Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 2003BEDEN EĞİTİMİ, SPOR ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI 2 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Seçilmiş spor dalına (Atletizm, Yüzme ve Su Topu, Cimnastik, Futbol, Voleybol, Hentbol, Basketbol, Badminton, Taekwon-do, Tenis, Dağcılık, Okçuluk, Güreş, Masa Tenisi, Halter, Judo, Yelken, Atıcılık) ilişkin pedagojik ve farklı öğrenme ilkeleri dikkate alınarak; sınıf ve saha ortamında öğretme ve antrene etmede sergilenmesi gereken bilgi ve becerilerin teorik ve uygulamalı öğretilmesi, uygulaması ve pekiştirilmesini içerir.
Ders İçeriği Beden eğitimi ve spor öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; beden eğitimi ve spor öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; beden eğitimi ve spor öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının beden eğitimi ve spor öğretimine yansımaları; beden eğitimi ve spor öğretimde temel beceriler; uygulama örnekleri; beden eğitimi ve spor öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir beden eğitimi ve spor öğretiminin bileşenleri; beden eğitimi ve spor öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim ve öğretim ile ilgili bilgileri tanırlar ve edinirler.
2Eğitim ve öğretim ile ilgili bilgileri kavrarlar ve kısmen kullanırlar.
3Eğitim ve öğretimde strateji ,yöntem, teknik, ilkeler gibi kavramlara bağlı kalırlar.
4Eğitim ve öğretimde plan ve program fikri edinir, plan yapar uygularlar.
5Teknoloji destekli olarak analiz,gözlem , değerlendirme prensipleri edinir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 001                      
ÖK 002                      
ÖK 003                      
ÖK 004                      
ÖK 005                      
Ara Toplam                      
Katkı0000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10220
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1YUNUS ARSLAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 2003 BEDEN EĞİTİMİ, SPOR ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. YUNUS ARSLAN yarslan@pau.edu.tr SBF A0138 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Seçilmiş spor dalına (Atletizm, Yüzme ve Su Topu, Cimnastik, Futbol, Voleybol, Hentbol, Basketbol, Badminton, Taekwon-do, Tenis, Dağcılık, Okçuluk, Güreş, Masa Tenisi, Halter, Judo, Yelken, Atıcılık) ilişkin pedagojik ve farklı öğrenme ilkeleri dikkate alınarak; sınıf ve saha ortamında öğretme ve antrene etmede sergilenmesi gereken bilgi ve becerilerin teorik ve uygulamalı öğretilmesi, uygulaması ve pekiştirilmesini içerir.
İçerik Beden eğitimi ve spor öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; beden eğitimi ve spor öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; beden eğitimi ve spor öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının beden eğitimi ve spor öğretimine yansımaları; beden eğitimi ve spor öğretimde temel beceriler; uygulama örnekleri; beden eğitimi ve spor öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir beden eğitimi ve spor öğretiminin bileşenleri; beden eğitimi ve spor öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Beden eğitimi ve spor öğretiminin tarihçesi
2 Beden eğitimi ve spor öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
3 Beden eğitimi ve spor öğrenmenin ve öğretmenin önemi
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde temel beceriler ve uygulama örnekleri
5 Beden eğitimi ve spor öğretimde temel beceriler ve uygulama örnekleri
6 Beden eğitimi ve spor öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
7 Beden eğitimi ve spor öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
8 Ara Sınav
9 Etkili bir beden eğitimi ve spor öğretiminin bileşenleri
10 Etkili bir beden eğitimi ve spor öğretiminin bileşenleri
11 Beden eğitimi ve spor öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış
12 Beden eğitimi ve spor öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış
13 Beden eğitimi ve spor öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış
14 Final Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları