Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HLB 508HALK BİLİMİ TEORİ VE YÖNTEMLERİ-II3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Halkbilimi teori ve yöntemlerini ayrıntılarıyla ve mukayese ederek tanıma.
Ders İçeriği Halkbiliminin Doğuşu, Diğer Disiplinlerle İlişkisi, Karşılaştırmalı Kuramlar, Fin Yöntemi ve Türkiye’deki Uygulanışı. Propp Yöntemi ve Elazığ Masalları. Yapısalcılık, C. Levi-Strauss ve Dede Korkut’ta Renkler, İşlevselci kuram ve uygulamaları, icra merkezli performans kuram ve uygulama alanları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kültür bilimleri çerçevesinde Halkbiliminin ortaya çıkışı ve gelişimini sebep-sonuç ilişkisi içinde anlama, değerlendirme, geliştirme ve derinleştirme becerisi kazanma
2Halkbilgisi kaynaklarına ulaşma ve elde edilen verileri değerlendirme yöntemlerini kullanabilme ve geliştirme becerisi kazanma
3Sahadan elde edilen halk bilgisini sınıflandırma, analiz edebilme ve açıklayabilme becerisi kazanma
4Halkbilgisini değerlendiren kuramları uzmanlık derecesinde geliştirme ve uygulayabilme becerisi kazanma
5Türk dünyası halk kültürü verilerini karşılaştırabilme, ortak ve farklılıkları değerlendirebilme becerisi kazanma
6Halkbilimi kuramlarının uygulanabilir ölçütlerini verilere uygulama ve sosyo-kültürel problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanma
7Halkbilgisi ürünlerini metin ve bağlam merkezli kuramlar çerçevesinde değerlendirme, kültürel yeniden üretime yönelik öneriler geliştirme becerisi kazanma
8Halkbilimi ile diğer insan ve kültür bilimleri arasında karşılaştırmalı çalışmalar yapabilme becerisi kazanma
9Halk kültürünün gelişen teknoloji ve değişen hayat şartları içindeki değişimini ayırt edebilme, fikirleri açık ifade edebilme yeteneği kazanma
10Araştırma, inceleme ve değerlendirmelerde mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme becerisi kazanma
11Kuramsal çözümlemelerle elde edilen verileri sosyal alanlarda uygulamaya dönüştürebilecek tasarımlar geliştirebilme becerisi kazanma

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001  5        
ÖK 002   5       
ÖK 003       5   
ÖK 004 5         
ÖK 005  5        
ÖK 006    5      
ÖK 007         5 
ÖK 008     5     
ÖK 009      5    
ÖK 010        5  
ÖK 011          5
Ara Toplam 51055555555
Katkı00100000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)31339
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)41352
Ödevler31339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1MUSTAFA ARSLAN
Detay 2022-2023 Bahar1MUSTAFA ARSLAN
Detay 2021-2022 Bahar1MUSTAFA ARSLAN
Detay 2020-2021 Bahar1MUSTAFA ARSLAN
Detay 2019-2020 Bahar1MUSTAFA ARSLAN
Detay 2018-2019 Bahar1MUSTAFA ARSLAN
Detay 2017-2018 Bahar1MUSTAFA ARSLAN
Detay 2016-2017 Bahar1MUSTAFA ARSLAN
Detay 2015-2016 Bahar1MUSTAFA ARSLAN
Detay 2014-2015 Bahar1MUSTAFA ARSLAN
Detay 2011-2012 Bahar1MUSTAFA ARSLAN
Detay 2009-2010 Bahar1MUSTAFA ARSLAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HLB 508 HALK BİLİMİ TEORİ VE YÖNTEMLERİ-II 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MUSTAFA ARSLAN marslan@pau.edu.tr İTBF B0226 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Halkbilimi teori ve yöntemlerini ayrıntılarıyla ve mukayese ederek tanıma.
İçerik Halkbiliminin Doğuşu, Diğer Disiplinlerle İlişkisi, Karşılaştırmalı Kuramlar, Fin Yöntemi ve Türkiye’deki Uygulanışı. Propp Yöntemi ve Elazığ Masalları. Yapısalcılık, C. Levi-Strauss ve Dede Korkut’ta Renkler, İşlevselci kuram ve uygulamaları, icra merkezli performans kuram ve uygulama alanları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kavram Analizi
2 Bağlam merkezli kuramlar
3 Bağlam merkezli kuramlar
4 Malinowski,Benedict,Bascom
5 İşlevselci folklor kuramı
6 İşlevselci folklor kuramı
7 Sözlü kompozisyon kuramı
8 Milmany Parry, Albert Lord
9 Performans Teori
10 Performans Teori
11 Metin-Doku-Bağlam
12 İlgili çalışmalar
13 Eleştiriler
14 Eleştiriler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Özkul ÇobanoğluTürkçe
Halkbilgisi Derleme ve İnceleme Yöntemleri, Metin EkiciTürkçe
Halk Edebiyatı El KitabıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları