Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FTR 133ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİSİ2 + 01. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Fizyoterapi ve rehabilitasyon biliminde eleştiriel düşünme becerilerini öğretmek
Ders İçeriği Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi ve uygulamalarında eleştiriel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler ve takım çalışmalarının öğrenilmesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eleştiriel düşünme eğilimlerini olumlu yönde geliştirmek
2Fizyoterapi bilim ve bilimsel yöntemlerine yönelik olumlu tutum geliştirmek
3Kendi duygu ve düşüncelerini eleştiriel düşünme sistematiği içerisinde sunmak
4Eleştiriel düşünme pratiğini günlük hayatta kullanmak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0015543355
ÖK 0025544445
ÖK 0035544325
ÖK 0045533335
Ara Toplam20201514131420
Katkı5544345

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)11414
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11010
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1GÜLSÜM ÇATALBAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FTR 133 ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİSİ 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi GÜLSÜM ÇATALBAŞ catalbas@pau.edu.tr FTRYO A0130 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Fizyoterapi ve rehabilitasyon biliminde eleştiriel düşünme becerilerini öğretmek
İçerik Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi ve uygulamalarında eleştiriel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler ve takım çalışmalarının öğrenilmesi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Düşünme ve düşünme becerilerini tanımı
2 Eleştirel düşünme nedir?
3 Eleştirel düşünmenin bileşenleri (eleştirel düşünme becerisi ve eleştirel düşünme eğilimleri)
4 Eleştirel düşünme beceri sınıflamaları
5 Eleştirel düşünme eğilimleri sınıflamaları
6 Eleştirel düşünen birey özellikleri
7 Dünyada uygulanan düşünme becerileri eğitim programları
8 Ara sınav
9 Eleştirel düşünme öğretimi yaklaşımları
10 Beceri temelli eleştirel düşünme yaklaşımı
11 Edward de Bono CoRT düşünme programı
12 Edward de Bono Altı şapkalı düşünme tekniği
13 Sağlık bilimlerinde Eleştirel düşünme
14 Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi ve uygulamalarında eleştiriel düşünme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Dewey, J. (1991). How we think. NewYork: Pomethus Books.Türkçe
De Bono, E. (2011). Kendine düşünmeyi öğret (3. Baskı). İstanbul: Remzi Kitapevi. Türkçe
De Bono, E. (2007). Altı şapkalı düşünme tekniği. Ankara: Remzi Kitapevi.Türkçe
Doğanay, A. (2017). Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi, A. Doğanay (Ed.), Öğretim İlke ve Yöntemleri içinde (327-384). Ankara: PegemA Yayınları.Türkçe
Gürkaynak, İ., Üstel, F. ve Gülgöz, S. (2008). Eleştirel düşünme (3. Baskı). İstanbul: Eğitim Reformu Girişimi.Türkçe
İpşiroğlu, Z. (2002). Düşünmeyi Öğrenme ve Öğretme, İstanbul: Alfa Yayınları.Türkçe
McCall, C.C. (2017). Düşünmeyi dönüştürmek. (çev. K. Gülenç ve N. Boyacı). Ankara: Nobel Yayınları. (Orjinal çalışmanın basım tarihi 2009)Türkçe
Nosich, M. G. (2015). Eleştirel düşünme ve disiplinler arası eleştirel düşünme rehberi (çev. B. Aybek ). Ankara: Anı Yayıncılık.Türkçe
Sternberg, R. J., Grigorenko, E. (2000). Teaching thinking for successful Intelligence. Arlington Heights, Il: Skylight.Türkçe
Paul, R., Elder, L. (2013). Kritik düşünce-Yaşamınızın ve öğrenmenizin sorumluluğunu üstlenmek için araçlar. (Çev: Esra Aslan, Gamze Sart). Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık. Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları