Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
COG 510YÖRE ARAŞTIRMALARI II3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Coğrafyada yöre araştırmaları hakkında bilgi edinmek.
Ders İçeriği Yöre kavramı, bölge tasnifleri, Türkiye’de bölge sınıflandırmaları, Bölgelere göre yöre çalışmaları, Yöre belirlenmesinde kullanılan kriterler, Coğrafi literatürde yöre kavramı, Yöresel gelenekler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bölge sınıflandırmaları ve Türkiye’de bölge sınıflandırmalarının nasıl olduğu hakkında bilgi edinilecektir.
2Yöre kavramının belirlenmesinde kullanılan kriterleri öğrenecektir.
3Coğrafi işaretler ve Yöresel gelenekler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
4Geçmişte günümüze yöre kavramının geçirdiği değişimleri öğrenecektir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001         
ÖK 002         
ÖK 003         
ÖK 004         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11414
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11414
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11414
Alan Çalışması14342
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması111
Materyal Tasarlama/Uygulama111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2024-2025 Bahar1İBRAHİM GÖKBURUN
Detay 2022-2023 Bahar1İBRAHİM GÖKBURUN
Detay 2021-2022 Bahar1İBRAHİM GÖKBURUN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi Öğretim Sistemi
COG 510 YÖRE ARAŞTIRMALARI II 3 + 0 1 Türkçe 2024-2025 Bahar Yüz Yüze
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İBRAHİM GÖKBURUN igokburun@pau.edu.tr FEN B0323 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Coğrafyada yöre araştırmaları hakkında bilgi edinmek.
İçerik Yöre kavramı, bölge tasnifleri, Türkiye’de bölge sınıflandırmaları, Bölgelere göre yöre çalışmaları, Yöre belirlenmesinde kullanılan kriterler, Coğrafi literatürde yöre kavramı, Yöresel gelenekler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş, Dersin Amacı, Kapsamı ve Ders Kaynaklarının tanıtılması
2 Mekân ünitelerini, ayırma ve sınıflandırmada esas alınan unsurlar: Bölge- Bölüm-Yöre-Çevre-Kesim-Alan
3 Mekanın örgütlenmesi ve mekansal dokular
4 Yöreyi oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar
5 Yöreyi oluşturan fiziki unsurlar
6 Yörenin Jeolojik Özellikleri
7 Yörenin Jeomorfolojik Özellikleri
8 ARA SINAV
9 Yörenin İklim Özellikleri
10 Yöresinin Hidrografya Özellikleri
11 Yörenin Toprak Özellikleri
12 Yöresinin Vejetasyon Özellikleri
13 Örnek bir yöre araştırması
14 Coğrafyacının Yöre Araştırmalarındaki Rolü
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Erol, O., (1993). Türkiye’nin Doğal Yöre ve Çevreleri. Ege Coğrafya Dergisi, 7: 13- 41.Türkçe
Tümertekin, E. ve Özgüç, N. (2014). Beşeri Coğrafya İnsan, Kültür, Mekan, İstanbul: Çantay YayınlarıTürkçe
Atasoy, A. (2000). Yöre Araştırmaları (hassa Örneği). Konya: Atlas Akademi.Türkçe
Apan, A. (2004). Bölge Kavramı ve Bölgesel Kalkınma Ajansları. Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, 13(4):39-58.Türkçe
Arınç, K. (2013). Coğrafi metodoloji açısından bölgesel coğrafya, bölge bilimi ve coğrafi bölgeler. Türk Coğrafya Dergisi(60), 13-24.Türkçe
Darkot, B. (1955). Türkiye'nin Cografi Bölgeleri Hakkında, Türk Coğrafya Dergisi. 13 (14) 141–149Türkçe
Özçağlar, A. (2003). Türkiye’de Yapılan Bölge Ayrımları ve Bölge Planlama Üzerindeki Etkileri. Ankara Üniv. Türkiye Coğrafyası Araş. Uyg. Merk., Coğrafi Bilimler Dergisi, 1 (1) 5-21.Türkçe
Gökburun, İ., ve Sertkaya Doğan, Ö. (2019). İBBS Uygulamasında Nüfus Verilerinin Coğrafi Açıdan Yorumlanmasını Kolaylaştıracak Bir Yol Haritası. Doğu Coğrafya Dergisi, 24(41), 39-60.Türkçe
Williams, S., Lew, A.A. (2015). Tourism Geography: Critical Understanding of Place, Space and Experience, Routledge, London and New York.English
Atalık, G. (1989). Bölge Planlamasına Giriş. İstanbul: İTÜ Yayınları.Türkçe
Atalık, G. (2002). ‘Bölge Bilimi’nin Gelişimi Üstüne Yorumlar’. 10. Ulusal Bölge Bilimi/Bölge Planlaması Kongresi Bildirileri. İstanbul: İTÜ Mimarlık Fakültesi Yayını, Türkçe
Avcı, S. (2011). Birinci Coğrafya Kongresi ve Türkiye’nin Coğrafî Bölgeleri Hakkındaki Tartışmalara Dair Bir Not. Türk Coğrafya Dergisi, 57,95-99Türkçe
Barnes, T.J. (2003). ‘What’s Wrong with American Regional Science? A View from Science Studies’. Canadian Journal of Regional Science, Vol: XXVI:1,.3-26.English
Yavan, N. (2007). ‘Bölge Bilimi’nin Gelişiminde Coğrafyacıların Rolü’. İTÜ Ulusal Bölge Bilimi/Bölge Planlaması Kongresi, Bölge Biliminde Yeni Yaklaşımlar, 25-26 Ekim 2007, Sayfa:109-126, İstanbul.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları