Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TEG 520EĞİTİM AÇISINDAN TÜRKÇE VE EDEBİYAT- II3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Eğitim sürecinde Türk Dilinin ve Türk Edebiyatının bir öğretim materyali, bir sanat malzemesi olarak ve estetik unsur olarak yerinin ve değerinin belirlenmesi.
Ders İçeriği Örgün ve yaygın eğitim kavramları; bilim, öğretim, sanat, felsefe ve din dili olarak Türkçenin tarihsel gelişimi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türkçenin eğitim öğretim dili olarak geliştirilmesine katkıda bulunur.
2Bilim, felsefe, sanat, din terimlerinin Türkçelerini kullanmaya çaba gösterir.
3Eğitime hizmet etmiş edebiyatçıları araştırır.
4Eğitim ile edebiyat arasındaki ilişkileri konu alan eserleri bulur ve inceler.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001544 555   35
ÖK 002    555   55
ÖK 003  34 5      
ÖK 004    4 433   
Ara Toplam547414151433 810
Katkı112144411023

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler51050
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12222
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Bahar1YASEMİN ASLAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TEG 520 EĞİTİM AÇISINDAN TÜRKÇE VE EDEBİYAT- II 3 + 0 1 Türkçe 2015-2016 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi YASEMİN ASLAN ybakir@pau.edu.tr EGT A0328 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Eğitim sürecinde Türk Dilinin ve Türk Edebiyatının bir öğretim materyali, bir sanat malzemesi olarak ve estetik unsur olarak yerinin ve değerinin belirlenmesi.
İçerik Örgün ve yaygın eğitim kavramları; bilim, öğretim, sanat, felsefe ve din dili olarak Türkçenin tarihsel gelişimi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Örgün Eğitim
2 Yaygın Eğitim
3 Bilim Dili Olarak Türkçe
4 Öğretim Dili Olarak Türkçe
5 Sanat Dili Olarak Türkçe
6 Felsefe Dili Olarak Türkçe
7 Felsefe Dili Olarak Türkçe
8 Ara Sınav
9 Din Dili Olarak Türkçe
10 Sanat Dili Olarak Türkçe'nin Tarihsel Gelişimi
11 Öğretim Dili Olarak Türkçe'nin Tarihsel Gelişimi
12 Bilim Dili Olarak Türkçe
13 Tekrar
14 Final Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Özbay, Murat, Özel Öğretim YöntemleriTürkçe
Sever, Sedat, Etkinliklerle Türkçe ÖğretimiTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları