Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
UTFB 527PARASAL EKONOMİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı ekonominin işleyiş sürecinde paranın yeri ve önemini ve parasal ekonominin temellerini ve gelişimini oluşturan iktisat okullarının görüşlerini açıklamak; faizin oluşumunu ve faiz oranlarının belirlenmesine ilişkin görüşleri incelemek; son olarak enflasyon-para ilişkisini kavramaktır.
Ders İçeriği 1. Giriş ve kavramsal arka plan 2. Para Talebi 3. Para Arzı 4. Faiz Haddinin Belirlenmesi 5. Faizin Varlığını Açıklamaya Yönelik Yaklaşımlar Fizyokratların Faiz Yaklaşımı Klasiklerin Faiz Yaklaşımı Karl Marx’ın Faize Yaklaşım William Senior’un Faize Yaklaşımı 6. Faizin Varlığını Açıklamaya Yönelik Yaklaşımlar-II Neo-Klasikler’in Faize Yaklaşımı Böhm-Bawerk Zaman Tercihi Yaklaşımı Fisher’in Sabırsızlık Teorisi 7. Vize Haftası 8. Faiz Oranını Açıklayan Yaklaşımlar ve Faiz Oranının Belirleyicileri Klasik Faiz Teorisi Ödünç Verilebilir Fonlar Teorisi Keynesyen Faiz Teorisi Neo-Keynesyen (Hicks-Hansen) Faiz Teorisi Tobin’in Portföy Kuramı 9. Faiz Oranını Açıklayan Yaklaşımlar ve Faiz Oranının Belirleyicileri Monetarist Faiz Yaklaşımı Rasyonel Bekleyişler Yaklaşımında Faiz Yeni Keynesci Yaklaşımda Faiz Heterodoks (Post Keynseyen) Faiz Yaklaşımı 10. Türkiye’de İzlenilen Faiz Politikasının Tarihsel Gelişimi 11. Enflasyon Kavramı, Çeşitleri ve Ölçülmesi/ Dünyada Enflasyon 12. Parasal Genişleme ve Enflasyon İlişkisi 13. Türkiye’de Enflasyonun Tarihsel Gelişimi 14. Final
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11. Paranın ekonomideki rolünü ve fonksiyonlarını açıklayabilme 2. Para piyasası aktörlerinin para arz ve talebini nasıl belirlediğini anlayabilme 3. Faizin varlığını açıklamaya çalışan iktisadi görüşleri ayrıt edebilme 4. Faiz oranının belirlenmesine ilişkin farklı iktisat okullarının görüşlerini ayırt edebilme 5. Türkiye’de izlenen faiz politikasının tarihsel gelişimini değerlendirebilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03
ÖK 001533
Ara Toplam533
Katkı533

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)148112
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11111
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları