Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 3002BECERİ ÖĞRENİMİ 3 + 06. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrenme süreci ve öğrenme ile ilgili çalışmalar, beceri ve beceri türleri, bireysel ayrılıklar, algılama ve bellek, motor öğrenme modelleri, dönüt ve performanstaki önemi, reaksiyon zamanı ve kara verme mekanizmaları, dikkat ve insan performansı, performans becerilerinde duyuşsal destek, transfer, hız ve doğruluk ilkeleri, motivasyon gibi konuları incelemek.
Ders İçeriği Beceri öğrenimi alanının temel kavramları (motor beceriler ve sınıflanması, öğrenme-performans, beceri-hareket-refleks ayrımı), motor kontrol kuramları ve hareket planlaması, beceri öğrenimi aşamaları, sözel-görsel yolla beceri gösterimi, hataların tespiti ve düzeltilmesi, bir veya birden fazla beceri için alıştırma planlanması ve öğrenme-performans ilişkisi, değerlendirilmesi gibi konulara yer verilmektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Beceri ve motor beceri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2Bir sportif becerinin öğrenilmesinde rolü olan etmenleri tanımlar..
3Beceri yeteneğinin gelişiminde dikkat edilecek hususları açıklar.
4Motor beceri ve spor dallarını sınıflandırır
5Spor becerilerini öğretme yöntemini bilir.
6Motor öğrenme teorileri, motor kontrol sistemleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
7İnsanda davranış becerisinin gelişmesi, davranış olgunlaşması, öğrenme ve yaş arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
8Spor dallarına göre beceri gelişimi üzerine değerlendirme yapar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 001                      
ÖK 002                      
ÖK 003                      
ÖK 004                      
ÖK 005                      
ÖK 006                      
ÖK 007                      
ÖK 008                      
Ara Toplam                      
Katkı0000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12112
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2022-2023 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2021-2022 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2020-2021 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2019-2020 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 3002 BECERİ ÖĞRENİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BÜLENT AĞBUĞA bakboga@pau.edu.tr SBF A0014 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrenme süreci ve öğrenme ile ilgili çalışmalar, beceri ve beceri türleri, bireysel ayrılıklar, algılama ve bellek, motor öğrenme modelleri, dönüt ve performanstaki önemi, reaksiyon zamanı ve kara verme mekanizmaları, dikkat ve insan performansı, performans becerilerinde duyuşsal destek, transfer, hız ve doğruluk ilkeleri, motivasyon gibi konuları incelemek.
İçerik Beceri öğrenimi alanının temel kavramları (motor beceriler ve sınıflanması, öğrenme-performans, beceri-hareket-refleks ayrımı), motor kontrol kuramları ve hareket planlaması, beceri öğrenimi aşamaları, sözel-görsel yolla beceri gösterimi, hataların tespiti ve düzeltilmesi, bir veya birden fazla beceri için alıştırma planlanması ve öğrenme-performans ilişkisi, değerlendirilmesi gibi konulara yer verilmektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme. Beceri ve sporda becerinin tanımı
2 Algılamalı motorsal beceri
3 Beceri ve Yetenek. Sporda yetenek
4 Beceri ve yetenek testleri
5 Beceri ve yetenek testleri
6 Becerilerin sınıflandırılması
7 Beceri Öğretiminde izlenecek yollar
8 Geri bildirim
9 Vize
10 Motor beceri transferi
11 Çocuk ve spor
12 Mosston’un öğretim yaklaşımları
13 Mosston’un öğretim yaklaşımları
14 Dersin değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları