Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 701ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME3 + 23. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretimde Program Geliştirme ve Ölçme ve Değerlendirme alanlarında öğrencilere yeterlilikler kazandırmaktır.
Ders İçeriği Eğitimde program geliştirme ve ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, eğitim programının öğeleri, hedefler, davranışlar, eğitim durumları ve sınama durumlarının özellikleri, ölçme araçları, ölçme araçlarının özellikleri, güvenirlik, geçerlik, kullanışlık, test ve madde istatistikleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14570
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15230
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)199
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)2816
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Bahar1RAMAZAN BAŞTÜRK
Detay 2015-2016 Güz1RAMAZAN BAŞTÜRK
Detay 2014-2015 Bahar1RAMAZAN BAŞTÜRK
Detay 2013-2014 Bahar1RAMAZAN BAŞTÜRK
Detay 2012-2013 Bahar1RAMAZAN BAŞTÜRK
Detay 2010-2011 Güz1RAMAZAN BAŞTÜRK
Detay 2009-2010 Bahar1RAMAZAN BAŞTÜRK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 701 ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME 3 + 2 1 Türkçe 2015-2016 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Öğretimde Program Geliştirme ve Ölçme ve Değerlendirme alanlarında öğrencilere yeterlilikler kazandırmaktır.
İçerik Eğitimde program geliştirme ve ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, eğitim programının öğeleri, hedefler, davranışlar, eğitim durumları ve sınama durumlarının özellikleri, ölçme araçları, ölçme araçlarının özellikleri, güvenirlik, geçerlik, kullanışlık, test ve madde istatistikleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
2 Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler
3 Güvenirlik
4 Geçerlilik
5 Kullanışlılık
6 Geleneksel ölçme araçları (Yazılı, sözlü, çoktan seçmeli)
7 Alternatif Ölçme araçları (Portfolio, self assessment, peer assessment, etc)
8 Temel istatistiksel teknikler
9 Değerlendirme ve puan verme
10 Standart puanlar
11 Test istatistikleri
12 Madde istatistikleri
13 Ölçme aracı geliştirme
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Turgut, M. F. (1988). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Saydam MatbaacılıkTürkçe
Hopkins, K. D., Stanley, J. C., & Hopkins, B. R. (1990) Educational and Psychological Measurement and Evaluation. (7th edition) New Jersey: Prentice – HallEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları