Pamukkale Üniversitesi
Üniversite hayatın rehberidir
PAÜ'ye Hoşgeldiniz;
Aday Öğrenci
Öğrencilerimiz
Personelimiz
EN
Eğitim Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları
YÜKSEK LİSANS
TEMEL EĞİTİM ANABİLİM DALI
2103 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ
Ders Bilgileri
Ders Öğrenme Kazanımları
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
AKTS / İş Yükü Tablosu
Ders Şubeleri
Yazdır
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
OKO 528
EĞİTİMDE BİREYSEL FARKLILIKLAR
3 + 0
1. Yarıyıl
7,5
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Yüksek Lisans
Ders Türü
Seçmeli
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, okul öncesi dönemdeki çocuğunu tanımaya yönelik nesnel ölçüm araçlarını kavrayabilmek ve gelişimdeki gecikmelerin erken fark edilmesi için bu araçlardan yararlanabilmektir.
Ders İçeriği
TANIMI Gelişim ve öğrenme sürecinde birey çeşitli değişkenlerin etkisi ile davranış sergiler. Bu değişkenler sınıflandırıldığında temel kategorilerden birini “bireysel farklılıklara ilişkin değişkenler”in oluşturduğu görülebilir. Bilim aynı zamanda bir sınıflamalara dayalı kavramsallaştırma olduğuna göre, söz konusu değişkenlerin neler olabileceğine ilişkin sistemli bir çabaya duyulan ihtiyaç yadsınamaz bir gerçek olarak karşımıza çıkmaktadır. Özetle bu nedenlerden dolayı lisansüstü eğitim programlarına “Eğitimde Bireysel Farklılıklar” adı ile bir dersin konmasının bilim adamı adaylarına büyük yararlar sağlayacağı düşünülmektedir. Derste incelenebilecek bazı konular aşağıda ana başlıklar halinde kısaca verilmiştir. 1. Demografik Değişkenler (cinsiyet, yaş vb.) 2. Ebeveyn Çocuk Yetiştirme Stilleri 3. Öğrenme Stilleri 4. Öğrenme Stratejileri 5. Bilgi İşleme Biçimleri 6. Denetim Odağı 7. Amaç Yönelimleri 8. Düşünme Stilleri 9. Benlik 10. Öz Yeterlilik 11. Problem Çözme Yaklaşımları 12. Zekâ 13. Kişilik Özellikleri 14. Bilişsel Tutarlılık 15. Bilişsel Stiller vb. .
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
Çocukları tanımanın öneminin farkında olur
2
Görüşme tekniklerini çocukları tanıma amaçlı olarak kullanır
3
Çocukları tanıma amaçlı ölçekler anketler kullanır
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
No
PY 01
PY 02
PY 03
PY 04
PY 05
PY 06
PY 07
PY 08
PY 09
PY 10
PY 11
PY 12
ÖK 001
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
ÖK 002
5
5
5
5
4
3
4
5
5
ÖK 003
5
5
5
5
5
4
Ara Toplam
15
15
15
5
5
9
13
14
10
14
5
5
Katkı
5
5
5
2
2
3
4
5
3
5
2
2
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)
14
5
70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)
14
5
70
Ödevler
14
1
14
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)
1
25
25
Arasınav
1
16
16
Toplam İş Yükü
Dersin AKTS Kredisi
195
7,5
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
2011-2012 Güz
2010-2011 Bahar
Seçili dönemde ders açılmamıştır.
Yazdır
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları