Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 5009SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRMESİ2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Beden eğitimi derslerinde öğrencilerin öğrenme düzeylerini belirlemeye yönelik kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarını/yöntemlerini tanıma, kullanma ve yeni araçlar oluşturma.
Ders İçeriği Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramları, beden eğitimi programlarında bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanlardaki kazanımların ölçülmesine yönelik farklı araç ve yöntemleri ve beden eğitimi dersi gözlem araçları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını bilir
2Beden eğitimi dersleri için farklı tiplerde sorular içeren yazılı sınav hazırlar
3Beden eğitimi derslerine yönelik proje ve kavram haritası oluşturur
4Öğrenci ürün dosyası özelliklerini bilir
5Beden eğitimi derslerinde tutum ölçeklerinin kullanımını bilir
6Beden eğitimi derslerinde kullanılmak üzere kontrol listesi ve dereceli puanlama anahtarı (rubrik) oluşturur
7Beden eğitimi derslerinde öz-değerlendirme, akran değerlendirme ve grup değerlendirme farkını bilir
8Amacına yönelik standardize beceri testleri bulur ve uygular
9Sağlıkla ilişkili fiziksel uygunluğun ölçülmesi ve değerlendirilmesi için gereken araçları bulur ve uygular
10Beden eğitimi dersinin verimini gözlem araçları ile değerlendirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 001                      
ÖK 002                      
ÖK 003                      
ÖK 004                      
ÖK 005                      
ÖK 006                      
ÖK 007                      
ÖK 008                      
ÖK 009                      
ÖK 010                      
Ara Toplam                      
Katkı0000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12336
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1AYŞE GÖKÇE ERTURAN
Detay 2022-2023 Güz1AYŞE GÖKÇE ERTURAN
Detay 2021-2022 Güz1AYŞE GÖKÇE ERTURAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 5009 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRMESİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. AYŞE GÖKÇE ERTURAN agerturan@pau.edu.tr SBF A0120 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Beden eğitimi derslerinde öğrencilerin öğrenme düzeylerini belirlemeye yönelik kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarını/yöntemlerini tanıma, kullanma ve yeni araçlar oluşturma.
İçerik Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramları, beden eğitimi programlarında bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanlardaki kazanımların ölçülmesine yönelik farklı araç ve yöntemleri ve beden eğitimi dersi gözlem araçları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma ve dersin gerekliliklerini açıklama
2 Tanışma ve dersin gerekliliklerini açıklama
3 Öğretimsel Uyum
4 Beden eğitiminde “öğrenme için ölçme" anlayışı
5 Beden eğitimi derslerinin kazanımlarının sınıflandırılması
6 Devinişsel alan kazanımlarının ölçülmesi (Rubrikler, kontrol listeleri)
7 Devinişsel alan kazanımlarının ölçülmesi (Aktiviteye özgü standardize beceri testleri)
8 Fiziksel uygunluğun ölçülmesi (EUROFIT, Fitnessgram, Fiziksel uygunluk karnesi)
9 Ara sınav
10 Beden eğitiminde bilişsel alan kazanımlarının ölçülmesi
11 Beden Eğitiminde duyuşsal alan kazanımlarının ölçülmesi
12 Beden eğitimine özgü öğretim stillerinde ölçme ve değerlendirme
13 Beden eğitimine özgü öğretim modellerinde ölçme ve değerlendirme
14 Ödev sunumları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Brookhart, S. M. (2013). How to Create and Use Rubrics for Formative Assessment and Grading. Alexandria, Virginia, ABD: ASCD Book.Türkçe
Demirhan, g., İnce, L, Bulca, Y., Koca, C., Kirazcı, S. (2010). Ölçme ve Değerlendirme (Beden Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar). Ankara: spor Yayınevi.Türkçe
Lacy, A. C. & Hastad, D. N. (2007) Measurement & Evaluation in Physical Education and Exercise Science. Pearson Education. 5th Ed. San Francisco, CA. Türkçe
Lund, J. & Tannehil, D. (2010) Standards-Based Physical Education Curriculum Development, Jones & Bartlett Learning: ABD.Türkçe
Morrow, J. R., Mood, D. P., Disch, J. G. ve Kang, M. (2011). Measurement and Evaluation in Human Performance. Champaign, IL: Human Kinetics.Türkçe
Tannehill, D., Van der Mars, H. & MacPhail, A. (2015) Building Effective Physical Education Programs. Jones & Bartlett Learning: ABD. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları