Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EYD 513EĞİTİM POLİTİKALARI3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Eğitim politikaları konusunda yapılan araştırmaların önemini kavramak, farklı eğitim politikalarının sonuçlarını tartışmak, teknik-kavramsal ve sosyal boyutlarıyla eğitim araştırmalarını irdelemek ve geliştirmek dersin temel amacını oluşturmaktadır
Ders İçeriği - Eğitim politikaları konusunda yapılan araştırmalar, - Farklı eğitim politikalarının sonuçları, - Teknik-kavramsal ve sosyal boyutlarıyla eğitim politikaları araştırmaları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim ve politika arasındaki ilişkiyi tanır
2Eğitim politikası çalışmalarının kavramlarını tanır
3Eğitim politikalarıyla ilgili çağdaş tartışmaları bilir,
4Eğitim araştırmaları ve politikalarının önemini anlar
5Eğitim politika dokümanlarını inceler

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12222
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1KAZIM ÇELİK
Detay 2023-2024 Güz1KAZIM ÇELİK
Detay 2022-2023 Güz1KAZIM ÇELİK
Detay 2021-2022 Bahar1KAZIM ÇELİK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
EYD 513 EĞİTİM POLİTİKALARI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. KAZIM ÇELİK kcelik@pau.edu.tr EGT A0408 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Eğitim politikaları konusunda yapılan araştırmaların önemini kavramak, farklı eğitim politikalarının sonuçlarını tartışmak, teknik-kavramsal ve sosyal boyutlarıyla eğitim araştırmalarını irdelemek ve geliştirmek dersin temel amacını oluşturmaktadır
İçerik - Eğitim politikaları konusunda yapılan araştırmalar, - Farklı eğitim politikalarının sonuçları, - Teknik-kavramsal ve sosyal boyutlarıyla eğitim politikaları araştırmaları
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 EP Tanıtım
2 Politika Temel Kavramlar
3 Eğitimin İşlevleri ve Eğitimin Amaçları
4 Eğitim ve Gelecek
5 Geleceğin Eğitimi
6 Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları
7 İlköğretim Politikaları
8 Ortaöğretim Politikaları
9 Mesleki ve Teknik Eğitim Politikaları
10 Din Eğitimi Politikaları
11 Yükseköğretim Politikaları
12 Eğitimde Fırsat ve Olanak Eşitliği
13 Eğitimin Genel Görünümü
14 Uluslararası Sınavların İncelenmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Balyer, A (Ed). (2021). YÖNETİCİLER İÇİN EĞİTİMDE POLİTİKA GELİŞTİRME VE ANALİZ. Anı YayıncılıkTürkçe
Bursalıoğlu, Z. (2020). Eğitim yönetiminde teori ve uygulama (15. Baskı). Pedem Akademi Yayıncılık.Türkçe
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayınları.Türkçe
Oplatka, I. (2016). Eğitim yönetiminin mirası (Çev: S. Turan, F. Bektaş, M. Yalçın). Pegem Akademi Yayınları.Türkçe
Özdemir, M. (2018). Eğitim yönetimi: Alanın temelleri ve çağdaş yönelimler. Anı Yayıncılık.Türkçe
Ural, A. (2021). Bir bilim dalı olarak eğitim politikası. Pegem Akademi Yayınevi.Türkçe
Aydın, M. (1994). Eğitim yönetimi. Hatiboğlu YayınlarıTürkçe
Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.Türkçe
Kaya, Y. K. (1991). Eğitim yönetimi (kuram ve Türkiye’deki uygulama).Set Ofset Matbaacılık Ltd. Şti.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları