Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBP 527HERKES İÇİN TASARIM 3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Kapsayıcı/herkes için tasarımının öneminin algılanması, Kapsayıcı /herkes için tasarımının tasarım sürecinde yer alması gerekliliğinin aktarılması, kapsayıcı/herkes için tasarıma yönelik gerekli bilgi ve kriterlerin öğrencilere aktarılmasıdır.
Ders İçeriği Kapsayıcı/herkes için tasarım ve kuşaklararası tasarım yaklaşımı kavramlarının irdelenmesi, tasarımda dikkate alınacak temel ölçütler, yönetmelikler, herkes için erişebilir ve ulaşılabilir engelsiz/bariyersiz tasarım mekanlarından örneklerin sunulması, her yaş ve cinsiyete ait bireyin yaşam kalitesini arttıracak, bağımsız, katılımcı, konfor, güvenli, entegrasyon/bütünleşme, kültürel uygunluk sağlayan sürdürülebilir ve kapsayıcı tasarıma yönelik teorik bilgilerle birlikte alan ve tasarım çalışmalarıdır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-Kapsayıcı /herkes için tasarım bilincine sahip olma
2Yaratıcı düşünme sürecinde tasarım bilgisinin yeniden üretilmesi; sürdürülebilirlik ve erişilebilirlik/ulaşılabilirlik gibi kapsayıcı tasarım ilkeleri bağlamında yeni ve özgün sonuçlara ulaşabilme
3Engelsiz/bariyersiz mekan tasarımları yapabilme becerisi kazanma

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 00144 4     
ÖK 002         
ÖK 00344 3     
Ara Toplam88 7     
Katkı330200000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler15151
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1AYŞE ÖZDEMİR
Detay 2018-2019 Bahar1AYŞE ÖZDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBP 527 HERKES İÇİN TASARIM 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYŞE ÖZDEMİR ayseozdemir@pau.edu.tr KKM A0404-10 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Kapsayıcı/herkes için tasarımının öneminin algılanması, Kapsayıcı /herkes için tasarımının tasarım sürecinde yer alması gerekliliğinin aktarılması, kapsayıcı/herkes için tasarıma yönelik gerekli bilgi ve kriterlerin öğrencilere aktarılmasıdır.
İçerik Kapsayıcı/herkes için tasarım ve kuşaklararası tasarım yaklaşımı kavramlarının irdelenmesi, tasarımda dikkate alınacak temel ölçütler, yönetmelikler, herkes için erişebilir ve ulaşılabilir engelsiz/bariyersiz tasarım mekanlarından örneklerin sunulması, her yaş ve cinsiyete ait bireyin yaşam kalitesini arttıracak, bağımsız, katılımcı, konfor, güvenli, entegrasyon/bütünleşme, kültürel uygunluk sağlayan sürdürülebilir ve kapsayıcı tasarıma yönelik teorik bilgilerle birlikte alan ve tasarım çalışmalarıdır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Genel bilgilendirme
2 Kapsayıcı/Herkes için tasarım ve kuşaklararası tasarım yaklaşımı kavramlarının irdelenmesi
3 Kapsayıcı/Herkes için tasarımında dikkate alınacak temel ölçütler, yönetmelikler
4 Her yaş ve cinsiyete ait bireyin yaşam kalitesini arttıracak, bağımsız, katılımcı, konfor, güvenlik, entegrasyon/bütünleşme, kültürel uygunluk sağlayan sürdürülebilir ve kapsayıcı tasarıma yönelik teorik bilgiler
5 Farklı mekanlarda farklı antropometrik, bilişsel, duyusal, fiziksel yetkinliğe ve sosyal becerilere sahip bireyler yani herkes (çocuk, genç, yetişkin, yaşlı) için erişebilir ve ulaşılabilir engelsiz/bariyersiz mekana yönelik çalışmaların değerlendirilmesi
6 Sürdürülebilir ve kapsayıcı/herkes için tasarım uygulamalarından örneklerin sunulması
7 İşbirlikli Öğrenme yöntemi: Öğrencilerin getireceği erişebilir ve ulaşılabilir engelsiz/bariyersiz mekan tasarımı örnekleri üzerinde konuşmak, müzakere etmek, fikir alışverişinde bulunmak
8 Ara Sınav
9 Teknik gezi; Kent içerisinde farklı mekanlarının evrensel ölçütlere göre değerlendirilmesi
10 Belirlenen alan(lar)da uygulanabilir, gerçekçi tasarım yaklaşımı geliştirmek
11 Belirlenen alan(lar)da uygulanabilir, gerçekçi tasarım yaklaşımı geliştirmek
12 Tasarımların görsel sunusunu gerçekleştirmek, üzerinde tartışmak
13 O günün koşullarında yapılabilirlik düzeyi doğrultusunda yapılmış olan tasarımın belirli bir bölümünün alana uygulanması (rampa, hafıza becerisi için bilgi panosu vb. gibi)
14 Dersin Genel Değerlendirmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Türk Standartları Enstitüsü, 1999. “ Şehir İçi Yollar- Özürlü ve Yaşlılar İçin Sokak, Cadde, Meydan ve Yollarda Yapısal Önlemler ve İşaretlenmelerin Tasarım Kuralları. ICS 11.180:91.040.30;93.080.30, TS 12576/Nisan 1999. Ankara http://www.engelliyasam.org Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları