Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SPA 521MOTOR GELİŞİM İLE İLGİLİ GÜNCEL KONULAR3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Motor gelişim ile ilgili güncel çalışmaların araştırılması, analiz edilmesi; araştırma konusu belirlenerek, araştırma yöntemlerinden faydalanılarak, bir araştırmanın yapılması, yapılan araştırmanın analiz edilerek, raporlaştırılması amaçlanmaktadır. 
Ders İçeriği • Motor gelişimde kullanılan testler ve ölçüm yöntemleri, • Motor gelişim ve çeşitli konular ile ilgili bilimsel çalışmaların araştırılması ve analiz edilmesi, • Motor gelişim ile ilgili güncel bir araştırma konusu belirlenmesi, • Belirlenen araştırma konusunda veri toplanarak, sonuçların raporlaştırılmasını içermektedir. 
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11. Motor gelişim ile ilgili güncel konularda literatür taraması yapar
22. Motor gelişim ile ilgili bir araştırma konusu ortaya koyabilir
33. Motor gelişim ile ilgili belirlenen konu çerçevesinde gerekli ölçümleri yapar ve verileri toplar
44. Motor gelişim ile ilgili belirlenen konu çerçevesinde elde edilen verilerin analizini yapar
55. Motor gelişim ile ilgili belirlenen konu çerçevesinde elde edilen verileri sonuçlarını değerlendirir, tartışır ve yorumlar.
66. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklere uygun olarak yazılan araştırmayı sunar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001         
ÖK 002         
ÖK 003         
ÖK 004         
ÖK 005         
ÖK 006         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler5525
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)13535
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)14040
Eğitsel vizit155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SPA 521 MOTOR GELİŞİM İLE İLGİLİ GÜNCEL KONULAR 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI omballi@pau.edu.tr SBF A0134 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Motor gelişim ile ilgili güncel çalışmaların araştırılması, analiz edilmesi; araştırma konusu belirlenerek, araştırma yöntemlerinden faydalanılarak, bir araştırmanın yapılması, yapılan araştırmanın analiz edilerek, raporlaştırılması amaçlanmaktadır. 
İçerik • Motor gelişimde kullanılan testler ve ölçüm yöntemleri, • Motor gelişim ve çeşitli konular ile ilgili bilimsel çalışmaların araştırılması ve analiz edilmesi, • Motor gelişim ile ilgili güncel bir araştırma konusu belirlenmesi, • Belirlenen araştırma konusunda veri toplanarak, sonuçların raporlaştırılmasını içermektedir. 
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Motor gelişimde kullanılan testler ve ölçme yöntemleri.
2 Bebeklik, erken çocukluk ve çocukluk döneminde motor gelişim ile ilgili yapılan çalışmaların araştırılması ve analiz edilmesi.
3 Fiziksel ve zihinsel engellilik durumları ve motor gelişim ile ilgili yapılan çalışmaların araştırılması ve analiz edilmesi.
4 Spor ve fiziksel aktiviteye katılım durumları ve motor gelişim ile ilgili yapılan çalışmaların araştırılması ve analiz edilmesi.
5 Sosyo-ekonomik düzey, farklı kültürler, çocuk ve aile eğitim durumu, vb. değişkenler ve motor gelişim ile ilgili yapılan çalışmaların araştırılması ve analiz edilmesi.
6 Motor gelişim, diğer fiziksel parametreler, psikolojik ve sosyolojik kavramlar ile ilişkili çalışmaların araştırılması ve analiz edilmesi.
7 Motor gelişim ile ilgili araştırma konusunun belirlenmesi ve ölçüm yöntemine karar verilmesi.
8 Araştırma verilerinin toplanması.
9 Araştırma verilerinin toplanması.
10 Verilerin analizi.
11 Sonuçların değerlendirilip araştırma raporunun yazılması.
12 Sonuçların değerlendirilip araştırma raporunun yazılması.
13 Rapor sunumlarının yapılması.
14 Rapor sunumlarının yapılması.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Malina RM, Bouchard C, Bar-Or O (2004) Growth, Maturation, and Physical Activity. 2nd edition, IL: Human Kinetics, USA.English
Gallahue, D.L. and Ozmun, J.G. 2006. Understanding motor development: Infants, children, adolescents, adults. 6th Ed. International Edition, McGraw-Hill Companies, 524 p., New York.English
Gallahue, D.L. and Ozmun, J.G. 2006. Motor Gelişimi Anlamak. (D. Sevimay Özer ve A. Aktop Çev. 2014) Nobel Yayınevi, Ankara. Türkçe
Haywood, K.M. and Getchell, N. 2005. Life span motor development. Fourth Edition, Human Kinetics, 326 p., USA.English
Payne, V.G. ve Isaacs, L.D. 2005. Human motor development: A life span approach. 5th ed., 497 p., McGraw-Hill. Boston.English
Adams, F.J. 2001. Ergenliği anlamak. (Çeviri B. Onur). İmge Kitabevi Yayınları, 393 s. Ankara.Türkçe
Atay, M. (2005). Çocukluk döneminde gelişim. Kök Yayıncılık, Ankara.Türkçe
Gander, J.M. and Gardiner, W.H. 2001. Çocuk ve ergen gelişimi. (Çeviri: B. Onur) 4. baskı. İmge Kitabevi Yayınları, 618 s. Ankara.Türkçe
Mengütay S. (1997). Okul Önccesi ve İlkokullarda hareket Gelişimi ve Spor. İstanbul.Türkçe
San Bayhan, P. ve Artan, İ. 2004. Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş., Asır Matbaası, 296 s., İstanbul. Türkçe
Yeşilyaprak, B. 2002. Gelişim ve öğrenme psikolojisi. Pegem A Yayıncılık, 286 s., Ankara.Türkçe
Santrock J.W. 1989. Life-span development – third edition. Wm.C. Brown Publishers, 627 p., Dubuque, Iowa. Türkçe
Gökmen, H., Karagül, T. ve Aşçı, F.H. 1995. Psikomotor gelişim. T.C. Başbakanlık GSGM, Eğitim Dairesi Başkanlığı, Gökçe Ofset, 95 s., Ankara.Türkçe
Magill, R. A. 2004. Motor learning: Concepts and applications. 7th ed. McGraw-Hill Co., 400 p., New York. English
Mengütay S. (1997). Okul Önccesi ve İlkokullarda hareket Gelişimi ve Spor. İstanbul.Türkçe
Sevimay, D. 1986. Okul öncesi çağı çocuklarının motor performanslarının incelenmesi. Bilim uzmanlığı tezi (basılmamış). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.Türkçe
Gabbord, C. P. (2014) Lifelong motor development. Sixth edition. New International Edition. Pearson Education Limited Publishers, 464 p., USA. English
Haywood, K.M., Roberton, M.A. and Getchell, N. 2012. Advanced Analysis of .Motor Development. Human Kinetics, 320 p., USA.English
Fairbrother, J.T. (2010) Fundamentals of Motor Behaviors. Human Kinetics, 184 p., USA.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları