Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIS 512DUYU ORGANLARI1 + 22. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı 1.Beş duyu sistemlerinin ve alt yapılarının embriyolojik gelişimi ve olası gelişimsel anomalilerini öğrenmek 2.Beş duyu sistemlerini bölümlerine ayırabilmek ve tanıyabilmek 3.Beş duyu sistemlerinin bölümlerini histolojik özellikleriyle inceleyerek birbirinden mikroskopik düzeyde ayırt edebilmek
Ders İçeriği Beş duyu hücreleri ve isimleri, beş duyu sistemlerinin bölümlerinin histolojisi ve nereden ve nasıl geliştiği, beş duyu sistemleri ve bölümlerinin gelişim bozuklukları ve anomalileri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Beş duyu sistemlerinin gelişimini açıklar.
2Beş duyu sistemlerinin anomalilerini tanımlar.
3Beş duyu sitemleri ile ilgili embriyolojik ve histolojik terminolojiyi söyler.
4Beş duyu sistemlerinin histolojisini açıklar.
5Bir bilim adamı olarak temel uygulamalarda sorumluluk alır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001 3    
ÖK 0025 5   
ÖK 0031  4  
ÖK 004 3 5  
ÖK 0055 4555
Ara Toplam11691455
Katkı212311

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)10330
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1NAZLI ÇİL
Detay 2023-2024 Güz1NAZLI ÇİL
Detay 2022-2023 Bahar1NAZLI ÇİL
Detay 2021-2022 Bahar1NAZLI ÇİL
Detay 2020-2021 Bahar1NAZLI ÇİL
Detay 2019-2020 Bahar1NAZLI ÇİL
Detay 2019-2020 Güz1MURAT SERKANT ÜNAL
Detay 2018-2019 Bahar1NAZLI ÇİL
Detay 2018-2019 Güz1NAZLI ÇİL
Detay 2017-2018 Bahar1NAZLI ÇİL
Detay 2017-2018 Güz1NAZLI ÇİL
Detay 2016-2017 Güz2GÜLÇİN METE
Detay 2015-2016 Bahar1EMİN OĞUZHAN OĞUZ
Detay 2015-2016 Bahar1GÜLÇİN METE
Detay 2015-2016 Güz1GÜLÇİN METE
Detay 2015-2016 Güz1EMİN OĞUZHAN OĞUZ
Detay 2014-2015 Bahar1EMİN OĞUZHAN OĞUZ
Detay 2013-2014 Bahar1EMİN OĞUZHAN OĞUZ
Detay 2012-2013 Bahar1EMİN OĞUZHAN OĞUZ
Detay 2011-2012 Bahar1EMİN OĞUZHAN OĞUZ
Detay 2010-2011 Bahar1EMİN OĞUZHAN OĞUZ
Detay 2009-2010 Bahar1EMİN OĞUZHAN OĞUZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIS 512 DUYU ORGANLARI 1 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. NAZLI ÇİL ncil@pau.edu.tr HSTN A0001-05 TIP C0104 TIP D0108 Dersin Devam Yüzdesi : %90
Amaç 1.Beş duyu sistemlerinin ve alt yapılarının embriyolojik gelişimi ve olası gelişimsel anomalilerini öğrenmek 2.Beş duyu sistemlerini bölümlerine ayırabilmek ve tanıyabilmek 3.Beş duyu sistemlerinin bölümlerini histolojik özellikleriyle inceleyerek birbirinden mikroskopik düzeyde ayırt edebilmek
İçerik Beş duyu hücreleri ve isimleri, beş duyu sistemlerinin bölümlerinin histolojisi ve nereden ve nasıl geliştiği, beş duyu sistemleri ve bölümlerinin gelişim bozuklukları ve anomalileri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Göz embriyolojisi
2 Kulak embriyolojisi
3 Deri embriyolojisi
4 Dil embriyolojisi
5 Koku embriyolojisi
6 Koku embriyolojisi II
7 Ara sınav
8 Göz histolojisi
9 Kulak histolojisi
10 Deri histolojisi
11 Dil histolojisi
12 Koku histolojisi
13 Koku histolojisi II
14 Final sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Moore İnsan EmbriyolojisiTürkçe
Junqeira Temel HistolojiTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları