Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FEDB 543MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı manevi yönelimli psikoterapi ve psikolojik danışma hakkında gerekli bilgilerin verilmesidir.
Ders İçeriği 1. Manevi Danışmanlık ve Rehberliğin Tanımı, Amacı ve Önemi 2. Manevi Danışmanlık ve Rehberliğin Tarihçesi 3. Manevi danışmanlıkla ilgili temel kavram ve ilkeler 4. Maneviyat, ahlak, psikolojik danışma ve psikoterapi 5. Çok kültürlü danışma bağlamında manevi danışmanlık, din ve maneviyatın evrensel değerleri 6. İnanç, ahlak ve kimlik gelişimi; manevi danışmanlığın dini (teolojik), felsefi, sosyolojik ve psikolojik temeller 7. İnanç, ahlak ve kimlik gelişimi; manevi danışmanlığın dini (teolojik), felsefi, sosyolojik ve psikolojik temeller 8. Manevi Danışmanlık ve Rehberlikte Yaklaşımlar 9. Manevi Danışmanlık ve Rehberlikte Yaklaşımlar 10. Manevi Danışmanlık ve Rehberliğin Uygulama Alanları 11. Manevi Danışmanlık ve Rehberlikte Bireyi Tanıma Teknikleri 12. Manevi danışmanlık bağlamında yas, duygusal düzenleme, bilinçli farkındalık, iyi-oluş, diğerkâmlık, affedicilik, direnç, otantiklik 13. Manevi danışmanlık bağlamında yas, duygusal düzenleme, bilinçli farkındalık, iyi-oluş, diğerkâmlık, affedicilik, direnç, otantiklik 14. Manevi danışmanlıkta etik.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Manevi danışmanlıkla ilgili temel kavram ve ilkeleri bilir.
2Maneviyat, ahlak, psikolojik danışma ve psikoterapi arasındaki ilişkiyi bilir.
3Manevi danışmanlığın dini (teolojik), felsefi, sosyolojik ve psikolojik temellerini bilir.
4Manevi danışmanlık ve rehberliğin uygulama alanlarını bilir.
5Manevi danışmanlıkta etik konuları bilir.
6Manevi danışmanlıkta temel kuram ve yaklaşımları bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4832
Ödevler6636
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)5315
Arasınav133
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması5525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1MEHMET ÇINAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FEDB 543 MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. MEHMET ÇINAR mcinar@pau.edu.tr SBF B0118 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı manevi yönelimli psikoterapi ve psikolojik danışma hakkında gerekli bilgilerin verilmesidir.
İçerik 1. Manevi Danışmanlık ve Rehberliğin Tanımı, Amacı ve Önemi 2. Manevi Danışmanlık ve Rehberliğin Tarihçesi 3. Manevi danışmanlıkla ilgili temel kavram ve ilkeler 4. Maneviyat, ahlak, psikolojik danışma ve psikoterapi 5. Çok kültürlü danışma bağlamında manevi danışmanlık, din ve maneviyatın evrensel değerleri 6. İnanç, ahlak ve kimlik gelişimi; manevi danışmanlığın dini (teolojik), felsefi, sosyolojik ve psikolojik temeller 7. İnanç, ahlak ve kimlik gelişimi; manevi danışmanlığın dini (teolojik), felsefi, sosyolojik ve psikolojik temeller 8. Manevi Danışmanlık ve Rehberlikte Yaklaşımlar 9. Manevi Danışmanlık ve Rehberlikte Yaklaşımlar 10. Manevi Danışmanlık ve Rehberliğin Uygulama Alanları 11. Manevi Danışmanlık ve Rehberlikte Bireyi Tanıma Teknikleri 12. Manevi danışmanlık bağlamında yas, duygusal düzenleme, bilinçli farkındalık, iyi-oluş, diğerkâmlık, affedicilik, direnç, otantiklik 13. Manevi danışmanlık bağlamında yas, duygusal düzenleme, bilinçli farkındalık, iyi-oluş, diğerkâmlık, affedicilik, direnç, otantiklik 14. Manevi danışmanlıkta etik.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları