Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 629FEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACILIK VE ÖĞRETİM TASARIMLARI3 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin çağdaş yapılandırmacı öğretim stratejileri ile ilgili literatürü incelemeleri sağlanarak öğrenenlere, bireylerin öğrenme şekillerini anlama olanağı sağlamaktır. Öğrenme/öğretme, araştırmaya dayalı öğrenme gibi temel öğretim yaklaşımları incelenecek ve tartışılacaktır.
Ders İçeriği Bu ders katılımcılara öğretimi inceleyerek öğrenenlerin öğrenme şekillerini anlama olanağı sağlar. Ders kapsamına yönelik mevcut araştırma ve uygulama kurallarına uygun etkili olduğu düşünülen çağdaş yapılandırmacı öğretim stratejileri ile ilgili literatür incelenecektir. Bu sayede katılımcılar bilginin doğası ve gerçekler hakkında sahip oldukları inançların ya da dünya görüşlerinin kendi öğrenme ve öğretme stratejilerinde nasıl etkili olduğunu değerlendirme olanağı bulacaklardır. Ayrıca proje tabanlı öğrenme/öğretme, araştırmaya dayalı öğrenme gibi temel öğretim yaklaşımları incelenecek ve tartışılacaktır. 1. Öğretme ve Öğrenme için Yapılandırmacı Yaklaşım 2 Öğretme ve Öğrenme için Yapılandırmacı Yaklaşım 3 Öğretme ve Öğrenme için Yapılandırmacı Yaklaşım 4 Radikal Yapılandırmacılık 5 Radikal Yapılandırmacılık 6 Sosyal Yapılandırmacılık 7 Sosyal Yapılandırmacılık 8 Bilginin Yapılandırılması ve Grup Öğrenme 9 Yapılandırmacılık: Fen Laboratuvarları ve Fen Sınıfları 10 Öğretmen Öğrenmelerinde Yapılandırmacı Yaklaşım 11 Fen Öğretmenleri ve Yapılandırmacı Uygulamalar 12 Fen Öğretmenleri ve Yapılandırmacı Uygulamalar 13 Fen Sınıflarında Yapılandırmacı Yaklaşım ve Öğretim Tasarımları 14 Fen Sınıflarında Yapılandırmacı Yaklaşım ve Öğretim Tasarımları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yapılandırmacı yaklaşımın fen eğitimindeki yerini araştırır ve tartışır.
2Fen öğretiminde yapılandırmacı öğretim stratejilerini kullanarak bir dersi planlar.
3Yapılandırmacı öğretim stratejilerini kullanarak planladığı dersin öğretimini gerçekleştirir.
4Fen eğitiminde kullanılan yapılandırmacı öğretim stratejilerine yönelik uygulamalarını inceler.
5Fen eğitiminde kullanılan yapılandırmacı öğretim stratejilerini karşılaştırarak bir çıkarımda bulunur.
6Yapılandırmacı yaklaşıma uygun bir öğrenme modeli oluşturur.
7Yapılandırmacı yaklaşıma uygun öğrenme etkinlikleri planlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
ÖK 004               
ÖK 005               
ÖK 006               
ÖK 007               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1BİLGE CAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 629 FEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACILIK VE ÖĞRETİM TASARIMLARI 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BİLGE CAN bilgecan@pau.edu.tr EGT A0111 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı; öğrencilerin çağdaş yapılandırmacı öğretim stratejileri ile ilgili literatürü incelemeleri sağlanarak öğrenenlere, bireylerin öğrenme şekillerini anlama olanağı sağlamaktır. Öğrenme/öğretme, araştırmaya dayalı öğrenme gibi temel öğretim yaklaşımları incelenecek ve tartışılacaktır.
İçerik Bu ders katılımcılara öğretimi inceleyerek öğrenenlerin öğrenme şekillerini anlama olanağı sağlar. Ders kapsamına yönelik mevcut araştırma ve uygulama kurallarına uygun etkili olduğu düşünülen çağdaş yapılandırmacı öğretim stratejileri ile ilgili literatür incelenecektir. Bu sayede katılımcılar bilginin doğası ve gerçekler hakkında sahip oldukları inançların ya da dünya görüşlerinin kendi öğrenme ve öğretme stratejilerinde nasıl etkili olduğunu değerlendirme olanağı bulacaklardır. Ayrıca proje tabanlı öğrenme/öğretme, araştırmaya dayalı öğrenme gibi temel öğretim yaklaşımları incelenecek ve tartışılacaktır. 1. Öğretme ve Öğrenme için Yapılandırmacı Yaklaşım 2 Öğretme ve Öğrenme için Yapılandırmacı Yaklaşım 3 Öğretme ve Öğrenme için Yapılandırmacı Yaklaşım 4 Radikal Yapılandırmacılık 5 Radikal Yapılandırmacılık 6 Sosyal Yapılandırmacılık 7 Sosyal Yapılandırmacılık 8 Bilginin Yapılandırılması ve Grup Öğrenme 9 Yapılandırmacılık: Fen Laboratuvarları ve Fen Sınıfları 10 Öğretmen Öğrenmelerinde Yapılandırmacı Yaklaşım 11 Fen Öğretmenleri ve Yapılandırmacı Uygulamalar 12 Fen Öğretmenleri ve Yapılandırmacı Uygulamalar 13 Fen Sınıflarında Yapılandırmacı Yaklaşım ve Öğretim Tasarımları 14 Fen Sınıflarında Yapılandırmacı Yaklaşım ve Öğretim Tasarımları
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları