Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MIM 222MİMARLIKTA ESKİZ TEKNİKLERİ2 + 23. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin tasarım sürecinde tasarım düşüncesini geliştirecek eskiz tekniklerinin verilerek, eskizlerle düşünme, hayal gücünü ve yaratıcılıklarını kullanmaları, eskizler yoluyla kavramsal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Bu derste öğrencilerin tasarım sürecinde tasarım düşüncesini geliştirecek eskiz tekniklerinin verilerek, eskizlerle düşünme, hayal gücünü ve yaratıcılıklarını kullanmaları, eskizler yoluyla kavramsal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Ders Ön Koşul MIM 104 MİMARİ TASARIMA GİRİŞ
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
2Öğrencilerin mimari düşünce ve tasarım yaklaşımlarını görsel ve çizgisel olarak ifade etme becerisi kazanmalarına katkıda bulunmak.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 002            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler6212
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması14114
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1GÖZDE KAN ÜLKÜ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MIM 222 MİMARLIKTA ESKİZ TEKNİKLERİ 2 + 2 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE KAN ÜLKÜ gozdekanulku@pau.edu.tr KKM A0002 Dersin Devam Yüzdesi : %85
Amaç Bu derste öğrencilerin tasarım sürecinde tasarım düşüncesini geliştirecek eskiz tekniklerinin verilerek, eskizlerle düşünme, hayal gücünü ve yaratıcılıklarını kullanmaları, eskizler yoluyla kavramsal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik Bu derste öğrencilerin tasarım sürecinde tasarım düşüncesini geliştirecek eskiz tekniklerinin verilerek, eskizlerle düşünme, hayal gücünü ve yaratıcılıklarını kullanmaları, eskizler yoluyla kavramsal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin Tanıtımı
2 Eskiz nedir? Mimari eskiz nedir?
3 Mimari eskizin bileşenleri
4 Doğa ile işbirlikleri, Örüntüler Yaratmak
5 Çizginin anatomisi üzerine-Ünlü mimarların eskizleri
6 Mimarlık- çizim ilişkisini sökmek üzerine
7 Mimarlık- çizim ilişkisini sökmek üzerine
8 Genel Değerlendirme
9 Bir performatif eylem olarak çizgi: Yer-kabuk
10 Yerin transkriptleri
11 Deneyim haritaları
12 Mimari eskizde renk, figür, doku
13 Kartoğrafik manzaralar
14 Kartoğrafik manzaralar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
ARNHEIM, R. 2007. Görsel Düşünme. Metis Yayınları. İstanbul. Türkçe
BALAMİR, A. 2012. Mimarlıkta Çizerek Düşünme, Düşünerek Çizme, Düşünmeden Çizme. Eskizler Çizerek Düşünme Düşünerek Çizme. Nemli Yayıncılık. İstanbul. 6-11 Türkçe
İNCEOĞLU, N. 2012. Eskizler Çizerek Düşünme Düşünerek Çizme, Nemli Yayıncılık, İstanbul. Türkçe
İNCEOĞLU, N. SOYGENİŞ, M. ÇİL, E.1997, Mimarlık Öğrencileri İçin Tasarımda Eskizler, YTÜ Basım Yayın Merkezi, İstanbul Türkçe
İNCEOĞLU, N. GÜRER, T. ÇİL E. 1995. Düşünce ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, İstanbul. Türkçe
GOEL, V. 1995. Sketches of Thought. MA: The MIT Press. Cambridge. Türkçe
TVERSKY, B. SUWA, M. AGRAWALA, M. HEISER, J. STOLTE, C. HANRAHAN, P. PHAN, D. KLINGNER, J. DANIEL, M. P. LEE, P. and HAYMAKER, J. (2003). Sketches for design and design of sketches. In Ugo Lindemann ( Editor), Human behavior in design: Individuals, teams, tools. Springer. Berlin. 79-86. Türkçe
SUWA, M., GERO, J. ve PURCELL, T. 1999. Unexpected Discoveries: How Designers Discover Hidden Features in Sketches. Visual and Spatial Reasoning in Design II, Key Centre of Design Computing and Cognition, 145-162. Türkçe
SUWA, M. GERO, J.S. PURCELL, T. 1998. The Roles of Sketches in Early Conceptual Design Processes, In Proceedings of Twentieth Annual Meeting of the Cognitive Science Society, 1043-1048. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav25Ara Sınav
Yıl İçi Etkinlik25Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları