Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 527HAYAT VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı ğretmen adaylarının Hayat Bilgisi dersi için gereken yeterliğe sahip olmalarını sağlamak,
Ders İçeriği Diğer ülkelerdeki hayat bilgisi eğitimi programlarını (ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, Japonya, Çin vb. ülkeler) inceleme. Hayat Bilgisi dersi için  kazanım, araç-gereç, içerik, ana-yardımcı noktalar, eğitim ve sınama durumları, örnek olay hazırlama, uygulama, değerlendirip geliştirme, taslak bir program hazırlama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Hayat Bilgisi dersi öğretim programını inceler.
2Hayat Bilgisi öğretiminde içerik düzenlemeye ilişkin ilkeleri açıklayabilecektir.
3Hayat Bİlgisi öğretiminde öğretme-öğrenme süreçlerini açıklayabilecektir.
11Hayat Bilgisi dersi öğretim programını inceler.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03
ÖK 011   
Ara Toplam   
Katkı000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ödevler13636
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)815120
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1SELÇUK ŞİMŞEK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 527 HAYAT VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SELÇUK ŞİMŞEK selcuks@pau.edu.tr EGT A0202 EGT A0233-10 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç ğretmen adaylarının Hayat Bilgisi dersi için gereken yeterliğe sahip olmalarını sağlamak,
İçerik Diğer ülkelerdeki hayat bilgisi eğitimi programlarını (ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, Japonya, Çin vb. ülkeler) inceleme. Hayat Bilgisi dersi için  kazanım, araç-gereç, içerik, ana-yardımcı noktalar, eğitim ve sınama durumları, örnek olay hazırlama, uygulama, değerlendirip geliştirme, taslak bir program hazırlama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Hayat ve Sosyal Bilgiler derslerinin temelleri ve dayandığı kuram ve yaklaşımlar
2 Geçmişten günümüze Hayat ve Sosyal Bilgiler programının tarihsel gelişimi ve değişmeler
3 Dünyada ve Türkiye’deki hayat ve Sosyal bilgiler programlarının karşılaştırılmalı incelenmesi.
4 Hayat ve Sosyal Bilgiler programının hedef açısından incelenmesi
5 Hayat ve Sosyal Bilgiler programının içerik açısından incelenmesi,
6 Hayat ve Sosyal Bilgiler programının öğrenme-öğretme süreçleri açısından incelenmesi
7 Hayat ve Sosyal Bilgiler programının ölçme-değerlendirme açısından incelenmesi
8 Hayat ve Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılacak yaklaşımlar (strateji, stil, yöntem ve teknikler)
9 Ara Sınav
10 Hayat ve sosyal bilgiler öğretiminin planlaması, planlama süreçleri
11 Hayat ve sosyal bilgiler öğretiminde kullanılacak öğretim modelleri
12 Hayat ve Sosyal bilgiler öğretiminde etkili vatandaşlık eğitimi
13 Hayat ve Sosyal bilgiler öğretiminde değerler eğitimi, Hayat ve Sosyal bilgiler öğretiminde Kavramlar ve öğretimi
14 hayat ve Sosyal bilgiler öğretiminde medya ve kullanımı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları