK 0025   555 54 35   
ÖK 0035 5 555555555  5
ÖK 0045   555555555  5
ÖK 0055   555555555  5
ÖK 0065   555555555  5
ÖK 0075   555555555  5
Ara Toplam35 5 303535253529253135  25
Katkı5010455454445004

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1BİRSEN DOĞAN
Detay 2020-2021 Bahar1BİRSEN DOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 630 OKUDUĞUNU ANLAMADA STRATEJİLER VE ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BİRSEN DOĞAN bdogan@pau.edu.tr EGT A0243 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğretim sürecinin planlanma sürecine ilişkin bilgi ve beceri kazanmak yanında sürecin planlanmasına ilişkin etkili uygulamalar gerçekleştirebilmektir.
İçerik Öğretim sürecine ilişkin temel kavramlar ve öğretim ilkelerini analiz etme. Öğretimi planlamaya ilişkin olarak; hedef ve davranış belirleme, önkoşul öğrenmeleri belirleme, öğrenci niteliklerini belirleme, hedef ve davranışları yeniden gözden geçirme, içeriği örgütleme, öğretim stratejileri ve materyalleri seçme, öğretim etkinliklerini planlama, ölçme ve değerlendirme etkinliklerini planlama. Öğretim sürecini planlamaya çalışmalarına ilişkin özgün tasarımlar geliştirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin planlanması
2 Okuduğunu anlama stratejilerinin kuramsal boyutları Dönüşümsel kuram
3 Okuduğunu anlama stratejilerinin kuramsal boyutları Sosyo-kültürel kuram
4 Okuduğunu anlama stratejileri sınıflandırmaları Okuma öncesi, okuma sırası ve okuma sonrasında kullanılan stratejiler
5 Temel stratejiler
6 Çoklu stratejiler
7 Okuma çemberleri
8 Okuduğunu anlama stratejileri ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürü izleme ve rapor hazırlama.
9 Okuduğunu anlama stratejileri öğretimi yaklaşımları. Doğrudan öğretim
10 Okuduğunu anlama stratejileri öğretimi yaklaşımları. Karşılıklı öğretim
11 Okuduğunu anlama stratejileri öğretimi yaklaşımları. İşbirlikli öğretim
12 Okuduğunu anlama stratejileri öğretimi yaklaşımları. Dönüşümsel strateji öğretimi
13 İlköğretim düzeyinde okutulan bir dersin içeriğine yönelik strateji programı geliştirme.
14 Okuduğunu anlama stratejileri ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürü izleme ve rapor hazırlama.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Açıkgöz, K.Ü. (1996), Etkili Öğrenme ve Öğretme, İzmir: Kanyılmaz Matbaası.Türkçe
Doğan, B. (2022). Okuduğunu anlama stratejileri. B. Doğan (Eds.). Okuma Öğretimi (5. Bölüm). Eğiten KitapTürkçe
Doğan, B. (2006). “Strateji öğretiminin, işbirlikli ve geleneksel sınıflarda okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkileri”, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(23), 82-93. Türkçe
Doğan, B (2003). “Strateji öğretiminin, işbirlikli ve geleneksel sınıflarda, başarı güdüsü üzerindeki etkileri”, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(11), 128-133.Türkçe
Doğan, B. (2002). “Okuduğunu anlama stratejisinin öğretimi ile ilgili alanyazın taraması”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XV(1), 97-107.Türkçe
Doğan, B. (2002). Strateji Öğretiminin İşbirlikli ve Geleneksel Sınıflarda Okuduğunu Anlama Becerileri, Güdü ve Hatırda Tutma Üzerindeki Etkileri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İzmir:Dokuz Eylül ÜniversitesiTürkçe
Doğan, B., Yıldırım, K, Çermik, H., Ateş, S. (2018a). “Okuma çemberleri: Niçin ve nasıl? Örnek bir uygulama”, Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6 (3), 747-765. Türkçe
Dogan, B., Kaya-Tosun, D. (2020). “An effective method in improving social skills: Literature circles”, International Journal of Educational Methodology, 6(1), 199-206. Türkçe
Collins, M. & Cheek, E.H. (1999). Reading instruction. New York: The McGraw-Hill Companies, Inc.Türkçe
Daniels, H. (2002). Literature circles voice and choice in book clubs and reading groups (2nd Edition). Ontario: Pembroke Publishers.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları