Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBP 401STÜDYO 74 + 47. Yarıyıl14

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Kentsel planlama sürecini anlama, ölçek ve planlar–arası ilişkileri kurgulama, sosyo–mekânsal bakış açısı kazandırma, alternatifli düşünme yeteneği ve bakış açısı kazandırma, kentsel sorunları anlama–algılama–çözüm yeteneğini geliştirme
Ders İçeriği Stratejik mekânsal planlama yaklaşımı temelinde; yerleşmeler kademelenmesi ve sistemi düzeyinde mekânsal ve işlevsel kimlik belirleme/öngörme, durum analizleri, mekânsal, çevresel, sosyo–kültürel, ekonomik–sektörel ve kurumsal çözümlemeler ile demografik–mekânsal ve sektörel projeksiyonlar eşliğinde küçük ölçekli (İlçe merkezi) bir kenti çözümleme (Kent Araştırma Raporu ve Stratejik Gelişme Şeması)
Ders Ön Koşul SBP 351 STUDYO 6
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Planlama faaliyetlerinde geleceğe yönelik yöntemlerinin tekniklerinin, ileri planlama tekniklerinin kullanılması, model oluşturma
2Alternatif ekonomik büyüme ve mekânsal gelişme stratejileri önermek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001 4454  4 
ÖK 002354554554
Ara Toplam3981094594
Katkı254552352

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)148112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)24590
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)19292
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






364

14
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1AYSUN AYGÜN OĞUR
Detay 2021-2022 Güz1KORAY ÖZCAN
Detay 2021-2022 Güz3KORAY ÖZCAN
Detay 2021-2022 Güz3KORAY ÖZCAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBP 401 STÜDYO 7 4 + 4 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYSUN AYGÜN OĞUR aaygun@pau.edu.tr KKM A0202-09 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Kentsel planlama sürecini anlama, ölçek ve planlar–arası ilişkileri kurgulama, sosyo–mekânsal bakış açısı kazandırma, alternatifli düşünme yeteneği ve bakış açısı kazandırma, kentsel sorunları anlama–algılama–çözüm yeteneğini geliştirme
İçerik Stratejik mekânsal planlama yaklaşımı temelinde; yerleşmeler kademelenmesi ve sistemi düzeyinde mekânsal ve işlevsel kimlik belirleme/öngörme, durum analizleri, mekânsal, çevresel, sosyo–kültürel, ekonomik–sektörel ve kurumsal çözümlemeler ile demografik–mekânsal ve sektörel projeksiyonlar eşliğinde küçük ölçekli (İlçe merkezi) bir kenti çözümleme (Kent Araştırma Raporu ve Stratejik Gelişme Şeması)
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 GİRİŞ; Planlama Süreci hakkında bilgi aktarımı (amaç-kapsam ve yöntem açıklamaları)
2 ÇALIŞMA ALANI TESPİTİ: Alan Dağılımı ve Araştırma Konuları Belirleme-Süreç Bilgilendirmesi
3 TEKNİK GEZİ: Alan Tespit-Gözlem ve Fotoğraflama çalışması
4 Planlama Hazırlıkları: Araştırma Çalışmaları-Bilgi Toplama Halihazır Harita Temini, yazılı-çizili ve Görsel Kaynak derleme
5 Yazılı-Çizili ve Görsel Raporlama Kaynakların derlenmesi ve taslak rapor içeriği oluşturulması
6 PROJE (1): Planlama Alanı hakkında Ön Sunumlar-Bilgilendirme
7 ANALİZ: Analitik Araştırma Raporları+Analitik Haritalar Dizgesi:
8 BÜTÜNLEŞİK SENTEZ:ÖNCELİKLİ MÜDAHALE KONU VE ALANLARINI BELİRLEME/ETAPLAMA
9 PROJE (2): Mevzuat Sorgulama
10 PLANLAMA; PLAN VE ALTERNATİF PLAN TASLARI+ PROJEKSİYONLAR Mekansal+Demogafik+Sektörel
11 PLANLAMAYA GİRİŞ; ULAŞIM KURGUSU+DONATI KURGUSU+YEŞİL SİSTEM KURGUSU+YOĞUNLUK DAĞILIMI
12 PROJE (3): Planlama Yaklaşımı-Modelleme
13 PLAN: KENT BÜTÜNÜ/ÜNİTE TASARIMI YAKLAŞIMI-NAZIM İMAR PLANI
14 PLAN: KENT BÜTÜNÜ/ÜNİTE TASARIMI YAKLAŞIMI-NAZIM İMAR PLANI
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav10Ara Sınav 1
Ara Sınav10Ara Sınav 2
Ara Sınav20Ara Sınav 3
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları