Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 2002ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ2 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavram, süreç, yaklaşım ve kuramları tanıtmak yoluyla öğrencilerin bilişim teknolojilerini ve materyal tasarım süreçlerini etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamak.
Ders İçeriği Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar
2Öğretim teknolojilerini sınıflandırır
3Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları, öğrenmede yeni yönelimlerle ilişkilendirir
4Farklı okuryazarlıkları tanır
5Bilgi teknolojilerini, farklı okuryazarlık becerileri temelinde kullanır
6Öğretim materyali tasarım ilkelerini, tematik yaklaşımla birlikte kullanır
7Nesne ambarı oluşturmanın önemini takdir eder
8Öğretim materyallerini değerlendirme ölçütleri kullanarak değerlendirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 001                      
ÖK 002                      
ÖK 003                      
ÖK 004                      
ÖK 005                      
ÖK 006                      
ÖK 007                      
ÖK 008                      
Ara Toplam                      
Katkı0000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11111
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1BÜLENT ŞENKİBAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 2002 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. BÜLENT ŞENKİBAR bulents@pau.edu.tr SBF A0010 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavram, süreç, yaklaşım ve kuramları tanıtmak yoluyla öğrencilerin bilişim teknolojilerini ve materyal tasarım süreçlerini etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamak.
İçerik Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 TEKNOLOJİ NEDİR. EĞİTİM ÖĞRETİM SİSTEM KAVRAMLAR
2 ÖĞRETİMDE SİSTEM YAKLAŞIMLARI
3 BEDEN EĞİTİMDE GELİŞEN TEKNOLOJİ
4 ÖĞRETMENİN TEMEL GÖREVİ, ÖĞRETİM GÖREVİ ÖĞRENİM AMACI ALANLARI
5 KAVRAMA SENTEZ DUYGUSAL, DUYSAL ÖĞRENME
6 ÖĞRETİM DURUMU PLANLAMA
7 GÖRSEL MATERYAL TASARIM
8 GÖRSEL MATERYAL TASARIM
9 ARA SINAV
10 MATERYAL GELİŞTİRME İLKELERİ
11 ÖĞRETİM ARAÇ VE GEREÇLERİ
12 BİLİNÇSEL VE SOSYAL YAPILANDIRMACILIK
13 YAPILANDIRMACI ANLAYIŞ ÖĞRETİM PROGRAMLARINA YANSIMASI
14 YAPILANDIRMACI SINIFLAR
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları