Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SPA 523PERFORMANS ARTTIRMADA EGZERSİZ VE SPOR PSİKOLOJİSİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Egzersiz ve spor psikolojisi ile ilgili performans artırma ile ilgili teorik bilgileri, temel kavramları, teori ve kuramları anlama; sağlık ve iyi oluş düzeyini geliştirmeye yönelik egzersiz ve spor psikolojisi konularını öğrenmeyi, psikolojik büyüme ve gelişmeyi kolaylaştıracak yöntemlerin öğrenilmesi, performans artırmak ve sağlık düzeyini geliştirme ile ilgili spor ve egzersiz psikoloji konularına yönelik araştırma makalelerinin incelenmesini amaçlamaktadır. 
Ders İçeriği • Egzersiz ve spor psikolojisi performans gelişimi ile ilgili psikolojik beceri gelişimi, uyarılma, imgeleme, kendine güven, hedef yönelimi, konsantrasyon konularını, • Sağlık gelişimi ile ilgili egzersiz ve psikolojik iyi oluş, sporcu sakatlıkları ve psikolojisi, bağımlılık ve sağlıksız davranışlar, tükenmişlik ve aşırı antrenman konularını, • Psikolojik gelişim ile ilgili spor yolu ile çocukların psikolojik gelişimleri, sporda saldırganlık, karakter gelişimi ve sportmenlik konularını, • Ders konuları ile ilgili makalelerin incelenmesini içermektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11. Performans arttırmada spor ve egzersiz psikolojisiyle ile ilgili temel kavramları bilir.
22. Performans arttırmada spor ve egzersiz psikolojisi ile ilgili teorileri açıklar
33. Sağlık ve iyi oluş düzeyini geliştirmeye yönelik spor ve egzersiz psikolojisi konularını anlar
44. Performans arttırmaya yönelik spor ve egzersiz psikoloji yöntemlerini bilir
5Alan ile ilgili makaleleri araştırır ve inceler.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001         
ÖK 002         
ÖK 003         
ÖK 004         
ÖK 005         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler5525
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)13030
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)14040
Eğitsel vizit11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1ARDA ÖZTÜRK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SPA 523 PERFORMANS ARTTIRMADA EGZERSİZ VE SPOR PSİKOLOJİSİ 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ARDA ÖZTÜRK ardao@pau.edu.tr SBF B0216 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Egzersiz ve spor psikolojisi ile ilgili performans artırma ile ilgili teorik bilgileri, temel kavramları, teori ve kuramları anlama; sağlık ve iyi oluş düzeyini geliştirmeye yönelik egzersiz ve spor psikolojisi konularını öğrenmeyi, psikolojik büyüme ve gelişmeyi kolaylaştıracak yöntemlerin öğrenilmesi, performans artırmak ve sağlık düzeyini geliştirme ile ilgili spor ve egzersiz psikoloji konularına yönelik araştırma makalelerinin incelenmesini amaçlamaktadır. 
İçerik • Egzersiz ve spor psikolojisi performans gelişimi ile ilgili psikolojik beceri gelişimi, uyarılma, imgeleme, kendine güven, hedef yönelimi, konsantrasyon konularını, • Sağlık gelişimi ile ilgili egzersiz ve psikolojik iyi oluş, sporcu sakatlıkları ve psikolojisi, bağımlılık ve sağlıksız davranışlar, tükenmişlik ve aşırı antrenman konularını, • Psikolojik gelişim ile ilgili spor yolu ile çocukların psikolojik gelişimleri, sporda saldırganlık, karakter gelişimi ve sportmenlik konularını, • Ders konuları ile ilgili makalelerin incelenmesini içermektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Performans gelişimi: Psikolojik beceri antrenmanına giriş
2 Performans gelişimi: Uyarılmışlığın düzenlemeleri
3 Performans gelişimi: İmgeleme
4 Performans gelişimi: Öz-güven
5 Performans gelişimi: Hedef belirleme
6 Performans gelişimi: Konsantrasyon.
7 Performans gelişimi ile ilgili araştırma örneklerinin sunulması.
8 Araştırma önerisinin sunulması
9 Sağlık gelişimi: Egzersiz ve psikolojik iyi oluş.
10 Sağlık gelişimi: Egzersiz davranışı ve bağlılığı.
11 Sağlık gelişimi: Spor sakatlıkları ve psikoloji.
12 Sağlık gelişimi: Bağımlılık ve sağlıksız davranışlar.
13 Sağlık gelişimi: Tükenmişlik ve aşırı antrenman.
14 Sağlık gelişimi ile ilgili araştırma örneklerinin sunulması.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Weinberg, R. Ve Gould, D. (2015) Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri (Çeviren Şahin, M. ve Koruç, Z.) Nobel Yayınevi, 650 s., Ankara. Türkçe
Bayar, P. (2010) Türkiye’de Kullanılan egzersiz ve Spor Psikolojisi Testleri. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 175 s. Ankara.Türkçe
Beauchamp, M. R. & Eys, M. A. (2008) Group Dynamics in Exercise and Sport Psychology. Routledge Taylor & Francis Group. 256 p. New York, USA.English
Berger, B. G., Pargman, D. & Weinberg, R. S. (2002). Foundations of Exercise Psychology. Fitness Information Technology. 392 s. USA.English
Cogan, K.D. ve Vidmar, P. (2000) Sport PSychology Library: Gymnastics. Fitness Information Technology Inc. 197 s., USA.English
Cox, R. H. (1998). Sport Psychology, Concepts and applications. 4th Ed. WCB Mc Graw-Hill. 458 p. USA.English
Doğan, O. (2004). Spor Psikolojisi. Nobel Kitabevi. 162 s. Adana.Türkçe
Karageorghis, C.I. ve Terry, P.C. (2015) Spor Psikolojisi (Çeviri Editörü: Demir, E.) Nobel Yayınevi, 232, Ankara. Türkçe
Konter, E. (1998). Sporda Psikolojik Hazırlığın Teori ve Pratiği. Bağırgan Yayınevi. 383 s. Ankara.Türkçe
Kornspan, A.S. (2009) Fundamentals of Sport and Exercise Psychology. Human Kinetics, 179 s., USA.English
Moran, A. P. (2004). Sport and Exercise Psychology. Routledge Taylor & Francis Group. 347 p. NewYork.English
Shaw, D., Gorely, T. & Corban, R. (2005). Sport & Exercise Psychology. BIOS Scientific Publisher Taylor & Francis Group. 286 p. United Kingdom.English
Singer, R. N., Hausenblas, H. A. & Janelle, C. M. (2001).Handbook of Sport Psychology. 2nd Edition. John Wiley & Sons, Inc. 876 p. New York, USA.English
Syer, J. & Connolly, C. (1998). Sporcular için Zihinsel Antrenman Rehberi. (Çeviren Erkan, F. U.) Bağırgan Yayınevi. 159 s. Ankara.Türkçe
Weinberg, R. Ve Gould, D. (2015) Foundations of Sport and Exercise Psychology 6th Edition. Human Kinetics, 664 s. USA. English
Willis, J. D. & Campbell, L. F. (1992). Exercise Psychology. Human Kinetics. 258 p. USA.English
Yeltepe, H. (2007). Spor ve Egzersiz Psikolojisi. Epsilon Yayıncılık. 200 s. İstanbul.Türkçe
Yeltepe, H. (2011). Egzersiz Psikolojisi ve Zihinsel Sağlık. Nobel Yayınevi. 207 s. Ankara.Türkçe
Yeltepe-Ercan, H. (2013) Bağımlılık Tedavisinde Egzersiz Terapisi. Nobel Yayınevi. 144 s. Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları