Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HMD 659ÇOCUK, ERGEN RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞIRELIĞI3 + 03. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste, çocuğun ve ergenin ruhsal gelişiminin değerlendirilmesi, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde görülen ruhsal bozukluklar, bu bozuklukların tedavileri ve hemşirelik bakımı konularında bilgi ve becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Gelişim dönemi özellikleri, çocukta cinsel gelişim ve eğitim, ergenlik dönemi, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen uyum ve davranış bozuklukları, ruhsal bozukluklar, çocuklarda ihmal ve istismar konularını içerir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuğun ruhsal gelişimini değerlendirir.
2Çocuğun ruhsal gelişim dönemleri ve olası sorunlar konusunda aileye danışmanlık yapar.
3Çocukluk ve ergenlik dönemlerinde görülen yaygın ruhsal bozuklukları listeler.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 0011  1   1 1
ÖK 0022  2   2 2
ÖK 0033  3   3 3
Ara Toplam6  6   6 6
Katkı2002000202

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler3721
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12525
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12727
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)10880
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1GANİME CAN GÜR
Detay 2020-2021 Bahar1GÜLAY TAŞDEMİR
Detay 2018-2019 Güz1GANİME CAN GÜR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HMD 659 ÇOCUK, ERGEN RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞIRELIĞI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. GANİME CAN GÜR ganimegur@pau.edu.tr SABF C0327 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu derste, çocuğun ve ergenin ruhsal gelişiminin değerlendirilmesi, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde görülen ruhsal bozukluklar, bu bozuklukların tedavileri ve hemşirelik bakımı konularında bilgi ve becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
İçerik Gelişim dönemi özellikleri, çocukta cinsel gelişim ve eğitim, ergenlik dönemi, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen uyum ve davranış bozuklukları, ruhsal bozukluklar, çocuklarda ihmal ve istismar konularını içerir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 -Çocuğun Ruhsal ve Bilişsel Gelişim Dönemleri -Çocukta Cinsel Gelişim ve Cinsel Eğitim -Ergenin Ruhsal ve Bedensel Gelişimi
2 -Çocuk ve Ergenlerde Ruhsal Bozukluklarda Tanı ve Değerlendirme
3 -Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Görülen Ruhsal Bozukluklar (Nörogelişimsel Bozukluklar 1: Anlıksal Yetiyitimleri, İletişim Bozuklukları, Otizm Açılımı Kapsamında Bozukluk)
4 -Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Görülen Ruhsal Bozukluklar (Nörogelişimsel Bozukluklar 2: Dikkat Eksikliği/Aşırı Hareketlilik Bozukluğu, Özgül Öğrenme Bozukluğu, Devinsel Bozukluklar, İstenç dışı Devinim Bozuklukları)
5 -Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Görülen Ruhsal Bozukluklar (Dışa Atım Bozuklukları, Yıkıcı Bozukluklar, Dürtü Denetimi ve Davranım Bozuklukları)
6 -Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Görülen Ruhsal Bozukluklar (Depresyon Bozuklukları, İkiuçlu ve İlişkili Bozukluklar ve Erken Başlangıçlı Şizofreni)
7 -Ara Sınav -Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Görülen Ruhsal Bozukluklar (Depresyon Bozuklukları, İkiuçlu ve İlişkili Bozukluklar ve Erken Başlangıçlı Şizofreni)
8 -Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Görülen Ruhsal Bozukluklar (Anksiyete Bozuklukları, Örselenme ve Tetikleyici Etkenle İlişkili Bozukluklar)
9 -Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Görülen Ruhsal Bozukluklar (Beslenme ve Yeme Bozuklukları, Uyku- Uyanıklık Bozuklukları)
10 -Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları, İnternet Bağımlılığı ve Diğer Teknolojik Bağımlılıklar
11 -Çocuk ve Ergen Psikiyatrisinde Acil Durumlar
12 -Bedensel Hastalıkların Psikososyal Yönü -Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları açısından KLP Hemşireliği
13 -Şiddet, Zorbalık ve Kabadayılık
14 İstismar, İhmal ve İntihar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ekşi A. Ben Hasta Değilim: Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarının Psikososyal Yönü.İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2011Türkçe
Akay, A.P., Ercan, E.S. Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara:Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği, 2016.Türkçe
Dogra, N., and Sharon, L. Nursing in child and adolescent mental health. McGraw-Hill Education (UK), 2009.English
Dogra, Nisha, et al. A multidisciplinary handbook of child and adolescent mental health for front-line professionals. Jessica Kingsley Publishers, 2017.English
Beidas, R. S., & Kendall, P. C. (Eds.). Dissemination and implementation of evidence-based practices in child and adolescent mental health. Oxford University Press, 2014. English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları