Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 603ERKEN ÇOCUKLUKTA STEM EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin erken çocuklukta STEM eğitimi planlama ve uygulamaya yönelik profesyonel mesleki gelişimlerini ve STEM eğitimi konusunda araştırma yapma becerilerinin desteklenmesi amaçlanmaktadır. Bu derste öğrenciler STEM eğitimini çocuklarla uygulama olanağı bulurlar.
Ders İçeriği Dersin işleniş süreci, tanıtım, sunum, etkinlikler, tartışma, eylem planlama ve değerlendirme kısımlarından oluşmaktadır. Her hafta erken STEM eğitiminin farklı bir boyutuna odaklanmaktadır. Bu boyutlar arasında STEM eğitiminin kavramsal kuramsal temelleri, STEM disiplinlerinin içeriği (bilim, teknoloji, mühendislik, matematik ve sanat), resimli çocuk kitapları ile STEM, dış mekanda STEM, STEM ile kodlama ve robotik, çocuklarla tasarım ve mühendislik uygulamaları, STEM öğrenme merkezlerini düzenleme, STEM eğitimi sürecinde aile katılımı, kapsayıcı STEM (kızlar ve sosyoekonomik düzeyi düşük çocuklar gibi dezavantajlı gruplara yönelik STEM, özel gereksinimli bireylere yönelik STEM) ve STEM eğitiminde ölçme ve değerlendirme yer almaktadır. Ders kapsamında erken çocuklukta STEM eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmalar incelenecektir. Öğrencilerin STEM eğitimi araştırmalarını planlama ve uygulama becerileri desteklenecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1STEM etkinlikleri için araştırma temelli planlama yapar
2STEM etkinliklerinde mühendislik tasarım sürecini uygular
3STEM etkinliklerinde materyal ve araç kullanımını araştırır
4Erken çocuklukta STEM eğitimi üzerine bir araştırma tasarlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 00111 55 44431 
ÖK 002 23355443334
ÖK 0031  11 455433
ÖK 004333  4 3322 
Ara Toplam56691191216151297
Katkı122232344322

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14570
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Ödevler14114
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Arasınav11616
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2025-2026 Güz1AHMET EROL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi Öğretim Sistemi
OKO 603 ERKEN ÇOCUKLUKTA STEM EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI 3 + 0 1 Türkçe 2025-2026 Güz Yüz Yüze
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AHMET EROL ahmete@pau.edu.tr EGT A0146 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu derste öğrencilerin erken çocuklukta STEM eğitimi planlama ve uygulamaya yönelik profesyonel mesleki gelişimlerini ve STEM eğitimi konusunda araştırma yapma becerilerinin desteklenmesi amaçlanmaktadır. Bu derste öğrenciler STEM eğitimini çocuklarla uygulama olanağı bulurlar.
İçerik Dersin işleniş süreci, tanıtım, sunum, etkinlikler, tartışma, eylem planlama ve değerlendirme kısımlarından oluşmaktadır. Her hafta erken STEM eğitiminin farklı bir boyutuna odaklanmaktadır. Bu boyutlar arasında STEM eğitiminin kavramsal kuramsal temelleri, STEM disiplinlerinin içeriği (bilim, teknoloji, mühendislik, matematik ve sanat), resimli çocuk kitapları ile STEM, dış mekanda STEM, STEM ile kodlama ve robotik, çocuklarla tasarım ve mühendislik uygulamaları, STEM öğrenme merkezlerini düzenleme, STEM eğitimi sürecinde aile katılımı, kapsayıcı STEM (kızlar ve sosyoekonomik düzeyi düşük çocuklar gibi dezavantajlı gruplara yönelik STEM, özel gereksinimli bireylere yönelik STEM) ve STEM eğitiminde ölçme ve değerlendirme yer almaktadır. Ders kapsamında erken çocuklukta STEM eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmalar incelenecektir. Öğrencilerin STEM eğitimi araştırmalarını planlama ve uygulama becerileri desteklenecektir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin Tanıtımı
2 Mesleki Gelişimde Yapay Zeka (YZ) Uygulamaları Yapay Zeka Tarihi, Etkili Yapay Zeka Kullanımı ve Etik, PROMPT Mühendisliği
3 STEM Eğitimi Tarihi ve Temel Kavramlar
4 Erken Çocukluk STEM Eğitimine Giriş
5 Erken Çocuklukta STEM Disiplinleri: Bilim
6 Erken Çocuklukta STEM Disiplinleri: Teknoloji ve Mühendislik
7 Erken Çocuklukta STEM Disiplinleri: Matematik
8 Erken Çocuklukta STEM Öğrenme Ortamları: Araştırma ve Öğrenme Merkezleri
9 Resimli Çocuk Kitapları ile STEM
10 Erken Çocuklukta STEM Eğitiminde Kodlama ve Robotik
11 STEM Eğitiminin Erken Çocukluk Sınıflarına Entegrasyonu: Düşünme, Tasarım ve Sorgulama Sanatın STEM Eğitimindeki Yeri Kapsayıcı STEM Eğitimi Uygulamaları
12 Erken Çocuklukta STEM Eğitimine Aile Katılımı
13 Erken Çocuklukta STEM Eğitiminde Değerlendirme
14 STEM Atölyesi: STEM Eğitiminin Erken Çocukluk Sınıflarına Entegrasyonu
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ahmet Erol, Asiye İvrendi (2024). STEM professional development of early childhood teachers English
Nesmith, S. M., & Cooper, S. (2019). Engineering process as a focus: STEM professional development with elementary STEM‐focused professional development schools. School Science and Mathematics, 119(8), 487-498.English
Affouneh, S., Salha, S., Burgos, D., Khlaif, Z. N., Saifi, A. G., Mater, N., & Odeh, A. (2020). Factors that foster and deter STEM professional development among teachers. Science Education, 104(5), 857-872.English
Barbre, J. (2017). Baby steps to STEM: Infant and toddler science, technology, engineering, and math activities. Redleaf Press.English
Murcia, K. J., Campbell, C., Joubert, M. M., & Wilson, S. (Eds.). (2022). Children's creative inquiry in STEM. Springer.English
Counsell, S., Escalada, L., Geiken, R., Sander, M., Uhlenberg, J., Van Meeteren, B., ... & Zan, B. (2016). STEM learning with young children: Inquiry teaching with ramps and pathways. Teachers College Press.English
Moomaw, S. (2024). Teaching STEM in the early years: Activities for integrating science, technology, engineering, and mathematics. Redleaf Press.English
Dikilitaş, K. (Ed.). (2016). Innovative professional development methods and strategies for STEM education. Information Science Reference.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları