Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MIM 480İÇ MEKAN TASARIMI2 + 27. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Ders ile mimari tasarımın iç mekan boyutunun irdelenmesi hedeflenmektedir.
Ders İçeriği İçerik; insan, mekân ve nesne ilişkileri odağında üç boyutlu mekân anlayışını geliştirme hedefi ile, öneri program temelinde eylemler ve bu eylemlere yönelik tasarım kararlarının alınması, mekânsal kurgu, işlev çözümü ve insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları kapsamında malzeme, renk, doku, gibi tasarım ögelerini kullanarak tutarlı bir iç mekan projesi geliştirmek üzerine kuruludur. İç mekân organizasyonuna yönelik bilgilerin aktarılarak, uygulamalı proje çalışması ile öğrencinin iç mekan organizasyonunu programlama ve tasarlama becerileri geliştirilir.
Ders Ön Koşul MIM 308 MİMARİ TASARIM IV
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İlgili genel literatürü tanımak ve öğrenmek.
2İç mekana ait tasarım fikri oluşturmak ve bu çerçevede malzeme, renk, doku, gibi tasarım ögelerini kullanmak.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler6212
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması14114
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1GÖKÇE ERDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MIM 480 İÇ MEKAN TASARIMI 2 + 2 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
ÖİDB B0104 Dersin Devam Yüzdesi : %80 (Uygulamalı teorik derslerde devam sağlayan öğrenci tekrar aynı dersi aldığında devam koşulu aranır.)
Amaç Ders ile mimari tasarımın iç mekan boyutunun irdelenmesi hedeflenmektedir.
İçerik İçerik; insan, mekân ve nesne ilişkileri odağında üç boyutlu mekân anlayışını geliştirme hedefi ile, öneri program temelinde eylemler ve bu eylemlere yönelik tasarım kararlarının alınması, mekânsal kurgu, işlev çözümü ve insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları kapsamında malzeme, renk, doku, gibi tasarım ögelerini kullanarak tutarlı bir iç mekan projesi geliştirmek üzerine kuruludur. İç mekân organizasyonuna yönelik bilgilerin aktarılarak, uygulamalı proje çalışması ile öğrencinin iç mekan organizasyonunu programlama ve tasarlama becerileri geliştirilir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse giriş - iç mekan tasarımı ile ilgili genel bilgiler
2 Sunum: Leke çalışması- iç mekan yerleşim planının oluşturulması Uyg 1: örnek konut projesi üzerinde leke çalışması yapılması
3 Sunum: Moodboard oluşturma, mekan içinde kolajlar oluşturma Uyg 2: örnek konut projesi üzerinde yerleşim planı oluşturma
4 Sunum: Elektrik ve aydınlatma projesi oluşturma Uyg 3: örnek konut projesi üzerinde elektrik ve aydınlatma projesi oluşturma
5 Sunum: Mobilya çizimi Uyg 4: örnek konut projesi üzerinde mobilya çizimi yapılması
6 Uyg 5: örnek konut projesi üzerinde moodboard tasarımı yapılması
7 Uyg 6: örnek konut projesi üzerinde sunum paftası oluşturulması
8 Ara sınav
9 Uyg 7: Kafe projesi tanıtımının yapılması
10 Uyg 8: Kafe projesi yerleşim planı oluşturulması - sınıf içi değerlendirme
11 Uyg 9: Kafe projesi yerleşim planı oluşturulması - kesit ve görünüşlerin çizilmesi- sınıf içi değerlendirme
12 Uyg 10: Kafe projesi plan - görünüş boyamalarının yapılması - mobilya kararları- sınıf içi değerlendirme
13 Uyg 11: Kafe projesi 3 boyutlu görsellerin oluşturulması- sınıf içi değerlendirme
14 Kafe projesi kritik
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Yıl İçi Etkinlik20Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları