Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
YBS 301İNTERNETTE PAZARLAMA - I3 + 15. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Teknolojik gelişmeler İnternet kullanımı ile iş hayatına girmiş bulunmaktadır. Bu da yeni çalışma alanları ortaya çıkarmaktadır. İnternette pazarlama, bu bağlamda, Türk ve dünya işletmecileri için yeni bir kavram oluşturmaktadır. Bu derste, bu alanda görülen bilgi eksikliği giderilmeye çalışılacaktır.
Ders İçeriği Bu derste iletişim teknolojisi ve internet ele alınacaktır. Derste ağırlıklı olarak internetin gelişimi, pazarlama açısından internetin sunduğu fırsatlar, internette pazarlama ile ilgili sorunlar ve çözüm yolları, pazarlama aracı olarak internet, reklam ve satış aracı olarak internet ve internetin benzer ortamlarda kıyaslanması konularına da değinilecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İnternetin sunduğu fırsatları kullanma
2İnternet bilgi ve becerilerini pazarlama alanında uygulayabilme
3İnternet üzerinden pazarlama süreçlerini uygulayabilir
4İnternet üzerinde pazarlama uygulamaları yapabilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001121222254333
ÖK 002435423542355
ÖK 003232543542325
ÖK 004323542354233
Ara Toplam101011161210151812111316
Katkı333433453334

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler4312
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz2OĞUZHAN AYDIN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
YBS 301 İNTERNETTE PAZARLAMA - I 3 + 1 2 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi OĞUZHAN AYDIN oguzhana@pau.edu.tr İİBF B0219 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Teknolojik gelişmeler İnternet kullanımı ile iş hayatına girmiş bulunmaktadır. Bu da yeni çalışma alanları ortaya çıkarmaktadır. İnternette pazarlama, bu bağlamda, Türk ve dünya işletmecileri için yeni bir kavram oluşturmaktadır. Bu derste, bu alanda görülen bilgi eksikliği giderilmeye çalışılacaktır.
İçerik Bu derste iletişim teknolojisi ve internet ele alınacaktır. Derste ağırlıklı olarak internetin gelişimi, pazarlama açısından internetin sunduğu fırsatlar, internette pazarlama ile ilgili sorunlar ve çözüm yolları, pazarlama aracı olarak internet, reklam ve satış aracı olarak internet ve internetin benzer ortamlarda kıyaslanması konularına da değinilecektir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İnternette pazarlamaya giriş
2 Değişen tüketici ihtiyaçları ve alışkanlıkları
3 İnternette mamul şeması
4 İnternette hedef pazar ve stratejileri
5 İnternette tüketici davranışları
6 İnternette mamul
7 Uygulama
8 İnternette fiyatlandırma
9 İnternette fiyatlandırma
10 Uygulama
11 İnternette dağıtım
12 Uygulama
13 İnternette tutundurma
14 İnternette hizmet pazarlaması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları