Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5004KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM2 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini çeşitli yönleriyle incelemek, ülkelerin eğitim sistemlerini birbirleriyle ve Türkiye ile karşılaştırmak, farklı ülkelerde yaşanan eğitim sorunlarına getirilen çözüm önerilerini karşılaştırmalı olarak incelemek
Ders İçeriği Karşılaştırmalı eğitimin tanımı ve diğer eğitim bilimi dallarıyla ilişkisi, karşılaştırmalı bilimin geçirdiği evreler, karşılaştırmalı eğitimde belli başlı sorunlar, Türkiye'de karşılaştırmalı eğitim çalışmaları, farklı eğitim sistemlerinden örnekler
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Karşılaştırmalı eğitim tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.
2Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel sürecini analiz eder.
3Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini farklı kademeler bazında analiz eder.
4Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini Türkiye eğitim sistemi ile karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları değerlendirir.
5Farklı ülkelerin ve Türkiye'nin eğitim sorunlarını analiz eder.
6Eğitim sorunlarına ilişkin karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11717
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11717
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1ZEKERİYA ÇELİK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 5004 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ZEKERİYA ÇELİK zcelik@pau.edu.tr SBF A0112 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini çeşitli yönleriyle incelemek, ülkelerin eğitim sistemlerini birbirleriyle ve Türkiye ile karşılaştırmak, farklı ülkelerde yaşanan eğitim sorunlarına getirilen çözüm önerilerini karşılaştırmalı olarak incelemek
İçerik Karşılaştırmalı eğitimin tanımı ve diğer eğitim bilimi dallarıyla ilişkisi, karşılaştırmalı bilimin geçirdiği evreler, karşılaştırmalı eğitimde belli başlı sorunlar, Türkiye'de karşılaştırmalı eğitim çalışmaları, farklı eğitim sistemlerinden örnekler
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma, bilgilendirme
2 Ulusal program
3 Yapılandırmacı yaklaşım
4 Beden Eğitimi ve spor öğretiminde öğretim stilleri
5 Beden Eğitimi ve spor öğretiminde öğretim stilleri
6 Diğer ülkelerle ulusal programın karşılaştırılması
7 Diğer ülkelerle ulusal programın karşılaştırılması
8 Diğer ülkelerle ulusal programın karşılaştırılması
9 Diğer ülkelerle ulusal programın karşılaştırılması
10 VİZE
11 Diğer ülkelerle ulusal programın karşılaştırılması
12 Diğer ülkelerle ulusal programın karşılaştırılması
13 Diğer ülkelerle ulusal programın karşılaştırılması
14 FİNAL-BÜTÜNLEME
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı40Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev30Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları