Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FAR 503MOLEKÜLER FARMAKOLOJİ3 + 01. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Hücresel sinyal iletişiminin açıklanması, iletişimde rol oynayan nörotransmitterlerin, ilgili yolakların öğrenilmesi, ilgili reseptörlerin tanımlanması
Ders İçeriği Hücre membranı, G proteinler,Beyindeki nörotransmitterler ve fonksiyonel yolaklar, bazal ganglia fonksiyonel anatomisi,dopamin reseptörleri I-II, adrenerjik/noradrenerjik reseptörler 1, 2, Kolinerjik reseptörler, İnhibitör aminoasid yapılı nörotransmitterler; GABA, Glisin, Eksitatör aminoasidler I-II, Serotonin reseptörleri 1,2, Opioid ve diğer reseptörler, Nitrik oksid , Agmatin
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Hücresel sinyal iletimini tanımlayabilir
2İlaç etkisinde yer alan mikromoleküler mekanizmaları açıklar
3İlaçların moleküler düzeydeki etkileri ile özellikle nörodejeneratif hastalıklar arsında ilişkiyi kurar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 0015213 2 3
ÖK 002533523 2
ÖK 00353 5 5 3
Ara Toplam158413210 8
Katkı53141303

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)5420
Ödevler21020
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11818
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1METİN DENİZ KARAKOÇ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FAR 503 MOLEKÜLER FARMAKOLOJİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi METİN DENİZ KARAKOÇ mdkarakoc@pau.edu.tr TIP C0110 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Hücresel sinyal iletişiminin açıklanması, iletişimde rol oynayan nörotransmitterlerin, ilgili yolakların öğrenilmesi, ilgili reseptörlerin tanımlanması
İçerik Hücre membranı, G proteinler,Beyindeki nörotransmitterler ve fonksiyonel yolaklar, bazal ganglia fonksiyonel anatomisi,dopamin reseptörleri I-II, adrenerjik/noradrenerjik reseptörler 1, 2, Kolinerjik reseptörler, İnhibitör aminoasid yapılı nörotransmitterler; GABA, Glisin, Eksitatör aminoasidler I-II, Serotonin reseptörleri 1,2, Opioid ve diğer reseptörler, Nitrik oksid , Agmatin
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Hücre membranı
2 G proteinleri
3 Beyindeki nörotransmitterler ve fonksiyonel yolaklar
4 Bazal ganglia fonksiyonel anatomisi
5 Dopamin reseptörleri I-II
6 adrenerjik/noradrenerjik reseptörler I
7 adrenerjik/noradrenerjik reseptörler II
8 Kolinerjik reseptörler
9 İnhibitör aminoasid yapılı nörotransmitterler ; GABA, Glisin,
10 Eksitatör aminoasid yapılı nörotransmitterler I-II,
11 Serotonin reseptörleri I
12 Serotonin reseptörleri II
13 Opioid reseptörleri ve diğer reseptörler
14 Nitrik oksid , agmatin
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kayaalp O. Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji. 10. baskı. Ertem Basım Ltd.Şti. Ankara. 2012. Türkçe
Brunton L.L., Lazo J.S., Parker K.L.Goodman&Gilman Tedavinin Farmakolojik Temeli. Çeviri Editörü Süzer Ö. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul, 2009.Türkçe
Bertram G. Katzung. Basic & Clinical Pharmacology, ninth edition. Lang medical Books/ The McGraw-Hill Companies, Inc. London. 2003.English
Receptor classification , D.G.TRIST , P.P.A. HUMPHREY, P.LEFF, N.P.N SHANKLEY, The newyork academy of sciences,1997English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları