Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SOS 580SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ3 + 01. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, öğrencinin betimsel ve yorumsamacı yaklaşımda bilimsel bir araştırma tasarısını geliştirme yetkinliğini kazanması ve araştırma sürecini uygulayıp sonuçlarını raporlaştırmasını öğrenmesini sağlamaktır. Ayrıca bu derste öğrenci nicel ve nitel araştırma stratejilerini, ve araştırma verilerini değerlendirme mantığını kavrar.
Ders İçeriği 1. Betimsel ve Yorumsamacı yaklaşımın genel özellikleri 2. Betimsel ve Yorumsamacı yaklaşımda nicel ve nitel araştırma tasarımı 3. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin benzerlik ve farklılıkları ile karşılaştırılması ve karma metod. 4. Etik ve pratik sorunlar 5. Açıklama, Anlama ve yorumlama 6. Nicel ve Nitel araştırmanın işleyiş süreci 7. Nicel ve Nitel araştırma stratejileri: Survey, Alan çalışması, odak grup, durum incelemesi, içerik analizi, yaşam hikayesi 8. Nicel ve Nitel verilerin analizi 9. Bir araştırma konusu üzerinden proje hazırlamak
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci bu dersin sonunda, Sosyal bilimlerde betimsel ve yorumsamacı yaklaşımın genel özelliklerini anlar.
2Nicel ve Nitel araştırma tasarımı oluşturmanın temel mantığını kavrar.
3Bir konuyu nicel ve nitel araştırma ile inceler.
4Sahaya ilişkin toplanan nicel ve nitel verileri işler ve analiz eder.
5Araştırma sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunar.
6Betimsel ve Yorumsamacı bir yaklaşımla sorunları anlayarak ve yorumlayarak alternatif çözüm önerilerine ulaşır.
7Nicel ve Nitel araştırma yöntemini uygularken yönteme ve mesleğe ilişkin etik ilkelerin farkındadır ve bunlara uygun davranır.
8Nicel ve Nitel araştırma yöntemini uygularken kültürel farklılıkların bilincinde olur ve araştırma boyunca kültürel farklılıkları göz önünde bulundurur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001334  4      
ÖK 002 55  4      
ÖK 003   2 3 3 4  
ÖK 0044  3  3     
ÖK 005334  4      
ÖK 0064  3  3     
ÖK 007334  4      
ÖK 008334  4  3   
Ara Toplam2017218 236334  
Katkı323103100100

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11010
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1TÜRKAN ERDOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SOS 580 SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. TÜRKAN ERDOĞAN terdogan@pau.edu.tr İTBF A0210 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin temel amacı, öğrencinin betimsel ve yorumsamacı yaklaşımda bilimsel bir araştırma tasarısını geliştirme yetkinliğini kazanması ve araştırma sürecini uygulayıp sonuçlarını raporlaştırmasını öğrenmesini sağlamaktır. Ayrıca bu derste öğrenci nicel ve nitel araştırma stratejilerini, ve araştırma verilerini değerlendirme mantığını kavrar.
İçerik 1. Betimsel ve Yorumsamacı yaklaşımın genel özellikleri 2. Betimsel ve Yorumsamacı yaklaşımda nicel ve nitel araştırma tasarımı 3. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin benzerlik ve farklılıkları ile karşılaştırılması ve karma metod. 4. Etik ve pratik sorunlar 5. Açıklama, Anlama ve yorumlama 6. Nicel ve Nitel araştırmanın işleyiş süreci 7. Nicel ve Nitel araştırma stratejileri: Survey, Alan çalışması, odak grup, durum incelemesi, içerik analizi, yaşam hikayesi 8. Nicel ve Nitel verilerin analizi 9. Bir araştırma konusu üzerinden proje hazırlamak
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları