Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 640FEN ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI3 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin, okul dışı öğrenme ortamlarının fen eğitimi ve öğretimindeki yeri ve öneminin farkına varmalarını, bu ortamlarda örnek uygulamalar sayesinde deneyim kazanmalarını sağlamak. Okul dışı öğrenme ortam ve olanakları konusunda öğrencilerin bilgi görgü ve becerilerini arttırarak öğretim programındaki kazanımlara ulaşma konusunda bu ortam ve olanakların olumlu ve olumsuz etkileri konusunda öğrencilere sağlamak.
Ders İçeriği Okul dışı öğrenme ortamlarından bazılarında gezilerle incelemelerde bulunmak. Okul dışı fen öğrenmenin yaşamın her alanında gerçekleştirilebileceğinin ve sınıf dışı öğrenme uygulamalarının formal öğrenmeye destek olabilecek her türlü öğrenme ortamında gerçekleştirilebileceğinin anlaşılmasının sağlamak. Okul dışı öğrenme ortamlarının amaçları, hedefleri ve felsefesi, fen bilimleri dersi öğretim programları ile okul dışı fen öğrenme ortamlarının ilişkilendirilmesi, okul dışı öğrenme ortamlarında öğretmen ve öğrenci merkezli öğretim stratejileri, alan gezisi türleri ve alan gezisi tasarlama, kırsal bölgelerdeki sınıf dışı öğrenme ortamları, okul bahçesinin öğrenme alanı olarak tasarlanması. Botanik bahçelerinin, hayvanat bahçelerinin, gezegen evinin (planetaryum), sanayi kuruluşlarının, milli parkların, müze ve bilim merkezlerinin öğretim amaçlı kullanılması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Formal, nonformal ve informal öğrenme kavramları ve bu kavramların içeriklerini kavrar ve tartışır.
2Okul dışı öğrenme ortamlarının amaçları ve felsefesini kavrar
3Okul dışı öğrenme ortamları ile Fen bilimleri öğretim programı arasındaki ilişkiyi açıklar
4Alan gezisi içeriği, kapsamı ve türlerini kavrar ve açıklar
6Botanik park ve hayvanat bahçelerinin öğretimsel kullanımının önemini kavrar.
8Okul dışı öğrenme ortamlarında öğretmen ve öğrenci merkezli öğretim stratejilerinin uygulanmasını tartışır
7Diğer okul dişi öğrenme ortamlarına örnekler verir
5Örnek alan gezisi tasarlar ve yürütülmesini planlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
ÖK 004               
ÖK 005               
ÖK 006               
ÖK 007               
ÖK 008               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1FATMA TAŞKIN EKİCİ
Detay 2023-2024 Güz1FATMA TAŞKIN EKİCİ
Detay 2020-2021 Güz1FATMA TAŞKIN EKİCİ
Detay 2019-2020 Bahar1FATMA TAŞKIN EKİCİ
Detay 2018-2019 Bahar1FATMA TAŞKIN EKİCİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 640 FEN ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FATMA TAŞKIN EKİCİ fekici@pau.edu.tr EGT A0114 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Öğrencilerin, okul dışı öğrenme ortamlarının fen eğitimi ve öğretimindeki yeri ve öneminin farkına varmalarını, bu ortamlarda örnek uygulamalar sayesinde deneyim kazanmalarını sağlamak. Okul dışı öğrenme ortam ve olanakları konusunda öğrencilerin bilgi görgü ve becerilerini arttırarak öğretim programındaki kazanımlara ulaşma konusunda bu ortam ve olanakların olumlu ve olumsuz etkileri konusunda öğrencilere sağlamak.
İçerik Okul dışı öğrenme ortamlarından bazılarında gezilerle incelemelerde bulunmak. Okul dışı fen öğrenmenin yaşamın her alanında gerçekleştirilebileceğinin ve sınıf dışı öğrenme uygulamalarının formal öğrenmeye destek olabilecek her türlü öğrenme ortamında gerçekleştirilebileceğinin anlaşılmasının sağlamak. Okul dışı öğrenme ortamlarının amaçları, hedefleri ve felsefesi, fen bilimleri dersi öğretim programları ile okul dışı fen öğrenme ortamlarının ilişkilendirilmesi, okul dışı öğrenme ortamlarında öğretmen ve öğrenci merkezli öğretim stratejileri, alan gezisi türleri ve alan gezisi tasarlama, kırsal bölgelerdeki sınıf dışı öğrenme ortamları, okul bahçesinin öğrenme alanı olarak tasarlanması. Botanik bahçelerinin, hayvanat bahçelerinin, gezegen evinin (planetaryum), sanayi kuruluşlarının, milli parkların, müze ve bilim merkezlerinin öğretim amaçlı kullanılması.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları