Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBO 515SOSYAL TABAKALAŞMA3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı 1. Toplumlarda görülen sosyal tabakalaşmanın ve sosyal eşitsizliğin çeşitli türleri ve nedenleri hakkında kavramsal düzeyde öğrencilere bilgi vermek. 2. Öğrencilere belirli bir ırk veya etnik grubun, sosyal sınıfın ve cinsiyetin toplumsal statü, güç ve refahı farklı bir biçimde nasıl paylaştığı konusunda bilgi edinmelerini sağlamak. 3. Eğitim, meslek ve gelir düzeylerinin toplumsal tabakalaşmaya ve eşitsizliğe nasıl katkıda bulunduğu, ekonomik ve siyasal sistemin bu toplumsal tabakalaşmadaki rolünün ne olduğu konusunda öğrencilere teorik ve pratik bilgiler vermektir. 4. Sonrada öğrencilerin mevcut ulusal ve küresel düzeyde tabakalaşma konusunda yazılmış bilimsel makaleleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyerek, onlar hakkında yeni ve farklı görüş açıları geliştirme becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. 1. Toplumlarda görülen sosyal tabakalaşmanın ve sosyal eşitsizliğin çeşitli türleri ve nedenleri hakkında kavramsal düzeyde öğrencilere bilgi vermek. 2. Öğrencilere belirli bir ırk veya etnik grubun, sosyal sınıfın ve cinsiyetin toplumsal statü, güç ve refahı farklı bir biçimde nasıl paylaştığı konusunda bilgi edinmelerini sağlamak. 3. Eğitim, meslek ve gelir düzeylerinin toplumsal tabakalaşmaya ve eşitsizliğe nasıl katkıda bulunduğu, ekonomik ve siyasal sistemin bu toplumsal tabakalaşmadaki rolünün ne olduğu konusunda öğrencilere teorik ve pratik bilgiler vermektir. 4. Sonrada öğrencilerin mevcut ulusal ve küresel düzeyde tabakalaşma konusunda yazılmış bilimsel makaleleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyerek, onlar hakkında yeni ve farklı görüş açıları geliştirme becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. 1. Toplumlarda görülen sosyal tabakalaşmanın ve sosyal eşitsizliğin çeşitli türleri ve nedenleri hakkında kavramsal düzeyde öğrencilere bilgi vermek. 2. Öğrencilere belirli bir ırk veya etnik grubun, sosyal sınıfın ve cinsiyetin toplumsal statü, güç ve refahı farklı bir biçimde nasıl paylaştığı konusunda bilgi edinmelerini sağlamak. 3. Eğitim, meslek ve gelir düzeylerinin toplumsal tabakalaşmaya ve eşitsizliğe nasıl katkıda bulunduğu, ekonomik ve siyasal sistemin bu toplumsal tabakalaşmadaki rolünün ne olduğu konusunda öğrencilere teorik ve pratik bilgiler vermektir. 4. Sonrada öğrencilerin mevcut ulusal ve küresel düzeyde tabakalaşma konusunda yazılmış bilimsel makaleleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyerek, onlar hakkında yeni ve farklı görüş açıları geliştirme becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. 1. Toplumlarda görülen sosyal tabakalaşmanın ve sosyal eşitsizliğin çeşitli türleri ve nedenleri hakkında kavramsal düzeyde öğrencilere bilgi vermek. 2. Öğrencilere belirli bir ırk veya etnik grubun, sosyal sınıfın ve cinsiyetin toplumsal statü, güç ve refahı farklı bir biçimde nasıl paylaştığı konusunda bilgi edinmelerini sağlamak. 3. Eğitim, meslek ve gelir düzeylerinin toplumsal tabakalaşmaya ve eşitsizliğe nasıl katkıda bulunduğu, ekonomik ve siyasal sistemin bu toplumsal tabakalaşmadaki rolünün ne olduğu konusunda öğrencilere teorik ve pratik bilgiler vermektir. 4. Sonrada öğrencilerin mevcut ulusal ve küresel düzeyde tabakalaşma konusunda yazılmış bilimsel makaleleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyerek, onlar hakkında yeni ve farklı görüş açıları geliştirme becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Dersin amacı toplumlarda görülen sosyal eşitsizliğin ve tabakalaşmanın nedenleri ve boyutları, belirli bir ırk veya etnik grubun, sosyal sınıfın ve cinsin toplumsal statü, güç, ve refahı farklı bir biçimde nasıl paylaştığı eğitim, meslek, ve gelir düzeylerinin toplumsal tabakalaşmaya ve eşitsizliğe nasıl katkıda bulunduğu, ekonomik ve siyasal sistemin bu toplumsal tabakalaşmadaki rolünün ne olduğu konusunda öğrencilere teorik ve pratik bilgiler verilerek onların mevcut ulusal ve küresel düzeyde tabakalaşma ile ilgili gerekli analitik bilgileri edinmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği Sosyoloji Kuramları, Toplumsal Tabakalaşma, Tabakalaşma ve Sınıf Yapısı, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik, Etnik Durum ve Irk, Türkiye’nin Toplumsal Özellikleri, Türkiye’nin Etnik Yapısı ve Sorunları, Türkiye’de Toplumsal Yapının ve Değişmenin Değerlendirilmesi, Tabakalaşma Konusunda Makale İncelemeleri ve Sunum Yapma.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenciler toplumlarda görülen sosyal tabakalaşmanın ve sosyal eşitsizliğin çeşitli türlerini ve nedenlerini kavrar.
2Öğrencilere belirli bir ırk veya etnik grubun, sosyal sınıfın ve cinsiyetin toplumsal statü, güç ve refahı farklı bir biçimde nasıl paylaştığını açıklar.
3Eğitim, meslek ve gelir düzeylerinin toplumsal tabakalaşmaya ve eşitsizliğe nasıl katkıda bulunduğuna dair örnekler verir.
4Öğrenciler ekonomik ve siyasal sistemin toplumsal tabakalaşmadaki rolünün ne olduğu konusunda teorik ve pratik bilgiler edinir.
5Ulusal ve küresel düzeydeki tabakalaşma türlerini objektif olarak analiz eder.
6Ulusal ve küresel düzeydeki tabakalaşma sistemlerinin ortaya çıkardığı sorunlara uygun çözüm yolları önerir.
7Öğrencilerin mevcut ulusal ve küresel düzeyde tabakalaşma konusunda yazılmış bilimsel makaleleri eleştirel bir bakış açısıyla tarayarak onlar hakkında kendi görüş ve değerlendirmesini içeren bilimsel bir rapor hazırlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 00155545554555
ÖK 00255555455555
ÖK 00354455344445
ÖK 00455555555555
ÖK 00555555555555
ÖK 00655555555555
ÖK 00755555555555
Ara Toplam3534343435323433343435
Katkı55555555555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Arasınav11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1FEYYAZ KARACA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBO 515 SOSYAL TABAKALAŞMA 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FEYYAZ KARACA fkaraca@pau.edu.tr EGT A0123 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç 1. Toplumlarda görülen sosyal tabakalaşmanın ve sosyal eşitsizliğin çeşitli türleri ve nedenleri hakkında kavramsal düzeyde öğrencilere bilgi vermek. 2. Öğrencilere belirli bir ırk veya etnik grubun, sosyal sınıfın ve cinsiyetin toplumsal statü, güç ve refahı farklı bir biçimde nasıl paylaştığı konusunda bilgi edinmelerini sağlamak. 3. Eğitim, meslek ve gelir düzeylerinin toplumsal tabakalaşmaya ve eşitsizliğe nasıl katkıda bulunduğu, ekonomik ve siyasal sistemin bu toplumsal tabakalaşmadaki rolünün ne olduğu konusunda öğrencilere teorik ve pratik bilgiler vermektir. 4. Sonrada öğrencilerin mevcut ulusal ve küresel düzeyde tabakalaşma konusunda yazılmış bilimsel makaleleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyerek, onlar hakkında yeni ve farklı görüş açıları geliştirme becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. 1. Toplumlarda görülen sosyal tabakalaşmanın ve sosyal eşitsizliğin çeşitli türleri ve nedenleri hakkında kavramsal düzeyde öğrencilere bilgi vermek. 2. Öğrencilere belirli bir ırk veya etnik grubun, sosyal sınıfın ve cinsiyetin toplumsal statü, güç ve refahı farklı bir biçimde nasıl paylaştığı konusunda bilgi edinmelerini sağlamak. 3. Eğitim, meslek ve gelir düzeylerinin toplumsal tabakalaşmaya ve eşitsizliğe nasıl katkıda bulunduğu, ekonomik ve siyasal sistemin bu toplumsal tabakalaşmadaki rolünün ne olduğu konusunda öğrencilere teorik ve pratik bilgiler vermektir. 4. Sonrada öğrencilerin mevcut ulusal ve küresel düzeyde tabakalaşma konusunda yazılmış bilimsel makaleleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyerek, onlar hakkında yeni ve farklı görüş açıları geliştirme becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. 1. Toplumlarda görülen sosyal tabakalaşmanın ve sosyal eşitsizliğin çeşitli türleri ve nedenleri hakkında kavramsal düzeyde öğrencilere bilgi vermek. 2. Öğrencilere belirli bir ırk veya etnik grubun, sosyal sınıfın ve cinsiyetin toplumsal statü, güç ve refahı farklı bir biçimde nasıl paylaştığı konusunda bilgi edinmelerini sağlamak. 3. Eğitim, meslek ve gelir düzeylerinin toplumsal tabakalaşmaya ve eşitsizliğe nasıl katkıda bulunduğu, ekonomik ve siyasal sistemin bu toplumsal tabakalaşmadaki rolünün ne olduğu konusunda öğrencilere teorik ve pratik bilgiler vermektir. 4. Sonrada öğrencilerin mevcut ulusal ve küresel düzeyde tabakalaşma konusunda yazılmış bilimsel makaleleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyerek, onlar hakkında yeni ve farklı görüş açıları geliştirme becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. 1. Toplumlarda görülen sosyal tabakalaşmanın ve sosyal eşitsizliğin çeşitli türleri ve nedenleri hakkında kavramsal düzeyde öğrencilere bilgi vermek. 2. Öğrencilere belirli bir ırk veya etnik grubun, sosyal sınıfın ve cinsiyetin toplumsal statü, güç ve refahı farklı bir biçimde nasıl paylaştığı konusunda bilgi edinmelerini sağlamak. 3. Eğitim, meslek ve gelir düzeylerinin toplumsal tabakalaşmaya ve eşitsizliğe nasıl katkıda bulunduğu, ekonomik ve siyasal sistemin bu toplumsal tabakalaşmadaki rolünün ne olduğu konusunda öğrencilere teorik ve pratik bilgiler vermektir. 4. Sonrada öğrencilerin mevcut ulusal ve küresel düzeyde tabakalaşma konusunda yazılmış bilimsel makaleleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyerek, onlar hakkında yeni ve farklı görüş açıları geliştirme becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Dersin amacı toplumlarda görülen sosyal eşitsizliğin ve tabakalaşmanın nedenleri ve boyutları, belirli bir ırk veya etnik grubun, sosyal sınıfın ve cinsin toplumsal statü, güç, ve refahı farklı bir biçimde nasıl paylaştığı eğitim, meslek, ve gelir düzeylerinin toplumsal tabakalaşmaya ve eşitsizliğe nasıl katkıda bulunduğu, ekonomik ve siyasal sistemin bu toplumsal tabakalaşmadaki rolünün ne olduğu konusunda öğrencilere teorik ve pratik bilgiler verilerek onların mevcut ulusal ve küresel düzeyde tabakalaşma ile ilgili gerekli analitik bilgileri edinmelerini sağlamaktır.
İçerik Sosyoloji Kuramları, Toplumsal Tabakalaşma, Tabakalaşma ve Sınıf Yapısı, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik, Etnik Durum ve Irk, Türkiye’nin Toplumsal Özellikleri, Türkiye’nin Etnik Yapısı ve Sorunları, Türkiye’de Toplumsal Yapının ve Değişmenin Değerlendirilmesi, Tabakalaşma Konusunda Makale İncelemeleri ve Sunum Yapma.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma ve derse hakkında genel bilgiler
2 Sosyoloji kuramı
3 Toplumsal tabakalaşma
4 Tabakalaşma ve sınıf yapısı
5 Toplumsal cinsiyet ve cinsellik
6 Etnik durum ve ırk
7 Nüfus ve toplum
8 Ara sınav haftası
9 Türk toplumunun özellikleri
10 Türkiye’nin etnik yapısı ve sorunları
11 Türkiye’de toplumsal yapının ve değişmenin değerlendirilmesi
12 Tabakalaşma konusunda makale incelemeleri ve sunum yapma
13 Tabakalaşma konusunda makale incelemeleri ve sunum yapma
14 Tabakalaşma konusunda makale incelemeleri ve sunum yapma
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Giddens, A. 2000. …2020. Sosyoloji, Yayina Hazırlayan: Hüseyin Özel-Cemal Güzel, Ankara: Ayraç Yayınevi. Türkçe
Gökçe, Birsen 2004…2020. Türkiye’nin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar, Ankara: Savaş Yayınevi.Türkçe
Kongar, Emre. 2003…2020. 21. Yüzyılda Türkiye: 2000’li Yıllarda Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, İstanbul: Remzi Kitabevi. Türkçe
Özkalp, Enver 2017…2020. Sosyolojiye Giriş, Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları. Türkçe
Rossides, Daniel W. 1997…2020. Social Stratification: The Interplay of Class, Race and Gender, Prentice Hall Inc., New Jersey. English
Kerbo, Harold R. 1983. Social Stratification and Inequality, California Polytechnic State University: CA.English
Sezal, İhsan. 2003…2020. Sosyolojiye Giriş, Ankara: Martı Kitap ve Yayınevi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları