Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HMD 611HEMŞİRELİK UYGULAMALARINDA YÖNTEM ÇALIŞMASI I3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin yeni teknik/yöntem tasarlayabilme ve Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin teknik/yöntemi farklı durumlara uyarlayabilmeyi amaçlar. Designing new techniques/methods related to basic nursing practice and adapting techniques/methods related to basic nursing practice to different circumstances
Ders İçeriği Bilimsel yöntemi kavrayabilme Yöntem/teknik geliştirmede bilimsel yöntemin öneminin farkına varabilme Hemşirelikte yeni yöntem/teknik geliştirmek için sorumluluk duyma Bilimsel yöntemi/standart geliştirme sürecini yeni teknik/yöntem geliştirmede kullanabilme Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin teknik ve yöntemleri analiz edebilme Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin yeni teknik/yöntem tasarlayabilme Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin teknik/yöntemi farklı durumlara uyarlayabilme Tasarladığı teknik/yöntemin pilot uygulamasını gerçekleştirebilme
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilimsel yöntemi kavrayabilme
2Yöntem/teknik geliştirmede bilimsel yöntemin öneminin farkına varabilme
3Hemşirelikte yeni yöntem/teknik geliştirmek için sorumluluk duyma
4Bilimsel yöntemi/standart geliştirme sürecini yeni teknik/yöntem geliştirmede kullanabilme
5Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin teknik ve yöntemleri analiz edebilme
6Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin yeni teknik/yöntem tasarlayabilme
7Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin teknik/yöntemi farklı durumlara uyarlayabilme
8Tasarladığı teknik/yöntemin pilot uygulamasını gerçekleştirebilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 0014445544544
ÖK 0024445544544
ÖK 0034445544544
ÖK 0044445544544
ÖK 0054445544544
ÖK 0064445544544
ÖK 0074445544544
ÖK 0084445544544
Ara Toplam32323240403232403232
Katkı4445544544

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler3721
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12727
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)10880
Arasınav12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Güz1SÜMEYYE ARSLAN
Detay 2017-2018 Güz1NEVİN KUZU KURBAN
Detay 2016-2017 Güz1NAZİKE DURUK
Detay 2015-2016 Güz1NEVİN KUZU KURBAN
Detay 2015-2016 Güz2NAZİKE DURUK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HMD 611 HEMŞİRELİK UYGULAMALARINDA YÖNTEM ÇALIŞMASI I 3 + 0 1 Türkçe 2017-2018 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SÜMEYYE ARSLAN sumeyyea@pau.edu.tr SABF C0206 Dersin Devam Yüzdesi : %85
Amaç Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin yeni teknik/yöntem tasarlayabilme ve Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin teknik/yöntemi farklı durumlara uyarlayabilmeyi amaçlar. Designing new techniques/methods related to basic nursing practice and adapting techniques/methods related to basic nursing practice to different circumstances
İçerik Bilimsel yöntemi kavrayabilme Yöntem/teknik geliştirmede bilimsel yöntemin öneminin farkına varabilme Hemşirelikte yeni yöntem/teknik geliştirmek için sorumluluk duyma Bilimsel yöntemi/standart geliştirme sürecini yeni teknik/yöntem geliştirmede kullanabilme Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin teknik ve yöntemleri analiz edebilme Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin yeni teknik/yöntem tasarlayabilme Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin teknik/yöntemi farklı durumlara uyarlayabilme Tasarladığı teknik/yöntemin pilot uygulamasını gerçekleştirebilme
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel Kavramların İncelenmesi (Bilim ve Yöntem)
2 Bilimin Tarihsel Gelişim Süreci
3 Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Düşünme Yöntemi
4 Teknoloji Kavramı ve Teknolojinin Evrim Süreci
5 Hemşirelikte Standart ve Yöntem Geliştirme
6 Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Uygulanması
7 Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Uygulanması
8 Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Uygulanması
9 Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Uygulanması
10 Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Uygulanması
11 Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Uygulanması
12 Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Uygulanması
13 Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Uygulanması
14 Tasarlanan Teknik ve Yöntemin Uygulanması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ural Ş. Bilim Tarihi. Çantay Kitabevi, İstanbul, 2000.Türkçe
. BERMAN, A. and Synder, S. Kozier & Erb's Fundamentals of Nursing, Pearson/ New Jersey, 9.edition, (2012).English
. KOZİER, B. and Erb, G. Fundamentals of Nursing Concepts, Process and Practice. 6th Ed. New Jersey: Prentice-Hall Health- Multi-Media, (2008).English
4 LİLLİS, T. and Lynn, L. Fundamentals of Nursing: The Art and Science of Nursing Care, Lippincott Williams &Wilkins, 7. Edition, (2011).English
5 LYNN, P. Taylor's Clinical Nursing Skills, Lippincott Williams &Wilkins, 3.Edition, (2011).English
6 SABUNCU, N. ve Akça Ay, F. Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi. Hasta Bakım ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, (2010).Türkçe
7 SMİTH S.F., Duell D. J., Martin B.C. Clinical Nursing Skills.Pearson, 8. Edition, (2012).English
8 TAYLOR, C.R., Lillis, C., Lemone, P., Lynn, P. Fundamentals of Nursing: The Art and Science of Nursing Care, Lippincott Williams &Wilkins, 7. Edition, (2011/a).English
9 TAYLOR, C.R.,Lillis, C., Lemone, P. &Lynn, P. Skills Check List for Fundamentals of Nursing: The Art and Science of Nursing Care, Lippincott Williams &Wilkins, 7. Edition, (2011).English
4 AKÇA AY, F. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Kitabevi,Adana, (2011). Türkçe
11 ATABEK AŞTI, T. ve Karadağ, A. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Nobel Kitabevi, Adana, (2011).Türkçe
Ronan C.A. (1994) Bilim Tarihi -Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi. Çev. Edi. E. Türkcan.1. Baskı, TÜBİTAK Yayınları/Akademik Dizi 1, Ankara. Türkçe
WHO Regional Office For Europe. LEMON Learning Materials on Nursing. Copenhagen: WHO, 1995: 4-24. Türkçe
14. Ulusoy M.F. Hemşirelikte Kalite, Standart ve Yöntem Geliştirme. Klinik Bilimler ve Doktor. Cilt:4, Sayı:5, 1998; s:702-706.Türkçe
15. Yıldırım C. (1996) Matematiksel düşünme. 2. Baskı, Remzi Kitabevi, İstanbul.Türkçe
16. Yıldırım C. (2000) Bilim Felsefesi. 7. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları