Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MIM 317TASARIM ARAŞTIRMALARI YÖNTEMLERİ2 + 26. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders mimarlık öğrencilerine kullanıcı odaklı tasarım araştırmaları yöntemlerini tanıtmayı, tasarım süreçleri hakkında bilgi vermeyi ve bu süreçleri oluşturan aşamalarda kullanılabilecek araştırma metotlarını öğrencilere öğretmeyi hedeflemektedir. Dersin uygulama kısmında tasarım araştırmaları yöntemlerinin kullanıcı odaklı yapısı ile öğrencilerin tasarımlar yaparken kullanıcı odaklı mekanlar yaratması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Tasarım süreci, keşfetme, tanımlama, fikir geliştirme, ve geliştirilen fikirlerin test edilmesini içerir. Derste de bu süreç paralelinde kullanılan tasarım metotları öğrencilere anlatılacaktır. Tasarım sürecinin keşif aşamasında mekanların kullanıcıları üzerine incelemeler yapılacak, bu incelemeler yapılırken kullanılabilecek metotlar öğrencilere tanıtılacaktır. Keşif sürecini tasarım problemini tanımlamayı içeren tanımlama süreci takip edecektir. Bu aşamada ise keşif sürecinde elde edilen veriler, bir tasarım problemine dönüştürülecek ve öğrencilerin tasarım hedeflerini oluşturmalarına yardım edecek metotlar ile zenginleşecektir. Fikir geliştirme aşamasında ise öğrencilerin ders kapsamında tanıtılan metotlar ile mümkün olduğunca fazla fikir üretmeleri sağlanacak ve bu fikirlerden en uygun olanlarını seçmeleri için yardımcı olacak metotlar ile tanışmaları sağlanacaktır. Son olarak ise tasarladıkları mekanları hedef kullanıcılar tarafından test etmelerini sağlayacak alıştırmalar gerçekleştirilecektir. Özetle, öğrencilere tasarım metotlarını yaparak öğrenebilecekleri ödevler tanımlanacak ve bu ödevler üstünden tasarım süreçlerini deneyimlemeleri sağlanacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Tasarım süreci hakkında farkındalık kazanma
2Tasarım sürecinde kullanılan tasarım araştırma metotlarını öğrenme.
3Metotlar ve tasarım süreci sayesinde kullanıcı ve insan odaklı bir anlayış geliştirme.
4Tasarım metotları ile yaratıcı düşünmeyi öğrenme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
ÖK 004            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler6212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Arasınav144
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması14114
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1SANİYE FIŞGIN KORKMAZ
Detay 2022-2023 Bahar1SANİYE FIŞGIN KORKMAZ
Detay 2021-2022 Bahar1SANİYE FIŞGIN KORKMAZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MIM 317 TASARIM ARAŞTIRMALARI YÖNTEMLERİ 2 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi SANİYE FIŞGIN KORKMAZ sfisgin@pau.edu.tr KKM A0014 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders mimarlık öğrencilerine kullanıcı odaklı tasarım araştırmaları yöntemlerini tanıtmayı, tasarım süreçleri hakkında bilgi vermeyi ve bu süreçleri oluşturan aşamalarda kullanılabilecek araştırma metotlarını öğrencilere öğretmeyi hedeflemektedir. Dersin uygulama kısmında tasarım araştırmaları yöntemlerinin kullanıcı odaklı yapısı ile öğrencilerin tasarımlar yaparken kullanıcı odaklı mekanlar yaratması amaçlanmaktadır.
İçerik Tasarım süreci, keşfetme, tanımlama, fikir geliştirme, ve geliştirilen fikirlerin test edilmesini içerir. Derste de bu süreç paralelinde kullanılan tasarım metotları öğrencilere anlatılacaktır. Tasarım sürecinin keşif aşamasında mekanların kullanıcıları üzerine incelemeler yapılacak, bu incelemeler yapılırken kullanılabilecek metotlar öğrencilere tanıtılacaktır. Keşif sürecini tasarım problemini tanımlamayı içeren tanımlama süreci takip edecektir. Bu aşamada ise keşif sürecinde elde edilen veriler, bir tasarım problemine dönüştürülecek ve öğrencilerin tasarım hedeflerini oluşturmalarına yardım edecek metotlar ile zenginleşecektir. Fikir geliştirme aşamasında ise öğrencilerin ders kapsamında tanıtılan metotlar ile mümkün olduğunca fazla fikir üretmeleri sağlanacak ve bu fikirlerden en uygun olanlarını seçmeleri için yardımcı olacak metotlar ile tanışmaları sağlanacaktır. Son olarak ise tasarladıkları mekanları hedef kullanıcılar tarafından test etmelerini sağlayacak alıştırmalar gerçekleştirilecektir. Özetle, öğrencilere tasarım metotlarını yaparak öğrenebilecekleri ödevler tanımlanacak ve bu ödevler üstünden tasarım süreçlerini deneyimlemeleri sağlanacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 dersin tanıtımı
2 dersin tanırımı
3 netnografi ve alan araştırması
4 verilen ilk ödevin ilk çalışmalarının incelenmesi
5 ilk ödevin final sunumu, gözlem ve görüşme
6 gözlem çalışmalarının sunumu
7 görüşme çalışmalarının sunumu, anket çalışmasının konu anlatımı
8 grupların anket çalışması sorularının incelenmesi
9 anket sonuçlarının sunumu
10 veri analizi anlatımı
11 grupların analiz sunumlar
12 grupların ilk tasarım fikirlerinin incelenmesi
13 gelişmiş fikirlerin incelenmesi
14 fikirlere ait maketlerin incelenmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları