Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TCT 533CUMHURİYET TARİHİ ARAŞTIRMALARINDA METODOLOJİ I3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Cumhuriyet Tarihi, geçmiş dönem tarihlerinden farklı özelliklere sahip bir çalışma sahasıdır. Bunun farkında olarak çalışma metodlarının Cumhuriyet tarihine uygulanması gerekmektedir. Amac "bugün için tarih yazma" pragmatik amacı olmayıp bu pragmatik anlayışa karşı tavır geliştirmektir. Amaç tarihi düşünce ve çalışma disiplininin Cumhuriyet tarihi dönemine uygulanıp uygulanamayacağı sorusuna cevap aramak, karşılaştırmalar yoluyla Cumhuriyet dönemi tarihçisinin olayları ve kaynakları inceleme metodu bağlamlarını tartışmaktır. Bu suretle Cumhuriyet tarihinin, geçmiş tarihten farklı olarak, nitelikleri daha belirgin hale getirilirken, yakın dönemin diğer alanlarından farkını ortaya çıkarmaktır. Cumhuriyet tarihi çalışmak için diğer sosyal bilimler ile işbirliği gereği vardır. Cumhuriyet tarihini kendine has sınırlamaları ile birlikte disiplinler arası bir metotla çalışılabilmelidir. Tarih çalışmalarını kaleme alırken tarih metodolojisi anlaşışıyla hareket edilmesinde nelerin önemli olduğunun altının çizilmesi önemlidir. Konu seçimi,kaynakların tenkidi, belgeler, tarih bilgisi ve multidisipliner çalışmanın önemi vurgulanarak farkındalık yaratılmasına katkı yapılacaktır.
Ders İçeriği 1789 Fransız İhtilali’nin ortaya koyduğu değerler, Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşundan 1990’lara kadar ortaya konulan tarihçiliğimiz, gelişen ve değişen metodolojiler ve uygulamaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1. Öğrencilere analiz yapma ve bilgiyi kullanma yeteneği kazandırır.
2Cumhuriyet Tarihi araştırmalarında bilimsel araştırma aşamalarının katkılarının öğrenilmesini sağlar.
3Cumhuriyet Tarihi araştırmalarına yardımcı bilimeler ve diğer uzmanlık alanlarının çabalarının nasıl ortaya çıktığını kavratır.
4Geçmişten günümüze tarihçilik anlayışının nasıl geliştirildiğini kavratır.
5Bilimsel araştırmanın ortaya çıkmasında geçirilen aşamaların nasıl şekillendiğini öğretir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 001          
ÖK 002          
ÖK 003          
ÖK 004          
ÖK 005          
Ara Toplam          
Katkı0000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)12222
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13939
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)138104
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1SEZEN KARABULUT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TCT 533 CUMHURİYET TARİHİ ARAŞTIRMALARINDA METODOLOJİ I 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SEZEN KARABULUT skarabulut@pau.edu.tr İTBF B0219 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Cumhuriyet Tarihi, geçmiş dönem tarihlerinden farklı özelliklere sahip bir çalışma sahasıdır. Bunun farkında olarak çalışma metodlarının Cumhuriyet tarihine uygulanması gerekmektedir. Amac "bugün için tarih yazma" pragmatik amacı olmayıp bu pragmatik anlayışa karşı tavır geliştirmektir. Amaç tarihi düşünce ve çalışma disiplininin Cumhuriyet tarihi dönemine uygulanıp uygulanamayacağı sorusuna cevap aramak, karşılaştırmalar yoluyla Cumhuriyet dönemi tarihçisinin olayları ve kaynakları inceleme metodu bağlamlarını tartışmaktır. Bu suretle Cumhuriyet tarihinin, geçmiş tarihten farklı olarak, nitelikleri daha belirgin hale getirilirken, yakın dönemin diğer alanlarından farkını ortaya çıkarmaktır. Cumhuriyet tarihi çalışmak için diğer sosyal bilimler ile işbirliği gereği vardır. Cumhuriyet tarihini kendine has sınırlamaları ile birlikte disiplinler arası bir metotla çalışılabilmelidir. Tarih çalışmalarını kaleme alırken tarih metodolojisi anlaşışıyla hareket edilmesinde nelerin önemli olduğunun altının çizilmesi önemlidir. Konu seçimi,kaynakların tenkidi, belgeler, tarih bilgisi ve multidisipliner çalışmanın önemi vurgulanarak farkındalık yaratılmasına katkı yapılacaktır.
İçerik 1789 Fransız İhtilali’nin ortaya koyduğu değerler, Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşundan 1990’lara kadar ortaya konulan tarihçiliğimiz, gelişen ve değişen metodolojiler ve uygulamaları.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları