Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MIM 103TEMEL TASARIM 4 + 41. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı mimarlık öğrencilerine, mekânsal pratiklerin temelden ilişkilendiği tasarım alanının kavram ve araçları ile bir karşılaşma-tanışma ve üretme ortamı sunmaktır. Böylelikle hedeflenen öğrencilerin kurulan bu ortamda hem bireysel hem mesleki anlamda farkındalık ve duyarlılık kazanmalarını desteklemek ve tasarım yaklaşımları geliştirmelerini desteklemektir.
Ders İçeriği Bu dersin içeriği, çeşitli malzeme, araç ve teknikler ile birlikte özne-nesne-mekân ilişkilerine yönelik tasarım yaklaşımları geliştirmektir. Bu önerileri, tasarım ifade ve sunum teknikleri ile birlikte projelendirmektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Mimarlığın ilişkili olduğu tasarım fikri, araçları, malzemesi ve uygulamalarına dair tanışıklık edinmesini sağlamak.
2Tasarım pratiklerindeki öne çıkan bağlam, düşünce, tema ve kavramlarla karşılaşarak onları yeniden üretebilme beceri ve yetisi kazanmaya başlamasını sağlamak
3Tasarım pratik alanın kelime dağarcığını ve terminolojilerini tanımaya başlamasını sağlamak
4Güncel fiziksel nesne ve çevrelere yönelik algılama-yorumlama ve eleştirme becerileri edinmesini sağlamaktır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
ÖK 004            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14684
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler7214
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Kısa Sınavlar(hazırlık süresi dahil)414
Materyal Tasarlama/Uygulama13113
Okuma515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1IŞIL UÇMAN
Detay 2022-2023 Güz1IŞIL UÇMAN
Detay 2022-2023 Güz2ÜMİT BAYIRLI
Detay 2022-2023 Güz2IŞIL UÇMAN
Detay 2022-2023 Güz3SANİYE FIŞGIN KORKMAZ
Detay 2022-2023 Güz3IŞIL UÇMAN
Detay 2022-2023 Güz4ECEHAN KIVILCIM SÖZGEN
Detay 2022-2023 Güz4IŞIL UÇMAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MIM 103 TEMEL TASARIM 4 + 4 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. IŞIL UÇMAN ialtinisik@pau.edu.tr KKM A0304-09 Dersin Devam Yüzdesi : %90 (Uygulamalı teorik derslerde devam sağlayan öğrenci tekrar aynı dersi aldığında devam koşulu aranır.)
Amaç Bu dersin amacı mimarlık öğrencilerine, mekânsal pratiklerin temelden ilişkilendiği tasarım alanının kavram ve araçları ile bir karşılaşma-tanışma ve üretme ortamı sunmaktır. Böylelikle hedeflenen öğrencilerin kurulan bu ortamda hem bireysel hem mesleki anlamda farkındalık ve duyarlılık kazanmalarını desteklemek ve tasarım yaklaşımları geliştirmelerini desteklemektir.
İçerik Bu dersin içeriği, çeşitli malzeme, araç ve teknikler ile birlikte özne-nesne-mekân ilişkilerine yönelik tasarım yaklaşımları geliştirmektir. Bu önerileri, tasarım ifade ve sunum teknikleri ile birlikte projelendirmektir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma Çalıştayı
2 Eylemsizliği Üretmek/Tema 1: Maddesel Davranışlar
3 Eylemsizliği Üretmek/Tema 1: Maddesel Davranışlar
4 Eylemsizliği Üretmek/Tema 1: Maddesel Davranışlar
5 Eylemsizliği Üretmek/Tema 1: Maddesel Davranışlar
6 Eylemsizliği Üretmek/Tema 2: Renkleri Anlamak
7 Eylemsizliği Üretmek/Tema 2: Renkleri Anlamak
8 Eylemsizliği Üretmek/Tema 2: Renkleri Anlamak
9 Eylemsizliği Üretmek/Tema 2: Renkleri Anlamak
10 Eylemsizliği Üretmek/Tema 3: Temel Tasarımın İlke ve Elemanları ile Şiirin Temsili
11 Eylemsizliği Üretmek/Tema 3: Temel Tasarımın İlke ve Elemanları ile Şiirin Temsili
12 Eylemsizliği Üretmek/Tema 3: Temel Tasarımın İlke ve Elemanları ile Şiirin Temsili
13 Eylemsizliği Üretmek/Tema 3: Temel Tasarımın İlke ve Elemanları ile Şiirin Temsili
14 Değerlendirme Çalıştayı -Portfolyo
Materyaller
DosyaDosya AdıDosya DiliOrjinal Dosya AdıEklenme Tarihi
Dosya İndir MIM103_2022-23-izlence.docx dosyasının kopyası.docx.pdfTürkçeMIM103_2022-23-izlence.docx dosyasının kopyası.docx.pdf16.09.2022 12:04:01
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Elam, K. (2001). Geometry of Design. New York: Princeton Architectural Press. Türkçe
Samara, T. (2002). Making and Breaking the Grid. Gloucester: Rockport Publishers.Türkçe
Judith Wilde & Richard Wilde, The Process: A New Foundation in Art and Design, Laurence King, 2015.Türkçe
Ken Miki, Apple: Learning to Design, Designing to Learn, Lars Müller, 2014.Türkçe
Sofia Vyzoviti, Folding Architecture, BIS Publishers, 2004.Türkçe
Doğan Hasol, Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, 2005.Türkçe
Leland M. Roth, Mimarlığın Öyküsü, 2000.Türkçe
https://www.archdaily.com/Türkçe
https://www.designboom.com/Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Yıl İçi Etkinlik10Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları