Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKT 577KONJONKTÜR TEORİLERİ3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı ekonomik konjonktürel dalgalanmalar hakkında bilgi vemek ve açıklamak
Ders İçeriği Konjonktürel dalgalanma Modelleri; Geleneksel Modeller, Hicks, Kaldor, Goodwin, Oxbridge Modelleri, Hawtrey,Avusturya, Keynes, Monetarist, Yeni Klasik İktisat, reel Konjonktür Teorisi, Yeni Keynesyen ve Yeni Monetarist İktisat , Siyaset ve Ekonomik Dalgalanmalar, Finansal Yapı, Finansal İstikrar, Para ve Döviz Krizleri, Bankacılık krizleri ve Emtia Krizleri, Borç Krizleri, Bankacılık krizleri ve Emtia Krizleri, Borç Krizleri, Dışa Açık Ekonomide Konjonktürel Dalgalanmalar ve Sterilizasyon Politikaları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1konjonktür dalgalanma modellerini açıklar
2çeşitli iktisat okulunu analiz eder

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)13565
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Ödevler21326
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13939
Arasınav12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar1MUSTAFA OZAN YILDIRIM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IKT 577 KONJONKTÜR TEORİLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. MUSTAFA OZAN YILDIRIM moyildirim@pau.edu.tr İİBF A0201 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç ekonomik konjonktürel dalgalanmalar hakkında bilgi vemek ve açıklamak
İçerik Konjonktürel dalgalanma Modelleri; Geleneksel Modeller, Hicks, Kaldor, Goodwin, Oxbridge Modelleri, Hawtrey,Avusturya, Keynes, Monetarist, Yeni Klasik İktisat, reel Konjonktür Teorisi, Yeni Keynesyen ve Yeni Monetarist İktisat , Siyaset ve Ekonomik Dalgalanmalar, Finansal Yapı, Finansal İstikrar, Para ve Döviz Krizleri, Bankacılık krizleri ve Emtia Krizleri, Borç Krizleri, Bankacılık krizleri ve Emtia Krizleri, Borç Krizleri, Dışa Açık Ekonomide Konjonktürel Dalgalanmalar ve Sterilizasyon Politikaları
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Konjonktür Dalgalanmaları Gerçeği: Neden Konjonktür Dalgalanmalarını İnceleriz? Konjonktür Dalgalanmalarının Tanımlanması
2 Stilize Edilmiş Olgular
3 Konjonktür Dalgalanmalarını Açıklayan Makroekonomik Teoriler: Erken Dönem Konjonktür Dalgalanmaları Teorileri
4 Konjonktür Dalgalanmalarını Açıklayan Makroekonomik Teoriler: Keynes ve Keynesyen Teori-1
5 Konjonktür Dalgalanmalarını Açıklayan Makroekonomik Teoriler: Keynes ve Keynesyen Teori-2
6 Konjonktür Dalgalanmalarını Açıklayan Makroekonomik Teoriler: Avusturya Okulu ve Parasalcı Model
7 Konjonktür Dalgalanmalarını Açıklayan Makroekonomik Teoriler: Rasyonel Beklentiler Modeli ve Reel Konjonktür Dalgalanmaları Modeli
8 Konjonktür Dalgalanmalarını Açıklayan Makroekonomik Teoriler: Yeni Keynesyen Model
9 Konjonktür Dalgalanmalarını Açıklayan Makroekonomik Teoriler: Politik Konjonktür Teorileri
10 Ara Sınav
11 Kredi ve Finansal İstikrarsızlık Modelleri
12 İstikrar Politikaları: Neden ve Nasıl?
13 Modern Uluslararası Daralma ve Durgunluklar-1: Seçilmiş Ülke İncelemeleri
14 Modern Uluslararası Daralma ve Durgunluklar-2: Seçilmiş Ülke İncelemeleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Knoop, Todd A. (2015) Business Cycle Economics, Sorensen, P. B. (2010) Introduction Advanced MacroeconomicsEnglish
Özer, M. ve Taban, S. (2006) Modern Konjonktür Teorileri, Parasız ve Bildirici (2014) Modern Konjonktür TeorileriTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları