Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MIM 204MİMARİ TASARIM II4 + 44. Yarıyıl12

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı • Mimarlık alanındaki öncülleri analiz etmek, soyutlamak ve yeni problem alanlarına yorumlayarak uyarlamak • Arazi-yapı ilişkisini, iç-dış mekân, yarı açık-açık ve kapalı mekân, kamusal-özel mekân ayrımlarını kavramak • Tasarım fikri geliştirme ve tasarımı bu fikre göre detaylandırma • Arazi planlaması ve tasarımı, plan geliştirme, kesit geliştirme, kütle artikülasyonu, işlev çözümleme ve tasarlanan yapının strüktürünü çözme konularında bilgi ve beceri sahibi olma
Ders İçeriği Yönelme, malzeme ve araziye uyum gibi faktörlerden bir kısmının daha detaylı olarak orta ölçekli tasarım problemlerinde çalışılması; Verilen tasarım problemlerinde öğrencilerin görece olarak daha karmaşık bir program içeriğini yaşamsal olarak anlamlı olacak şekilde bir araya getirmeleri; Kentdışı ve doğal çevre içerisinde konumlandırılan problemler sayesinde öğrencilerin doğal çevreyle ilişkiler, arazi-mekansal düzenleme ilişkisi gibi konularda duyarlılıklarının geliştirilmesi; Öğrencilerin üç boyutlu mekan tasarımı olanaklarını araştırması; mimari kesit ve mekan ilişkisinin sorgulanması
Ders Ön Koşul MIM 203 MİMARİ TASARIM I
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Mimari program geliştirmeyi öğrenmek.
4Mimarlık mesleğini, özellikle sosyal, kültürel ve çevresel etmenleri de dikkate alarak mimarın toplumdaki konumunu, rolünü anlar.
2Bir tasarım sürecinde uygun araştırma, tasarım ve planlama strateji ve tekniklerini belirleyebilir ve kullanabilir.
3Eleştirel ve özeleştirel düşünebilir; problem tanımlayıp, ortaya koyup çözüm üretebilir; soyut ve analitik düşünebilir; sentez yapabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
ÖK 004            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)148112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)28384
Ödevler326
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)3824
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması10220
Materyal Tasarlama/Uygulama10220
Okuma10220
Alan Çalışması (Öğrenci)7214
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






312

12
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar5AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2023-2024 Bahar5GÜLÇİN ÖZEN
Detay 2023-2024 Bahar4AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2023-2024 Bahar4SAADET MUTLU KAYTAN
Detay 2023-2024 Bahar3AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2023-2024 Bahar3GÖZDE KAN ÜLKÜ
Detay 2023-2024 Bahar2AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2023-2024 Bahar2MURAT BURAK ALTINIŞIK
Detay 2023-2024 Bahar1AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2023-2024 Bahar1AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2022-2023 Bahar5AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2022-2023 Bahar5GÜLÇİN ÖZEN
Detay 2022-2023 Bahar4AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2022-2023 Bahar4ECEHAN KIVILCIM SÖZGEN
Detay 2022-2023 Bahar3AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2022-2023 Bahar3SAADET MUTLU KAYTAN
Detay 2022-2023 Bahar2AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2022-2023 Bahar2MURAT BURAK ALTINIŞIK
Detay 2022-2023 Bahar1AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2022-2023 Bahar1AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2021-2022 Bahar4AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2021-2022 Bahar4ECEHAN KIVILCIM SÖZGEN
Detay 2021-2022 Bahar3AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2021-2022 Bahar3SAADET MUTLU KAYTAN
Detay 2021-2022 Bahar2AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2021-2022 Bahar2MURAT BURAK ALTINIŞIK
Detay 2021-2022 Bahar1AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2021-2022 Bahar1AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2020-2021 Bahar4AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2020-2021 Bahar4ECEHAN KIVILCIM SÖZGEN
Detay 2020-2021 Bahar3AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2020-2021 Bahar3GÖZDE KAN ÜLKÜ
Detay 2020-2021 Bahar2AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2020-2021 Bahar2MURAT BURAK ALTINIŞIK
Detay 2020-2021 Bahar1AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2019-2020 Bahar5MURAT BURAK ALTINIŞIK
Detay 2019-2020 Bahar5BÜŞRA BAĞCI
Detay 2019-2020 Bahar4MURAT BURAK ALTINIŞIK
Detay 2019-2020 Bahar4SAADET MUTLU KAYTAN
Detay 2019-2020 Bahar3MURAT BURAK ALTINIŞIK
Detay 2019-2020 Bahar3ECEHAN KIVILCIM SÖZGEN
Detay 2019-2020 Bahar2MURAT BURAK ALTINIŞIK
Detay 2019-2020 Bahar2AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ
Detay 2019-2020 Bahar1MURAT BURAK ALTINIŞIK
Detay 2018-2019 Bahar2MURAT BURAK ALTINIŞIK
Detay 2018-2019 Bahar2ECEHAN KIVILCIM SÖZGEN
Detay 2018-2019 Bahar1MURAT BURAK ALTINIŞIK
Detay 2017-2018 Bahar6IŞIL UÇMAN
Detay 2017-2018 Bahar6ECEHAN KIVILCIM SÖZGEN
Detay 2017-2018 Bahar5IŞIL UÇMAN
Detay 2017-2018 Bahar5HATİCE GÖKÇEN ÖZKAYA
Detay 2017-2018 Bahar4IŞIL UÇMAN
Detay 2017-2018 Bahar4DUYGU YÜREKLİ
Detay 2017-2018 Bahar3IŞIL UÇMAN
Detay 2017-2018 Bahar3NAİLE BEGÜM VANDENBUSSCHE
Detay 2017-2018 Bahar2IŞIL UÇMAN
Detay 2017-2018 Bahar2HALİT COZA
Detay 2017-2018 Bahar1IŞIL UÇMAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MIM 204 MİMARİ TASARIM II 4 + 4 5 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ asenel@pau.edu.tr KKM A0304-05 Dersin Devam Yüzdesi : %90
Amaç • Mimarlık alanındaki öncülleri analiz etmek, soyutlamak ve yeni problem alanlarına yorumlayarak uyarlamak • Arazi-yapı ilişkisini, iç-dış mekân, yarı açık-açık ve kapalı mekân, kamusal-özel mekân ayrımlarını kavramak • Tasarım fikri geliştirme ve tasarımı bu fikre göre detaylandırma • Arazi planlaması ve tasarımı, plan geliştirme, kesit geliştirme, kütle artikülasyonu, işlev çözümleme ve tasarlanan yapının strüktürünü çözme konularında bilgi ve beceri sahibi olma
İçerik Yönelme, malzeme ve araziye uyum gibi faktörlerden bir kısmının daha detaylı olarak orta ölçekli tasarım problemlerinde çalışılması; Verilen tasarım problemlerinde öğrencilerin görece olarak daha karmaşık bir program içeriğini yaşamsal olarak anlamlı olacak şekilde bir araya getirmeleri; Kentdışı ve doğal çevre içerisinde konumlandırılan problemler sayesinde öğrencilerin doğal çevreyle ilişkiler, arazi-mekansal düzenleme ilişkisi gibi konularda duyarlılıklarının geliştirilmesi; Öğrencilerin üç boyutlu mekan tasarımı olanaklarını araştırması; mimari kesit ve mekan ilişkisinin sorgulanması
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanıtım, bilgilendirme
2 Araştırma sunumları, Panel kritik
3 Araştırma sunumları, Panel kritik
4 Grup kritik
5 Grup kritik
6 Grup kritik
7 Ara sınav (Jüri)
8 Resmi tatil
9 Grup kritik
10 Grup kritik
11 Grup kritik
12 Panel Kritik
13 Panel Kritik
14 Grup kritik
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Yıl İçi Etkinlik10Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları