Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ILH 464SELEFİLİK2 + 08. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Günümüz Selefiliği ve tarihi kökenleri hakkında bilgi vermek, Günümüz İslam dünyasındaki fikri gerginlik ve çatışmalarda Selefiliğin ne dereceye kadar, hangi yönde etkili olduğu konusunda Selefilerin kendi metinleri ve reddiyeler üzerinden incelemelerde bulunmak.
Ders İçeriği Selefiliğin tanımı ve tarihi seyri, 19. Ve 20. Yüzyıl gelişmelerinin Selefilik üzerindeki etkileri, Selefilerin kaleme aldığı eserler ve onlara karşı yazılan reddiyeler, Selefilik-Tasavvuf ilişkisi, Selefilik-Şiilik çatışması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
119. yüzyılda ortaya çıkan Selefiliğin dini, ictimai, tarihi amilleri ve kavramsal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olur. Ehli Hadis anlayışından başlayarak İbn Teymiyye, Osmanlıda Birgivî, Kadızadeler, Necd’de Muhammed b. Abdulvahhab, Afganistan cihadıyla birlikte Dünyanın gündemine oturan Cihâdî Selefilik hakkında bilgi sahibi olur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)199
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)133
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)122
Arasınav166
Sunum (Öğrenci)133
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması236
Materyal Tasarlama/Uygulama4312
Okuma122
Pratik Çalışma177
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1FATİH TOPALOĞLU
Detay 2021-2022 Bahar1FATİH TOPALOĞLU
Detay 2019-2020 Bahar1FATİH TOPALOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ILH 464 SELEFİLİK 2 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATİH TOPALOĞLU fatihtopaloglu@pau.edu.tr DSHMY D0110 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Günümüz Selefiliği ve tarihi kökenleri hakkında bilgi vermek, Günümüz İslam dünyasındaki fikri gerginlik ve çatışmalarda Selefiliğin ne dereceye kadar, hangi yönde etkili olduğu konusunda Selefilerin kendi metinleri ve reddiyeler üzerinden incelemelerde bulunmak.
İçerik Selefiliğin tanımı ve tarihi seyri, 19. Ve 20. Yüzyıl gelişmelerinin Selefilik üzerindeki etkileri, Selefilerin kaleme aldığı eserler ve onlara karşı yazılan reddiyeler, Selefilik-Tasavvuf ilişkisi, Selefilik-Şiilik çatışması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Selef/Selefiliğin kavramsal çerçevesi.
2 Selefi Düşüncenin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi
3 Ahmed İbn Hanbel ve İtikadi Konulardaki Görüşleri
4 İbn Teymiyye ve İtikadi Görüşleri
5 Mehmet Ali Büyükkara'nın "Günümüzde Selefilik ve İslami Hareketlere Olan Etkisi" adlı makalesinin okunması ve değerlendirilmesi
6 Mehmet Ali Büyükkara'nın "11 Eylül’le Derinleşen Ayrılık: Suudî Selefiyye ve Cihadî Selefiyye" adlı makalesinin okunması ve değerlendirilmesi
7 ABD'li Yönetmen Michael Moore'un "Fahrenheit 9/11" adlı belgeselinin izlenmesi ve 11 Eylül-Selefilik ilişkisi baülamında değerlendirilmesi
8 Fevzi Çakmak-Mehmet Kubat'ın "Bir Aksiyon Adamı Olarak Abdullah Azzâm ve Cihadi- Selefi Perspektifi" adlı makalesinin okunması ve değerlendirilmesi
9 Mehmet Ali Büyükkara'nın "Selefiliğin Yakın Tarihinden Önemli Bir Yaprak: Yeni Bilgiler Işığında Cüheyman el-Uteybi ve Cemaati" adlı makalesinin okunması ve değerlendirilmesi
10 Gürler ve Özdemir'in El-Kaide'den Post-Kaide'ye Dönüşüm: IŞİD adlı makalesinin okunması ve değerlendirilmesi
11
12
13
14
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları